Hallo mede Forummers
Wie weet hoe dat gereedschap officieel heet waarmee in het filmpje de distributie ketting over de tandwielen geleid worden??
Het ziet er uit alsof het zelf vervaardigd is maar is dat ook zo?
Wie wil of kan daar iets over zeggen ?
Mvrg Tonnie.
Distributieketting
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Is iets zelfgemaakt, lijkt overigens wel goed te werken.
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Ja, leek mij ook zelfgemaakt.
Ben zelf misschien ook een keer aan de beurt
Ik controleer nu elk jaar de. Timing door kleppendeksel er af te halen.
De laatste keer had ik 4 a 5 graden verlenging op krukaspoely.
Dus misschien handig om zo een stuk gereedschap te zoeken.
Lijkt inderdaad goed te werken.
Ben zelf misschien ook een keer aan de beurt
Ik controleer nu elk jaar de. Timing door kleppendeksel er af te halen.
De laatste keer had ik 4 a 5 graden verlenging op krukaspoely.
Dus misschien handig om zo een stuk gereedschap te zoeken.
Lijkt inderdaad goed te werken.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je gewoon de originele mercedes blokkeertooltjes hebt voor de nokkenas lukt het verder prima (handig als je even een helpende hand hebt tijdens het trekken vd ketting maar alleen lukt het ook). Er zijn wel wat fabrikanten die wat leveren. Ik heb ook de WT-2072 van Weber maar dat werkt ook niet geweldig vind ik.
Ik zou eerder voor een fatsoenlijk pons gereedschap gaan.
Ik zou eerder voor een fatsoenlijk pons gereedschap gaan.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Arbeid kost geld he...........Om te beginnen ben je zo een paar honderd kwijt aan onderdelen en dan kost het je zo 4 tot 6 uur arbeid (de eerste keer wel meer). Dit zijn geen haastklussen die je nog snel effe tussen een bandenwissel en een setje remblokken door doet
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Als je 66+ plus bent kost arbeid niets meer.
Gaat mij persoonlijk niet zo zeer om het geld
Maar ikzelf ben begonnen te sleutelen aan toen nog de Opel Kadett A.(1965)
Tot aan Chevrolet Caprice het andere uiterste.
Voor mij geld het als hobby
Maar als je er zelf geen interesse in hebt zou ik er niet aan beginnen
Maar ik denk dat bebop 62 het heeft over een ketting te verwisselen inclusief tandwielen .voor meer dan 1500€
En dan bij een vrije garage.
Bij de dealer denk het dubbele maar ja die moeten zich ook aan de voorschriften van MB zelf houden
Gaat mij persoonlijk niet zo zeer om het geld
Maar ikzelf ben begonnen te sleutelen aan toen nog de Opel Kadett A.(1965)
Tot aan Chevrolet Caprice het andere uiterste.
Voor mij geld het als hobby
Maar als je er zelf geen interesse in hebt zou ik er niet aan beginnen
Maar ik denk dat bebop 62 het heeft over een ketting te verwisselen inclusief tandwielen .voor meer dan 1500€
En dan bij een vrije garage.
Bij de dealer denk het dubbele maar ja die moeten zich ook aan de voorschriften van MB zelf houden
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bij de dealer wisselen ze een 651 ketting wel voor een bedrag rond de 1500 als ik me niet vergis. Voordeel is dat ze er daar genoeg ervaring mee hebben.
Ik heb een 271 benzine, maar dat zal per saldo het verschil niet zijn. Het zou mij op zich wel leuk lijken om zo’n klus zelf uit te voeren, maar zoiets heb ik nog niet eerder gedaan. Als hier iets mis gaat is het wel meteen serieus
En het vergt wel enige dicipline.
Dus toch maar bij de volgende beurt bespreken.
En het vergt wel enige dicipline.
Dus toch maar bij de volgende beurt bespreken.
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Ik heb toch even de factuur erbij gezocht en ik zat er net iets naast. Het totaal bedrag was 1093,13 euro.
Dat is zonder de tandwielen ga ik vanuit. In het filmpje vervangen ze alleen de ketting en niet de spanners als ik het zo zie, dat lijkt mij toch wel vreemd. Of kun je dat heel makelijk doen als het deksel aan de bovenkant verwijderd is?
De CDI heeft de ketting aan de achterzijde, de benzine zit aan de voorkant.
De CDI heeft de ketting aan de achterzijde, de benzine zit aan de voorkant.
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
- Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
- Locatie: Overijssel
Bebop62
Je kan zelf voor die tijd je tandwielen en verlenging van ketting beoordelen.
Als de tandwielen van jou auto nog goed zijn en je rijd toch al niet erg veel kilometers.
Kun je volgens mij volstaan met alleen ketting vernieuwen.
Als je wil weten hoe kleppendeksel er af te halen
Stuur maar pm.
Je hoeft het luchtfilter daarvoor niet te demonteren .
Ik heb zelf ook een 271 moto.
Je kan zelf voor die tijd je tandwielen en verlenging van ketting beoordelen.
Als de tandwielen van jou auto nog goed zijn en je rijd toch al niet erg veel kilometers.
Kun je volgens mij volstaan met alleen ketting vernieuwen.
Als je wil weten hoe kleppendeksel er af te halen
Stuur maar pm.
Je hoeft het luchtfilter daarvoor niet te demonteren .
Ik heb zelf ook een 271 moto.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik zou bij een 651 altijd de nokkenaswielen mee vervangen (incl bouten). Helaas moeten hiervoor bij veel motoren de nokkenassen even los. Geen mega klus, maar duurt allemaal weer net wat langer. Spanner uiteraard ook vervangen. Geleiders en overige tandwielen ga je niet bij komen met in gebouwde motor.