Beste
Ik heb een probleem ik heb vorige week mijn roetfilter verwijderd wat mij bakken met geld kosten wat eigenlijk niet mag.
Maar nu piept mijn turbo vanuit uitlaat en motor alleen als ik gas geef. En uitlaat constant..
Wat is het probleem hoop niet voor een nieuwe turbo
W212 e250 2012
Zie bijlage fotos
Mvg theo
W212 turbo piept en veel rook na rijden stilstaan
- Bijlagen
-
- 20210408_185331.jpg (47.42 KiB) 668 keer bekeken
-
- 20210408_185352.jpg (44.52 KiB) 668 keer bekeken
-
- 20210408_185436.jpg (50.09 KiB) 668 keer bekeken
-
- 20210408_185504.jpg (54.34 KiB) 668 keer bekeken
-
- 20210408_185523.jpg (56.26 KiB) 668 keer bekeken
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Je geeft aan je roetfilter te hebben verwijderd en dat mag niet. Waarom zou je dat doen dan?
Ik lees dat het geluid is gekomen na het verwijderen van het roetfilter. Er komt natuurlijk een hele andere flow nu door je uitlaat want hij krijgt minder tegendruk. Ik vermoed dat het zoiets is. Of misschien toch je turbo kan ook
Ik lees dat het geluid is gekomen na het verwijderen van het roetfilter. Er komt natuurlijk een hele andere flow nu door je uitlaat want hij krijgt minder tegendruk. Ik vermoed dat het zoiets is. Of misschien toch je turbo kan ook
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
Hoi, zou toeval kunnen zijn, je auto is al 9 jaar oud; wat is de kmstand van je auto, want turbo's slijten idd dus boven de 350K kan het zomaar gebeuren en dus toevallig samen vallen?
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1563
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
niet toevallig fluiten ipv piepen? door verwijderen van roetfilter zou je dat nu beter kunnen horen, alhoewel ik er zelf niks van gemerkt heb
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik heb in het verleden wel eens een paar aftermarket roetfilters op een 212 gemonteerd en die gaven ook een kleine fluit bij gas los. Sommige chauffeurs merkten er overigens niet van dus dat was geen heel opvallend geluid.
Waarom is je filter verwijderd? Beste is gewoon je originele filter houden. Zijn er problemen deze laten reinigen of eventueel een nieuw binnenwerk plaatsen. Aftermarket zou ik niet zo snel (meer) nemen. Het weghalen/schrijven van roetfilters/EGR/.... levert meestal alleen ellende op in de korte of lange termijn.
Waarom is je filter verwijderd? Beste is gewoon je originele filter houden. Zijn er problemen deze laten reinigen of eventueel een nieuw binnenwerk plaatsen. Aftermarket zou ik niet zo snel (meer) nemen. Het weghalen/schrijven van roetfilters/EGR/.... levert meestal alleen ellende op in de korte of lange termijn.
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Ik heb mijn Originele filter laten vervangen door een van Romax.
Het originele binnenwerk was gebarsten, zonder filter kan maar is niet ok in mijn ogen.
Alleen zou een originele maar liefst rond de 2300€ kosten, wat ik persoonlijk voor een slijtageonderdeel veel te duur vindt.
Het Romax filter fluit idd heel even als je het gas lost. (1300€)
Dit is enkel te horen tot in derde versnelling, bij hogere snelheden zijn andere geluiden waarneembaar ( wind -en rol ).
Het filter zit er nu ongeveer een klein jaar in ( 25.000km) en ik mag er niet van klagen.
Het originele binnenwerk was gebarsten, zonder filter kan maar is niet ok in mijn ogen.
Alleen zou een originele maar liefst rond de 2300€ kosten, wat ik persoonlijk voor een slijtageonderdeel veel te duur vindt.
Het Romax filter fluit idd heel even als je het gas lost. (1300€)
Dit is enkel te horen tot in derde versnelling, bij hogere snelheden zijn andere geluiden waarneembaar ( wind -en rol ).
Het filter zit er nu ongeveer een klein jaar in ( 25.000km) en ik mag er niet van klagen.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7261
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Voor een stuk minder als 1300 had een bedrijf als Visser in Den Bosch er netjes een nieuw binnenwerk in geplaatst. Dan was de passing nog steeds 100% van het filter en de aansluitingen voor de verschildruk sensor.