Hallo, Ik heb een mercedes w169 A160 benzine
Met de fout p2023.
Ik heb de map sensor, vervangen, de solenoid voor de klep, inlaatklep al gereinigd,
Graag zou ik van iemand horen die mij de oplossing kan bieden om de fout code op te lossen, en dan zal waarschijnlijk ook het verbruik van 1:9 wel naar een acceptabel niveau gaan.
Kan het de lambdasonde O2 bank 1 S2 zijn?
Kan het de intake temperatuur sensor zijn?
Kunnen het de bougies zijn?
Ik hoor het heel graag van iemand die de oplossing weet.
Bvd
P2023 fout, en hoog verbruik W169 A160
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Wat doet de auto precies ?
Sommige series hadden slechte brandstofinjectoren, fout vernevelen of nadruppelen.
Sommige series hadden slechte brandstofinjectoren, fout vernevelen of nadruppelen.
Hij verbruikt veel en de fout blijft terug komen P2023W204Avantgarde schreef: ↑01 mei 2021 21:29 Wat doet de auto precies ?
Sommige series hadden slechte brandstofinjectoren, fout vernevelen of nadruppelen.
Maar hij rijd gewoon goed
Ik heb de map, en solenoid, vervangen, gasklep schoon gemaakt.W204Avantgarde schreef: ↑01 mei 2021 21:29 Wat doet de auto precies ?
Sommige series hadden slechte brandstofinjectoren, fout vernevelen of nadruppelen.
Heb nieuwe bougies klaar liggen, intake temperatuur sensor,
En 2 nieuwe lambdasondes
Ik hoor het graag van uw
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Waarmee heb je dit uitgelezen? Omdat je het er zelf niet bij vermeld, maar zelf mijn vriend Google om hulp gevraagd en daar wordt over een sensor in de bank 2 manifold gesproken, maar dat lijkt me een generieke code voor een V(8?) motor. Jij hebt volgens mij geen bank 2. Verder gaat het over een TPS sensor en die heb jij wel. Bij drive by wire (electronisch gaspedaal) worden signaal van gaspedaal en gasklep positie sensor voortdurend met elkaar vergeleken. Gaat er in die bekabeling soms iets mis?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Air intake value to low or intake valves stuck in algemene OBDII termen. Duidelijk geen STAR diagnose.
Bij een M166 is er geen sprake van extra kleppen op de inlaat, en ga er vanuit dat je luchtfilter conform de servicespecs al eens is vervangen en vrij van obstakels / vervuiling is.
De lambda sonde voor de cat is niet meer in staat om het brandstofmengsel correct te regelen. Kan zijn dat de lambdasensor zelf defect is, de brandstof niet (meer) mooi verneveld wordt, dus inspuiter 'lekt' of de koelwatertemperatuursensor de verkeerde waarde doorgeeft.
Zou ook gepaard moeten gaan met zwart geroete bougies, maar om die er ff uit te draaien is wel een dingetje bij zo'n a
Bij een M166 is er geen sprake van extra kleppen op de inlaat, en ga er vanuit dat je luchtfilter conform de servicespecs al eens is vervangen en vrij van obstakels / vervuiling is.
De lambda sonde voor de cat is niet meer in staat om het brandstofmengsel correct te regelen. Kan zijn dat de lambdasensor zelf defect is, de brandstof niet (meer) mooi verneveld wordt, dus inspuiter 'lekt' of de koelwatertemperatuursensor de verkeerde waarde doorgeeft.
Zou ook gepaard moeten gaan met zwart geroete bougies, maar om die er ff uit te draaien is wel een dingetje bij zo'n a
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Met een star uitlezing zul je wat gerichter komen.
Maar blijkbaar heb je een ander uitleesapparaat. Heb je die ook op live-uitlezing gehad? Want dan kun je de waardes terugzien die de ecu aan het leveren is om dat motortje aan de praat te houden.
Heeft hij 1 of 2 lambda's? Je kunt ze meten, tijdens het lopen moet op de zwarte draad tussen 0,4 en 0,7V lopen.
Maar blijkbaar heb je een ander uitleesapparaat. Heb je die ook op live-uitlezing gehad? Want dan kun je de waardes terugzien die de ecu aan het leveren is om dat motortje aan de praat te houden.
Heeft hij 1 of 2 lambda's? Je kunt ze meten, tijdens het lopen moet op de zwarte draad tussen 0,4 en 0,7V lopen.