Ik denk dat ze dat figuurlijk bedoelen.
In de koppelomvormer zit een turbinewiel, ik geloof dat dat de stator heet. Die zit op de ingaande as van de automaatbak geschoven, en gelagerd in het vaste deel van de koppelomvormer. Dat lager zal wel naar z'n grootje zijn, kapot gelopen, en daardoor aan elkaar gekoekt of zoiets.
Of er is speling in dat lager gekomen waardoor de stator is gaan slingeren en ook tegen de vaste schoepengedeelte van de koppelomvormer is gaan schuren.
Zo iets ziet er dan uit alsof alles aan elkaar gelast is.
Mij lijkt het dan ook raadzaam om je bak ook even de oliepan te verwijderen, het brein er onder weg te nemen en ook daarvan alles te reinigen. Een automaatreviseur kan het brein op werking testen. Als er ergens een spaandertje uit de KO in dat brein terecht komt, ben je straks nog niet geholpen. Ik denk dat ze je dat ook wel zullen adviseren.
E 63 amg 2008 stoot in de automaatbak met kick down
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
- Mercedes-Benz: e 63 amg 2008
update
auto vorige week eindelijk op te kunnen hallen
er is nieuw koppelomvormer in gekomen en dit zal de oorzaak zijn geweest !
ik rij naar huis normaal rijden rijd die goed doe je weer kick down dat die van 6 naar de 4 de versnelling gaat slaat die weer als gek in de bak !
ik dacht oké misschien moet die bak 1000km in leren !
auto gewassen op richting Duitsland en ja hoor alle versnelling doen raar ! krijg hem niet meer ui de 6 de versnelling
hoop in de neutraal en het gekste in neutraal rijden !
auto uit gezet even gewacht auto gestart en en gewoon in ze 3 weg rijden en niet meer uit te komen
andere dag auto op de aanhanger terug gebracht naar bedrijf alles uit gelegd
nu beweren ze dat er twee die rechten tandwielen krom zijn in de 4 de versnelling
ook gaaf de auto fout storing code op de migatroning in de bak
nu staat die er weer twee weken en we weten nog steeds niks
word je zo moe van! op naar week 11
auto vorige week eindelijk op te kunnen hallen
er is nieuw koppelomvormer in gekomen en dit zal de oorzaak zijn geweest !
ik rij naar huis normaal rijden rijd die goed doe je weer kick down dat die van 6 naar de 4 de versnelling gaat slaat die weer als gek in de bak !
ik dacht oké misschien moet die bak 1000km in leren !
auto gewassen op richting Duitsland en ja hoor alle versnelling doen raar ! krijg hem niet meer ui de 6 de versnelling
hoop in de neutraal en het gekste in neutraal rijden !
auto uit gezet even gewacht auto gestart en en gewoon in ze 3 weg rijden en niet meer uit te komen
andere dag auto op de aanhanger terug gebracht naar bedrijf alles uit gelegd
nu beweren ze dat er twee die rechten tandwielen krom zijn in de 4 de versnelling
ook gaaf de auto fout storing code op de migatroning in de bak
nu staat die er weer twee weken en we weten nog steeds niks
word je zo moe van! op naar week 11
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Sjonge, dus die garage begint ook met gokken naar een oorzaak.
Is die garage goed thuis in automaatbakken?
Ik zit zelf, ja, ook een gok, maar nog eerder in de keuzeselector te denken. Daar bedoel ik de versnellingshendel mee waarmee je R of D kiest. Daar zit een stukje elektronika in, krijg het idee dat de communicatie tussen die hendel en de bak zelf is verstoord. En nee, niet klakkeloos vervangen, maar daar zou ik een diagnose eens kritisch op richten.
Is die garage goed thuis in automaatbakken?
Ik zit zelf, ja, ook een gok, maar nog eerder in de keuzeselector te denken. Daar bedoel ik de versnellingshendel mee waarmee je R of D kiest. Daar zit een stukje elektronika in, krijg het idee dat de communicatie tussen die hendel en de bak zelf is verstoord. En nee, niet klakkeloos vervangen, maar daar zou ik een diagnose eens kritisch op richten.
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Had het hele verhaal nog niet gelezen maar wat een horror verhaal.
Is de auto al eens bij een goede automaat specialist geweest ? Zoals ATR ?
Als ik het verhaal zo lees ben je van preventief onderhoud zonder klachten naar een bak die nagenoeg overleden is.
Zeg ik het goed dat voor het spoelen er geen klachten waren ?
Is alles bij het zelfde bedrijf gedaan en is het niet eens verstandig om een gerenommeerd bedrijf er eens grondig te laten kijken ?
Is de auto al eens bij een goede automaat specialist geweest ? Zoals ATR ?
Als ik het verhaal zo lees ben je van preventief onderhoud zonder klachten naar een bak die nagenoeg overleden is.
Zeg ik het goed dat voor het spoelen er geen klachten waren ?
Is alles bij het zelfde bedrijf gedaan en is het niet eens verstandig om een gerenommeerd bedrijf er eens grondig te laten kijken ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
- Mercedes-Benz: e 63 amg 2008
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
- Mercedes-Benz: e 63 amg 2008
ze schrijven hun zelf aan als revisie bedrijf !! neem aan dat goed werk kunnen leverenJantjeV8 schreef: ↑06 jul 2021 07:19 Sjonge, dus die garage begint ook met gokken naar een oorzaak.
Is die garage goed thuis in automaatbakken?
Ik zit zelf, ja, ook een gok, maar nog eerder in de keuzeselector te denken. Daar bedoel ik de versnellingshendel mee waarmee je R of D kiest. Daar zit een stukje elektronika in, krijg het idee dat de communicatie tussen die hendel en de bak zelf is verstoord. En nee, niet klakkeloos vervangen, maar daar zou ik een diagnose eens kritisch op richten.
en dat is hele goeie wat je zegt en dat heb ik ook all voor gelecht maar ze zeggen dat die hendel goed is
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
- Mercedes-Benz: e 63 amg 2008
klopt ja dat zeg je goedElGriffo schreef: ↑06 jul 2021 08:01 Had het hele verhaal nog niet gelezen maar wat een horror verhaal.
Is de auto al eens bij een goede automaat specialist geweest ? Zoals ATR ?
Als ik het verhaal zo lees ben je van preventief onderhoud zonder klachten naar een bak die nagenoeg overleden is.
Zeg ik het goed dat voor het spoelen er geen klachten waren ?
Is alles bij het zelfde bedrijf gedaan en is het niet eens verstandig om een gerenommeerd bedrijf er eens grondig te laten kijken ?
ik doe zelf al het onderhoud !
maar omdat bij deze auto geen onderhoudsboekje meer bij zat dacht ik laat ik de automaat bak is goed spoelen dan weet zeker dat alles goed is.
en ja voor heen nul klachten met de auto maar voor me gevoel wilde ik hem gewoon gespoeld hebben !
en naar dit is het helle horror verhaal begonnen
ze weten geen raad meer.
ik heb nu zelf 2dehandse andere bak op de kop moeten tikken en zelf met dit idee moet komen anders staat die over jaar daar nog
inmiddels staat die er nu al 13 weken
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dit is een van de reden waarom ik geen voorstander ben van dat eeuwig geroemde spoelen …
Een term waarvan ik niet snap waar dat vandaan komt .
Gewoon voorgeschreven onderhoud op het voorgeschreven moment op de voorgeschreven werkwijze…
Een term waarvan ik niet snap waar dat vandaan komt .
Gewoon voorgeschreven onderhoud op het voorgeschreven moment op de voorgeschreven werkwijze…
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Spoelen is niet zozeer het probleem.
Het probleem zit hem in een reinigingsadditief dat toegevoegd wordt (en niet nodig is) en eventueel geen kennis hebben van welke olie er op hoort.
Spoelen is goed bij een automaat zonder aflaatplug op de koppelomvormer, dan ben je zeker dat alle olie ververst is.
Het probleem zit hem in een reinigingsadditief dat toegevoegd wordt (en niet nodig is) en eventueel geen kennis hebben van welke olie er op hoort.
Spoelen is goed bij een automaat zonder aflaatplug op de koppelomvormer, dan ben je zeker dat alle olie ververst is.
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Dat spolen komt van de periode (ruwweg 2000 - 2010) dat de koppelomvormers geen aftapplugje meer kregen, en dat er long-life olie in ging die niet meer in de onderhoudsvoorschriften terug kwam om die te vervangen. Zat er vaak zomaar 2ton in, en stinken als je die er af laat lopen.
Toch denk ik niet dat het mechanische gedeelte van je bak kapot is. Hij schakelt, dus de mechaniek is oke. Hij bonkt, dus het vloeiend op laten komen van koppelingen (ja, die zitten in een automaatbak ook), of het laten slippen van de rembanden gaat niet zoals het hoort. Dus brein in de bak, keuzeselector, of computer onder de mat. Die richting blijf ik op neigen. Kan het mis hebben.
Toch denk ik niet dat het mechanische gedeelte van je bak kapot is. Hij schakelt, dus de mechaniek is oke. Hij bonkt, dus het vloeiend op laten komen van koppelingen (ja, die zitten in een automaatbak ook), of het laten slippen van de rembanden gaat niet zoals het hoort. Dus brein in de bak, keuzeselector, of computer onder de mat. Die richting blijf ik op neigen. Kan het mis hebben.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 05 mei 2021 21:05
- Mercedes-Benz: e 63 amg 2008
update
naar lang wachten eindelijk de automaatbak er onder !
nu is die weer gelukkig goed rijd weer zo als vroeger
alleen bij ophalen is me auto beschadigt
en brand er motor storing wie hun op gelost zouden hebben maar helaas ligt het niet aan hun ze hebben de sensor door gemeten en schoongemaakt en dat was goed en daar heb je dan 10 uur voor betaald
en de schade was al op de auto kon bij hun niet gebeurd zijn maar ja auto staat er al meer dan 3 maanden dus daar kan niks geburen
nauw ik ben een liefhebber en ben heel zuinig op mijn spullen omdat ik weet wat het kost als het kapot is en je hebt er niks aan om er slecht mee over weg te gaan
bij deze raad ik iedereen aan om je automaat bak niet te spoelen en vooral niet bij in Deurne want hier krijg je nog eenslechter auto terug ! dan wat je brengt en je portemonnee leeg
:(:(:(:(:(
naar lang wachten eindelijk de automaatbak er onder !
nu is die weer gelukkig goed rijd weer zo als vroeger
alleen bij ophalen is me auto beschadigt
en brand er motor storing wie hun op gelost zouden hebben maar helaas ligt het niet aan hun ze hebben de sensor door gemeten en schoongemaakt en dat was goed en daar heb je dan 10 uur voor betaald
en de schade was al op de auto kon bij hun niet gebeurd zijn maar ja auto staat er al meer dan 3 maanden dus daar kan niks geburen
nauw ik ben een liefhebber en ben heel zuinig op mijn spullen omdat ik weet wat het kost als het kapot is en je hebt er niks aan om er slecht mee over weg te gaan
bij deze raad ik iedereen aan om je automaat bak niet te spoelen en vooral niet bij
Moderator schreef:
door beheerder verwijderd
:(:(:(:(:(
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Zwartpraterij met naam en toenaam is niet toegestaan.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO