W211 220cdi valt uit op de snelweg.
in mijn 250 CDI coupe tank ik altijd V-power diesel ,
afgelopen week eens getest bij een lange rit , 3,9 ltr per 100km (bij 100 km/u ) , bij 140 5,2 ltr ....
Het Diesel filter ieder jaar vervangen ongeacht kilometrage.
afgelopen week eens getest bij een lange rit , 3,9 ltr per 100km (bij 100 km/u ) , bij 140 5,2 ltr ....
Het Diesel filter ieder jaar vervangen ongeacht kilometrage.
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Klopt, zelf heb ik ook nog een 250cdi en ook daar vervang ik om de 10k olie en olie filter en om de 20k het brandstoffilter. Mijn verbruik ligt wel ietsje hoger dan wat jij opgeeft maar gemiddeld verbruik zit op 6 liter overall.
de 5.2 liter is alleen op lange ritten en niet boven de 140 (op de teller) overall is het 6.3 inclusief stadsritten ..... mijn 250cdi heeft 75 K op de odo , is wel gechipped stage 1
Topsnelheid ooit gereden in Duitsland 254 op de teller ..... het is mijn eerste diesel .... vindt het geweldig (na een 911 !) 1100 km op een tank !
Alleen de mrb is absurd ! (466 per 3 mnd) in de UK was het 263 ukp per jaar !
Topsnelheid ooit gereden in Duitsland 254 op de teller ..... het is mijn eerste diesel .... vindt het geweldig (na een 911 !) 1100 km op een tank !
Alleen de mrb is absurd ! (466 per 3 mnd) in de UK was het 263 ukp per jaar !
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Neem een S211 320cdi uit 2004 zonder roetfilter.rarebear schreef: ↑13 mei 2021 22:04 de 5.2 liter is alleen op lange ritten en niet boven de 140 (op de teller) overall is het 6.3 inclusief stadsritten ..... mijn 250cdi heeft 75 K op de odo , is wel gechipped stage 1
Topsnelheid ooit gereden in Duitsland 254 op de teller ..... het is mijn eerste diesel .... vindt het geweldig (na een 911 !) 1100 km op een tank !
Alleen de mrb is absurd ! (466 per 3 mnd) in de UK was het 263 ukp per jaar !
€209,- inclusief de fijnstof toeslag
Maar het rijden maakt erg veel goed. Niet heel zuinig zeker omdat ik doordeweeks niet hele lange ritten maak maar een diesel vind ik erg prettig rijden en gemiddeld 1:12 of 1:13 gemiddeld.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Het is al een oud draadje , maar toch nog eens een aanbeveling om het Dieselfilter van een CDI ieder jaar te vervangen ! nu de brandstof prijzen (lees accijns en btw) de pan uit rijzen , zie je veel diesel rijders bij Tango e.d. tanken …. de common rail diesels zijn daar niet blij mee …..
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Ik denk dat dat wel mee valt. Het is zo suggestief wat u schrijft. Ik geloof er geen bal van dat die vrije pompen sloeber in d'r voorraadvat kieperen. Dan lijkt mij ook dat de meeste dieselrijders zakelijk tanken, dus op de tankpas van de baas en dan interesseert het helemaal niemand wat die prut kost.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Ik heb hier ook nul punt nul slechte ervaringen met goedkope diesel pompen. Zelfde verbruik, betere prijs. Ik hoor die verhalen vooral komen van de marketingboys van ene dure Shell met een behoorlijk dubieus imago
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Sjefkew169
- Dit account is verbannen
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08 okt 2021 05:50
- Mercedes-Benz: W169
Mijn w203 220cdi heeft ook een rare storing, deze gaat soms ineens in een soort noodloop.
Ik reed vanmiddag de snelweg op en ineens zie ik een rookpluim en dan schiet hij in “noodloop” geen vermogen, maar kan wel heel langzaam snelheid maken.
De auto geeft geen storing weer op het dashboard, na het herstarten van de auto is de storing weg en heb ik weer alle vermogen.
Ik reed vanmiddag de snelweg op en ineens zie ik een rookpluim en dan schiet hij in “noodloop” geen vermogen, maar kan wel heel langzaam snelheid maken.
De auto geeft geen storing weer op het dashboard, na het herstarten van de auto is de storing weg en heb ik weer alle vermogen.
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Kom je eens een dagje meedraaien in de vrachtwagens? Waar de alg in de tank groeit door goedkope brandstof?
Heb in de praktijk echt wel al problemen gezien door goedkope brandstof.
Maargoed, ik zal wel in de categorie "marketingboys" vallen.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
alggroei is ook een probleem in de bootjeswereld en schijnt voornamelijk door de biologische toevoegingen te komen. Die zijn ook bij de dure pompen eu-technisch verplicht. Het kan zijn dat ze bij duurder spul antialg additieven bijmengen, echter is de pomp aan het water daar ook duur genoeg voor.
Wederom zelf geen problemen mee, misschien staat mijn diesel niet lang genoeg (max twee weken auto, max jaar schip).
Ter info, de rode diesel die 15 jaar in de tank had gezeten heeft prima gefunctioneerd.
Wederom zelf geen problemen mee, misschien staat mijn diesel niet lang genoeg (max twee weken auto, max jaar schip).
Ter info, de rode diesel die 15 jaar in de tank had gezeten heeft prima gefunctioneerd.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Algengroei kwam bij alle merken voor. De grote angst voor de eigenaren van een eigen pomp. Als je alg had, kon je, behoudens de filters en leidingen te spoelen/vervangen, een additief toevoegen. Dat additief (ruikt naar petroleum/ammoniak, maar dan erg wee-ig) is ondertussen veelal standaard toegevoegd om imagoschade te voorkomen. Ik heb nog een 1L kannetje staan van Aral. Daarop staat de mengverhouding van 1:10.000. Het is wel wat dikker vloeibaar, beetje motorolie-achtig. Zal wel behoorlijk geconcentreerd zijn.
De tank altijd tot de nok afgetankt weg zetten schijnt ook te helpen. Dan is er geen plaats voor condens tegen de binnenzijde van de tankwand. Schijnbaar is vocht een belangrijk voedingsbodem voor die alg, en dat voorkom je dan.
De tank altijd tot de nok afgetankt weg zetten schijnt ook te helpen. Dan is er geen plaats voor condens tegen de binnenzijde van de tankwand. Schijnbaar is vocht een belangrijk voedingsbodem voor die alg, en dat voorkom je dan.
- Mooster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Vocht is idd een mooie voedingsbodem voor alggroei en roest( waar de bacterien weer fijn op en in kunnen groeien).
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
na 32 jaar bij Shell gewerkt te hebben (6 jaar in het Lab en 26 jaar in de IT) zal ik wel als marketing boy genoemd worden . Echter , als je de Lab resultaten van brandstof tests ziet praat je wel anders …
Ik tank altijd Shell V power zowel benzine als diesel.
Mijn CDI gaat bijvoorbeeld nooit in de Regeneratie mode , en bij de laatste uitlaatgas meting dacht de tester dat zijn apparaat kapot was …. praktisch geen aanwijzingen!
Maar ja ieder zijn mening ….
Wat weet Shell nou van brandstoffen
Ik tank altijd Shell V power zowel benzine als diesel.
Mijn CDI gaat bijvoorbeeld nooit in de Regeneratie mode , en bij de laatste uitlaatgas meting dacht de tester dat zijn apparaat kapot was …. praktisch geen aanwijzingen!
Maar ja ieder zijn mening ….
Wat weet Shell nou van brandstoffen