Beste mensen, heb een laadkabel bij mijn GLC350e gekregen maar weer niet waar de onderste knop voor dient. Als de lader aan staat knipperen twee lichtjes in het vakje erboven en deze branden constant als hij “klaar” is.
Druk ik de knop in dan laad hij met 4 lampjes en deze branden constant na beëindigen van de activiteit. De kabel is op een normale WCD aangesloten.
X253 GLC350 e Laadkabel
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Daarmee schakel je tussen 2 laadstromen. Ik weet niet precies hoeveel ampere elke stand is. Omdat de lader op een normale wcd zit kan je zo voorkomen dat de groep overbelast wordt.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
- Mercedes-Benz: C350e - Limousine
- Locatie: Groene Hart
De maximale stand is 12,5A; minimaal weet ik niet zeker maar zal 8 of 10A zijn gok ik. Bij ontkoppeling zal de lader altijd in lage stand staan, dus voor hoge laadstroom moet je altijd de knop indukken voor 2x groene leds als je maximaal wil laden.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Nee juist niet. In de regel zit een wcd met meerdere wcd’s ,lichtpunten etc op één groep van 16A. Als jij dan met 16A gaat laden kan het gebeuren dat als je gelijktijdig je auto gaat stofzuigen de zekeringautomaat afschakeld.
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Met een GLC350e heb je daar weinig aan. is gewoon max 1x16A
als dat kan, altijd doen. zelfs met 12,5A laden is nog behoorlijke aanslag op een groep waarop ook andere apparaten zittenHoi HH. Helder. Heb nog een lege groep over en ben van plan om deze wcd daarop aan te sluiten.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Met in je achterhoofd dat de meeste huishoudens ofwel op 1x35A, ofwel 3x25A zijn gezekerd. Zeker met een enkele fase kan het krap worden als je met 16A laadt en ook de wasmachine+vaatwasser+droger aan hebt, om maar wat te noemen. Vervangen/terugzetten van de hoofdzekering is niet gratis.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Zover ik weet zijn, zeker de iets oudere huizen, op 1x25 gezekerd. Ons huis uit 1980 in ieder geval wel.
als je kortstondig daar boven gaat (1 minuut waterkoker of iets) gaat het ook nog wel goed zeiden ze bij de netwerkbeheerder. maar langdurig daarboven dan klapt hij er inderdaad wel uit. En mag je niet zelf vervangen.
Binnenkort gaat het hier naar 3x25, niet zozeer vanwege de auto. Nog steeds word die op 1 fase geladen. Dus zelfs dan nog is het opletten dat je op die fase niet al te veel andere apparaten stopt. En andere krachtige apparaten op de 2 overgebleven fases zet.
Daarom laad ik gewoon op 8A, duurt iets langer maar geeft in de praktijk zelden problemen.
als je kortstondig daar boven gaat (1 minuut waterkoker of iets) gaat het ook nog wel goed zeiden ze bij de netwerkbeheerder. maar langdurig daarboven dan klapt hij er inderdaad wel uit. En mag je niet zelf vervangen.
Binnenkort gaat het hier naar 3x25, niet zozeer vanwege de auto. Nog steeds word die op 1 fase geladen. Dus zelfs dan nog is het opletten dat je op die fase niet al te veel andere apparaten stopt. En andere krachtige apparaten op de 2 overgebleven fases zet.
Daarom laad ik gewoon op 8A, duurt iets langer maar geeft in de praktijk zelden problemen.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Het is niet normaal dat een huis uit 1980 is afgezekerd op 25 amp.
In die tijd werd er al lang 35 amp gebruikt.
Bovendien als jou huis van een zg slimme stroommeter is of word voorzien , word zeker verzwaard naar 35 amp.
Zonder kosten
In die tijd werd er al lang 35 amp gebruikt.
Bovendien als jou huis van een zg slimme stroommeter is of word voorzien , word zeker verzwaard naar 35 amp.
Zonder kosten
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Er zit toch echt 1x25 in, bevestigd door enixis. En heb al een jaar of 6 een slimme meter. Ben er bij geweest toen ze hem er in hebben gezet. Met de zekering hebben ze toen niets gedaan. is ook gewoon zo'n oude smeltzekering, die werd gewoon terug gezet. Gewoon 25A, terwijl wij een relatief groot huis hebben met 6 slaapkamers , grote kelder en grote keuken. Was volgens hem gewoon normaal. En al 40 jaar geeft dat ook geen problemen, dus zo erg zal het ook wel niet zijn Bij mijn ouders zit overigens ook gewoon 1x25 in. 2-kapper van eindjaren 80. Bij mijn vorige huis (rijtjeswoning jaren 90) was ook 25A. Ik weet niet anders dat dit gewoon de norm is. Er zal heus ook 1x35 gebruikt zijn in die tijd. En zeker nieuwe huizen zal dat allicht anders zijn, misschien wel standaard 3-fase, geen idee...
Dat gaat binnenkort hier naar 3x25. (beetje de norm van nu) maar omdat de meeste PHEV auto's zoals de 350e modellen (en sommige EV modellen) 1 fase gebruiken word nog steeds 1 fase (die max 25A aan kan) relatief zwaar belast. Nog steeds opletten, met name met aansluiten.
Dat gaat binnenkort hier naar 3x25. (beetje de norm van nu) maar omdat de meeste PHEV auto's zoals de 350e modellen (en sommige EV modellen) 1 fase gebruiken word nog steeds 1 fase (die max 25A aan kan) relatief zwaar belast. Nog steeds opletten, met name met aansluiten.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Ik heb 4 jaar als stroom en gasmeter monteur bij Enexis gewerkt in Overijssel .
De opdracht was altijd PERSÉ als je zekering tegenkomt met 25 amp verzwaren naar 35
Plus eventueel bedrading naar 6mm2 .
Ik kwam echt alleen huizen tegen uit de jaren 1950. 1960 die hadden soms nog 25 amp
Jaren 70 en daarna allemaal 35 amp.
Of natuurlijk 3x 25 amp.
De opdracht was altijd PERSÉ als je zekering tegenkomt met 25 amp verzwaren naar 35
Plus eventueel bedrading naar 6mm2 .
Ik kwam echt alleen huizen tegen uit de jaren 1950. 1960 die hadden soms nog 25 amp
Jaren 70 en daarna allemaal 35 amp.
Of natuurlijk 3x 25 amp.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Toch maar goed opletten dat je geen rekening gaat krijgen voor iets wat al gedaan is…
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij