E 63 amg 2008 stoot in de automaatbak met kick down

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

09 mei 2021 21:01

Minne schreef: 08 mei 2021 20:31 Blijkbaar ging de automaat na spoelen bonken. Ben je met je verhaal naar het automaatspoelbedrijf teruggegaan? Ik zou de oorzaak daar zoeken.
Ben ik mee terug gegaan
Ze zeggen dat niet aan de bak licht en ook niet door het spoelen.

Ze denken dat het door de nokkenas versteller foutcode
Wie die aangeeft , dat daar door de automaat bak niet goed schakeld .

Voor geen gaaf die hem ook aan maart altijd gewoon mee kunnen rijden zonder probleem
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

09 mei 2021 21:43

perrybrabusamg schreef: 09 mei 2021 21:01
Minne schreef: 08 mei 2021 20:31 Blijkbaar ging de automaat na spoelen bonken. Ben je met je verhaal naar het automaatspoelbedrijf teruggegaan? Ik zou de oorzaak daar zoeken.
Ben ik mee terug gegaan
Ze zeggen dat niet aan de bak licht en ook niet door het spoelen.

Ze denken dat het door de nokkenas versteller foutcode
Wie die aangeeft , dat daar door de automaat bak niet goed schakeld .

Voor geen gaaf die hem ook aan maart altijd gewoon mee kunnen rijden zonder probleem
Neem aan dat dit geen MB dealer is aangezien die niet spoelen?, zou even goed diagnose laten stellen voordat je het hele blok uit elkaar laat halen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1581
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

09 mei 2021 22:10

Er kan altijd iets fout gegaan zijn. Zit er genoeg (en de juiste) automaatbakolie in?
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

10 mei 2021 11:58

Het is dan wel geen AMG maar een maatje van mij met zijn ML 320cdi, had ongeveer dezelfde klachten met de automaatbak na het spoelen.
Die bak is gespoeld en gevuld met Kroonolie, er is toen besloten de automaatbak af te vullen met de originele Mercedes olie van de dealer, probleem opgelost. Dus nu de vraag welke olie is er ingegaan?
Ook bij een te laag oliepeil van de bak kan je dit soort trouwens krijgen.
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

10 mei 2021 20:48

schim schreef: 09 mei 2021 21:43
perrybrabusamg schreef: 09 mei 2021 21:01
Minne schreef: 08 mei 2021 20:31 Blijkbaar ging de automaat na spoelen bonken. Ben je met je verhaal naar het automaatspoelbedrijf teruggegaan? Ik zou de oorzaak daar zoeken.
Ben ik mee terug gegaan
Ze zeggen dat niet aan de bak licht en ook niet door het spoelen.

Ze denken dat het door de nokkenas versteller foutcode
Wie die aangeeft , dat daar door de automaat bak niet goed schakeld .

Voor geen gaaf die hem ook aan maart altijd gewoon mee kunnen rijden zonder probleem
Neem aan dat dit geen MB dealer is aangezien die niet spoelen?, zou even goed diagnose laten stellen voordat je het hele blok uit elkaar laat halen.
klopt bij een erkend automaat bak spoeler.
heb van dag tehoren gekregen van huin want ze doen nog meer onderhoud en alles.

dat alle sensoren goed zijn ! kunnen niks vinden

en ze komen uit op nieuwe distriebutrie ketting te zetten en dat dan goed moet zijn . maar ze zijn er niet 100 procent van
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

10 mei 2021 20:49

Minne schreef: 09 mei 2021 22:10 Er kan altijd iets fout gegaan zijn. Zit er genoeg (en de juiste) automaatbakolie in?
dat klopt maar denk niet dat ze snel toegeven
want nu ook ze blijven vol houden ligt niet aan de bak
maar aan je ketting van de motor
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

10 mei 2021 20:50

bofkont schreef: 10 mei 2021 11:58 Het is dan wel geen AMG maar een maatje van mij met zijn ML 320cdi, had ongeveer dezelfde klachten met de automaatbak na het spoelen.
Die bak is gespoeld en gevuld met Kroonolie, er is toen besloten de automaatbak af te vullen met de originele Mercedes olie van de dealer, probleem opgelost. Dus nu de vraag welke olie is er ingegaan?
Ook bij een te laag oliepeil van de bak kan je dit soort trouwens krijgen.
okey meschien zeg iets dom s !! :P maar kroon olie is tog net zo als al ander merk olies

maar als goed is ales org mercedes olie en filter en stekker
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20869
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 mei 2021 21:12

Als het goed is...

Je laat onderhoud uitvoeren en daarna doet je bak raar. 1+1=.....
Logboek S500.
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

10 mei 2021 21:50

plorie schreef: 10 mei 2021 21:12 Als het goed is...

Je laat onderhoud uitvoeren en daarna doet je bak raar. 1+1=.....
je hebt gelijk alleen ik jeb er all wel 4000km mee gereden en nu deze klacht
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

10 mei 2021 22:00

misschien vuil losgekomen door het spoelen, laat hem bij de MB dealer nog een keer verversen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
JantjeV8
Berichten: 2207
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

10 mei 2021 22:23

Laat ze een nieuw kettinkje leggen onder de voorwaarde: niet opgelost, niet betalen.


Denk dat de diagnose nog wel wordt bijgesteld. Of ze hebben wel gelijk, maar jij niet en loopt hij helemaal niet zoals het hoort.

Voorlopig kan ik er geen chocola van maken, ik vind het een beetje warrig allemaal. Denk wel dat de juiste conclusie is dat er nog geen vakkundige diagnose is gesteld. Op uw verhaal kan iedere forum deelnemer enkel gissen, maar niet de oorzaak direct aanwijzen. Niemand.
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1241
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

12 mei 2021 15:59

JantjeV8 schreef: 10 mei 2021 22:23 Laat ze een nieuw kettinkje leggen onder de voorwaarde: niet opgelost, niet betalen.


Denk dat de diagnose nog wel wordt bijgesteld. Of ze hebben wel gelijk, maar jij niet en loopt hij helemaal niet zoals het hoort.

Voorlopig kan ik er geen chocola van maken, ik vind het een beetje warrig allemaal. Denk wel dat de juiste conclusie is dat er nog geen vakkundige diagnose is gesteld. Op uw verhaal kan iedere forum deelnemer enkel gissen, maar niet de oorzaak direct aanwijzen. Niemand.

+1
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

28 mei 2021 15:27

update

naar lang wachten en dat ze geen 100 procent zekerheid hebben kunnen geven dat het aan de ketting ligt
hebben ze nu de sensoren van de nokkenassen schoongemaakt en om gewisseld naar de andere kant.
nu is de storing gewist en komt niet meer terug !. alle andere sensoren naar gekken naar de waardes zijn allemaal goed.

de automaatbak blijft nog raar doen!
ze hebben software update gedaan aan de bak
doet nog steeds. ze hebben ondervonden dat tog de motor steun kapot is bestuurders kant en denk dat dat dit de klap is in de automaat bak

motor steun is besteld volgend week er onder en maar hopen ! dat dit het is
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

29 mei 2021 17:24

Neem aan dat je beide motorsteunen laat vervangen ? en bestel ze dan meteen van een CLK black series, die zijn vele malen beter.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
perrybrabusamg
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
Mercedes-Benz: e 63 amg 2008

17 jun 2021 16:35

update

motorsteunen zijn vervangen !

auto slaat nu nog steeds in de bak
de revisie bedrijf vroeg gister aan mij of ze de bak er onder uit mogen pakken en dan veder kijken.

en ja hoor vandaag te horen gekregen dat de kopelomvormer van binnen alles aan elkaar is gelast ! en waarschijnlijk zal dit het probleem zijn.
ze gaan nieuwe monteren en de bak word voor de zekerheid uit elkaar gehaald of daar voor de rest geen andere schade te zien is.


maar nu is mij de vraag waarom zal je alles in de kopelomvormer alles vast willen lassen ? heeft dit meer waarden met op trekken of zo

m.v.g. perry
Plaats reactie