Eco werkt niet

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Paul1965
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:54
Mercedes-Benz: C205 C-klasse Coupe
Locatie: Cranendonck

01 apr 2021 22:23

Interessant. Vandaag bij de mijne ook eens in de gaten gehouden. Ik krijg ook die P in beeld met af en toe een pijltje. Zeker tot nu toe te snel er langs gereden. Ik dacht dat je voor volledig automatisch parkeren ook zo'n extra knopje op de middenconsole moest hebben. Toch maar eens mee experimenteren. Maar ja, corona dus ik rijd bijna niet.
Greggieeflr
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 apr 2014 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Coupé
Locatie: Harmelen

02 apr 2021 08:03

Paul1965 schreef: 01 apr 2021 22:23 Interessant. Vandaag bij de mijne ook eens in de gaten gehouden. Ik krijg ook die P in beeld met af en toe een pijltje. Zeker tot nu toe te snel er langs gereden. Ik dacht dat je voor volledig automatisch parkeren ook zo'n extra knopje op de middenconsole moest hebben. Toch maar eens mee experimenteren. Maar ja, corona dus ik rijd bijna niet.
Bij de w204 parkeert die niet zelf in. Je krijgt alleen instructies op het scherm :)
Paul1965
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:54
Mercedes-Benz: C205 C-klasse Coupe
Locatie: Cranendonck

02 apr 2021 09:22

Dan zal ik mijn verwachtingen ook alvast maar wat bijstellen :)

Ik heb al eerder een auto gehad met parkeerhulp maar het toen nooit uit geprobeerd. Simpelweg omdat ik zelf wel doe als het gat maar (heel) ruim is en als het gat krap is dan komt dat meestal omdat het druk is of dat ik te weinig tijd heb om een betere plek te zoeken. Met als gevolg dat het dan ook geen plaats is om even rustig te experimenteren.

Eigenlijk zijn instructies dan zo gek nog niet. Ben ik zelf nog de baas maar krijg toch wat hulp. Zo goed als ik was in fileparkeren tijdens mijn rijexamen in de jaren 80 wordt ik toch niet meer. Komt door bovenstaand risico-mijdend gedrag. Een stukje verderop is meestal wel een betere plek.
BenzDJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2021 16:10
Mercedes-Benz: B 180 benzine

08 apr 2021 16:57

En inderdaad. De parkassist werkt. P met pijl wordt aangegeven, richtingaanwijzer aan, achteruit inschakelen, bericht in display met ok bevestigen, gas geven en de Benz wordt keurig ingeparkeerd. Wel handig.
Dank voor de reacties 🤗
Hang loose............ and stay loose :goedzo:
Plaats reactie