Gister avond viel de e klasse van mn vrouw stil op de snelweg, voordat de auto stil viel schokte de auto een paar keer ging het motorstoring lampje branden en viel de motor stil. Ze kon nog net naar de vluchtstrook rollen. Symptomen leken het meest op stilvallen door een lege tank, echter zat de tank nog bijna kwart vol. Na wachten en doorstarten liep de auto weer, echter moeizaam. Auto vol getankt bij het dichtstbijzijnde tankstation en uitgelezen. De volgende storingen kwamen naar boven. (Na het starten was het motor storings lampje weg)
P0087 brandstof raildruk / systeem deuk te laag
P0183 brandstof temperatuur sensor A cirquit hoog.
Betreft een w211 220cdi uit 03-2009 ( 1 van de laatste)
Deze storingen blijven actief.
Inmiddels heb ik een nieuwe brandstof temp sensor bestel en ga ik morgen een afspraak maken bij Terlouw diesel specialist in Mijnsheerenland. (nog geen ervaring mee)
Verder viel op dat de koelwaterthermostaat open blijft staan (max 60 graden) dus deze ook direct besteld.
Iemand bekend met deze storingen? En in welke richting het probleem te zoeken is?
Iemand ervaring met Terlouw in Mijnsheerenland, ik heb dit adres op aanraden van horen zeggen.
W211 220cdi valt uit op de snelweg.
- Arko
- Donateur
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 06 mei 2013 17:07
- Mercedes-Benz: W221 S350 , W639 Vito DC Amigo
- Specialisatie: Wegenbouwer
- Locatie: Groene Hart (Nieuwveen)
Is het niet wellicht de diesel opvoerpomp?.. die de hoge druk levert naar de verstuivers..
Groet, Dimitri
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
W221 - S-klasse S350 Prestige - Iridium silber --- & --- W639 - Vito 109CDI - Iridium silber
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bij gebrek aan brandstof maar eens beginnen bij het brandstoffilter ?
Welke diesel tank je ? CDI’s kunnen gevoelig zijn voor de diesel van
de goedkope aanbieders.
En de thermostaat staat los van de rest, dat zijn tegenwoordig slijtagedelen...
Welke diesel tank je ? CDI’s kunnen gevoelig zijn voor de diesel van
de goedkope aanbieders.
En de thermostaat staat los van de rest, dat zijn tegenwoordig slijtagedelen...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Brandstof filter heb ik ook direct besteld, die ga ik als eerst wisselen.
Hoge druk pomp is voor mij lastig om te testen,
Zelf verdenk ik dat 1 v/d verstuivers misschien te veel doorlaat naar de retour, maar ook dat is voor mij lastig om te testen. Eerst maar eend het brandstof filter zelf vervangen mocht dit het niet zijn dan maar diagnose laten stellen door een specialist .
Hoge druk pomp is voor mij lastig om te testen,
Zelf verdenk ik dat 1 v/d verstuivers misschien te veel doorlaat naar de retour, maar ook dat is voor mij lastig om te testen. Eerst maar eend het brandstof filter zelf vervangen mocht dit het niet zijn dan maar diagnose laten stellen door een specialist .
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Die pomp en injectoren zal Terlouw zeker wel kunnen testen!IvoB schreef: ↑11 apr 2021 14:23 Brandstof filter heb ik ook direct besteld, die ga ik als eerst wisselen.
Hoge druk pomp is voor mij lastig om te testen,
Zelf verdenk ik dat 1 v/d verstuivers misschien te veel doorlaat naar de retour, maar ook dat is voor mij lastig om te testen. Eerst maar eend het brandstof filter zelf vervangen mocht dit het niet zijn dan maar diagnose laten stellen door een specialist .
Filter zou ik zeker even vervangen. Je symptomen en je storingen geven eigenlijk al aan dat er te weinig druk/brandstof naar de motor gaat.
Wat betreft die goedkopere diesel en CDI. Ik zelf heb er geen last van. Ik heb wel de 320CDI.
Ik ben benieuwd wat het is.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Via internet besteld?
Dat is gewoon voorraadspul, krijg je direct mee. Zonde als je daar 3 dagen op moet wachten vind ik. Maar goed, ben ook benieuwd naar de uitkomst, al geloof ik niet dat dit enkel een filtertje is, of wat water in de de diesel.
Het kan ook de raildruksensor zijn, een injector die doorslaat en de diesel direct retour geeft.
Dat is gewoon voorraadspul, krijg je direct mee. Zonde als je daar 3 dagen op moet wachten vind ik. Maar goed, ben ook benieuwd naar de uitkomst, al geloof ik niet dat dit enkel een filtertje is, of wat water in de de diesel.
Het kan ook de raildruksensor zijn, een injector die doorslaat en de diesel direct retour geeft.
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Brandstof filter vervangen en alle storingen zijn weg. Heb ook diesel reiniger van liquid molly toegevoegd aan de tank. Ook direct de thermostaat en alle koelvloeistof vervangen.
Nu enkele kilometers gemaakt en tot nu toe komen er geen storingen naar boven als ik hem uitlees.
Zit er nog wel over na te denken om preventief de verstuivers te laten controleren op retour flow.
Nu enkele kilometers gemaakt en tot nu toe komen er geen storingen naar boven als ik hem uitlees.
Zit er nog wel over na te denken om preventief de verstuivers te laten controleren op retour flow.
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Kijk goed te horen!
Hoeveel kilometers staan er op de teller?
Ik weet niet of dat heel veel zin heeft. Ja je sluit iets uit maar als de km stand niet heel erg hoog is zou ik het achterwege laten...
Hoeveel kilometers staan er op de teller?
Ik weet niet of dat heel veel zin heeft. Ja je sluit iets uit maar als de km stand niet heel erg hoog is zou ik het achterwege laten...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Dat vermoeden heb ik ook, echter was het niet het originele filter maar een exemplaar van het merk Knecht. Dus het filter was al een keer vervangen. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een bacterie in de tank zit/zat vandaar het preventieve goedje van liquid molly.
Zelf hebben we de auto nog maar net, en ik kan niet terug vinden wanneer de laatste filter wissel was.
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik weet niet wat voor interval er op die filters zit maar nu de brandstoffen allemaal veranderd zijn vervang ik elke beurt dat filter. Kleine moeite kost niet veel.
Better safe then sorry
Better safe then sorry
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Inmiddels heb ik het volgende al vervangen
Luchtfilter
Brandstoffilter
Thermostaat
Koelvloeistof
Oliefilter
Olie (mercedes olie)
Interieur filter
Brandstof temp sensor
Planning voor volgende week
Verstuivers preventief controleren
Automaat spoelen
Ik denk dat ze dan weer probleem loos kan rijden.