Hallo,
Sinds gister wil het laadklepje, die van de plug in stekker niet meer open. Lijkt als of deze op slot blijft. Ik heb de auto net een week en dit probleem niet eerder gehad. Kan er ook niks over vinden hier kop het forum. Iemand ideeën ?
W205 C350e Laadklepje gaat niet open
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Niet dat je ermee geholpen bent, maar lees dit even door ..
https://mbworld.org/forums/c-class-w205 ... -shut.html
https://mbworld.org/forums/c-class-w205 ... -shut.html
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Heb ik ook gehad.
Als ik heel vaak drukte sprong hij nog wel eens open. Totdat hij daarna helemaal niet meer open ging.
Bekend probleem. Slotje van de laadklep defect
Onderdeel is niet duur, alleen even wat werk
Als ik heel vaak drukte sprong hij nog wel eens open. Totdat hij daarna helemaal niet meer open ging.
Bekend probleem. Slotje van de laadklep defect
Onderdeel is niet duur, alleen even wat werk
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Bij mij gaat na het ontgrendelen van de auto het klepje na ongeveer 30 seconden automatisch weer op slot. Heb je geprobeerd om de auto een keer te openen en sluiten met de afstandsbediening en het klepje direct daarna te openen?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik zou het direct na het openen doen en niet na het sluiten...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
nee bij een C350e zit deze aan de binnenzijde ergens. Binnenbekleding weghalen. Als je aan een haakje trekt schiet de flap open.
exact weet ik het niet, staat wel in de gebruikershandleiding. maar zodra je hem dicht doet zit je weer met het zelfde probleem
EDIT:
ik bedoelde dit filmpje;
https://www.youtube.com/watch?v=AgG4ueyXdi0
maar dat gaat over de kabel loskoppelen, niet over de flap. Dat is weer wat anders dan wat de topicstarter bedoeld
exact weet ik het niet, staat wel in de gebruikershandleiding. maar zodra je hem dicht doet zit je weer met het zelfde probleem
EDIT:
ik bedoelde dit filmpje;
https://www.youtube.com/watch?v=AgG4ueyXdi0
maar dat gaat over de kabel loskoppelen, niet over de flap. Dat is weer wat anders dan wat de topicstarter bedoeld
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Nog beter!Borgmonster schreef: ↑12 apr 2021 14:19Ik zou het direct na het openen doen en niet na het sluiten...
Beste JoostB,
Sinds gisteren ervaar ik hetzelfde probleem. Hb je meer details over dat "niet dure onderdeel maar wel veel werk"?
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Ik heb verder geen details. de garage heeft het voor mij opgelost. Hun woorden waren letterlijk dat het onderdeel weinig kost maar wel wat werk. Hoe dan ook, ik bracht de auto om 7.30 uur 's ochtends en kon hem om 12 uur weer ophalen. Dus meer dan 4 uur hebben ze er niet aan gewerkt. En het onderdeeltje lag gewoon bij mercedes op voorraad want kwam wel vaker voor.
Ik gok dat het gewoon het kleine slotje is, zoals je die ook bij het tankklepje vind
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Ik reageer nog even op deze al wat oudere post. Ook mijn "laadklepje" (C350e eind 2017) is een terugkerend probleem. Het "motortje" van het slotmechanisme is inmiddels twee keer vervangen, waarvan één keer op mijn kosten en de keer daarna onder reparatie garantie van Mercedes. Inmiddels lijkt het erop, dat het voor de derde keer de geest heeft gegeven binnen ongeveer 6 maanden. Onbegrijpelijk; afsluitbare tankklepjes zitten al tientallen jaren op auto's, maar kennelijk kan Mercedes dit niet onder controle krijgen. Het slotje / motortje kost nog geen twee tientjes. De bumper moet er echter in de meeste gevallen af en dat kost enkele honderden euro's.
Hoe kun je uitvinden wat er aan de hand is?
Als je achter de auto gaat staan in afgesloten toestand, klik je op de sleutel "deur open". Als het goed is, hoor je dan een duidelijke klik bij het klepje. Geen klik, dan is het slotje weer eens kapot. Overigens is het slot een korte periode ontgrendeld nadat je de auto hebt verlaten en niet hebt gesloten. Het kan ook zijn, dat je de kik wel hoort (dus is het motortje nog goed!), maar dat het klepje niet open wil. Dan kom je helemaal niet verder; kennelijk is dit een onoplosbare eigenaardigheid van het sluitmechanisme en moet de boel weer vervangen worden.
Het nood opening systeem in de vorm van een klein staaldraadje is al evenzeer opmerkelijk. Het zit verborgen achter de rubber strip die ter hoogte van het achteruitrijlicht van de rechter achterlicht groep zit. Als je geluk hebt kun je het met een haakje pakken, want het wil nog wel eens wegzakken. Overigens is dit ook geen garantie, dat je het klepje open krijgt en dan moet de bumper er alsnog af. Een krikkemikkig systeem, dat volkomen Mercedes onwaardig is!
Hoe kun je uitvinden wat er aan de hand is?
Als je achter de auto gaat staan in afgesloten toestand, klik je op de sleutel "deur open". Als het goed is, hoor je dan een duidelijke klik bij het klepje. Geen klik, dan is het slotje weer eens kapot. Overigens is het slot een korte periode ontgrendeld nadat je de auto hebt verlaten en niet hebt gesloten. Het kan ook zijn, dat je de kik wel hoort (dus is het motortje nog goed!), maar dat het klepje niet open wil. Dan kom je helemaal niet verder; kennelijk is dit een onoplosbare eigenaardigheid van het sluitmechanisme en moet de boel weer vervangen worden.
Het nood opening systeem in de vorm van een klein staaldraadje is al evenzeer opmerkelijk. Het zit verborgen achter de rubber strip die ter hoogte van het achteruitrijlicht van de rechter achterlicht groep zit. Als je geluk hebt kun je het met een haakje pakken, want het wil nog wel eens wegzakken. Overigens is dit ook geen garantie, dat je het klepje open krijgt en dan moet de bumper er alsnog af. Een krikkemikkig systeem, dat volkomen Mercedes onwaardig is!
En laat ik er nu na lang prutsen achter komen, dat de Mercedes specialist die mij dit vertelde en toch naast zat! De "klik" van het klepje zelf is niet / nauwelijks hoorbaar. Wat je wel goed hoort is de klik van de ontgrendeling van de aansluitstekker. En laat nou ook het draadje naast rechter stoplicht daarvoor bedoeld zijn. Hoewel het zelden lijkt voor te komen, kun je daar de laadstekker mee los halen, mocht de elektrische vergrendeling niet los willen. Het slotmechanisme van het klepje zelf heeft geen "nood voorziening". Je kunt het achter de bumper zien zitten met een spiegeltje en nog mooier een boroscoop als je het "sleepdekseltje" in de bumper er uit wipt. Er zit alleen een elektrische bedrading aan vast en helaas kun je er vanaf de buitenkant niet bij. Dus er zit bij een storing niets ander op, dan de bumper eraf te halen. Lang leve de techneut die dit bedacht heeft!
Inmiddels is de derde blokkering van het Laadklepje binnen één jaar weer door de dealer opgelost. Bij demontage van de achterbumper bleek de elektrische blokkering toch niet defect. Ergo, het klepje sprong spontaan open toen de bumper gedemonteerd werd. Volgens de dealer komt dit vaker voor en heeft het te maken met vervorming van de (kunststof) bumper. Kan het gevolg zijn van een vroegere aanrijding, maar ook spontaan ontstaan door eenzijdige opwarming. Het probleem is nu opgelost door de behuizing van het klepje en de positionering van het sluitmechanisme enigszins te vervormen. Het schijnt erg lastig te zijn dit goed te krijgen; zo kan het bij gedemonteerde bumper perfect werken, maar na montage van de bumper op de auto door spanning in de bumper toch weer ellende opleveren. In het ergste geval moet de hele bumper worden vervangen en dat is natuurlijk een dure grap voor zo'n futiel probleem.