Hallo,
Betreft een slk 200 r170k bjr 2003 final edition uitvoering.
Nadat ik bij de garage geweest ben vanwege een 'kort ratelend geluid bij koude start' zijn er een aantal onderdelen vervangen maar de ratel is er nog steeds. Ik beschrijf eerst even het probleem:
Er is een ratel bovenaan het motorblok bij de nokkenas bij koude start, klinkt alsof de ketting even zwabbert, duurt maar een seconde of 2 dan is het weg. als je hem start dan hoor je 1 seconde niets dan begint de ratel 1 of 2 seconden en dan loopt hij prima.
1 1/2 jaar geleden is de nokkenas versteller vervangen vanwege een pingelend geluid tijdens een bepaalt toerental als de motor even onbelast draaide. Na vervanging was het weg. kosten 1300€
Ongeveer 4 maanden geleden was er 'smorgens plotseling die genoemde ratel.
Naar de Garage, is MB ster garage geen officiële dealer, eerste diagnose ''versteller kapot'' ik vertelde hem dat hij hem 1 1/2 jaar geleden had vervangen en dat dit een heel ander geluid is. dan is het de distributieketting spanner. ok de spanner laten vervangen, kosten 175€ . ratel niet weg.
Terug naar garage voor vervangen nokkenas versteller onder ( misschien ) garantie. Versteller is 1 maand geleden vervangen en de ratel is er nog steeds. garantie is hoogst waarschijnlijk verlopen volgens de garage. Nogmaals voor diagnose daar gelaten, nu zegt hij dat het de oliepomp is , kosten 650€ ex btw.
Kan me iemand zeggen of het inderdaad aan de oliepomp ligt want dit gaat me handen vol geld kosten. Hij beloofde mij wel dat als het dan niet weg is ik 300 € korting zou krijgen op de reparatie.
voel me echt uitgebuit als het daadwerkelijk de oliepomp is.
bvd Dré
ratel bij koude start (vervolg)
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
bij de w126 met v8 motor gebeurd dit ook als er te dunne olie in zit .
ondanks dat er wel 10w40 half synthetische olie in zou mogen
gebeurd het met deze olie dat morgens bij de koude start de distributie eerst even twee tellen ratelt en dan stil is .
dit gebeurd meestal na een dag stil staan .
met 15w40 is dit probleem nog niet voor gekomen .
dus de redenatie is daar bij dat de spanner door te dunne olie niet op druk blijft en dus leeg loopt waardoor hij ratelt.
of dat bij deze motoren ook zou helpen is de vraag en het proberen waard.
als dit na olie verversen is begonnen of vlak daarna zou ik het in die hoek zoeken
ondanks dat er wel 10w40 half synthetische olie in zou mogen
gebeurd het met deze olie dat morgens bij de koude start de distributie eerst even twee tellen ratelt en dan stil is .
dit gebeurd meestal na een dag stil staan .
met 15w40 is dit probleem nog niet voor gekomen .
dus de redenatie is daar bij dat de spanner door te dunne olie niet op druk blijft en dus leeg loopt waardoor hij ratelt.
of dat bij deze motoren ook zou helpen is de vraag en het proberen waard.
als dit na olie verversen is begonnen of vlak daarna zou ik het in die hoek zoeken
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
Heren bedankt voor jullie reactie. Ben zelf van mening dat het toch de nokkenasversteller is. Die heeft een klep oid die moet voorkomen dat de olie eruit loopt bij uitgeschakelde oliedruk door de oliepomp. Wat betreft soort olie krijg ik van jullie 2 adviezen die tegenstrijdig zijn de een zegt " te dikke olie " de ander zegt " te dunne olie" dit helpt mij niet echt , toch?
Gr.
Gr.
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Of toch een oliepomp die niet voldoende en snel genoeg opbrengst levert.
Je diagnose zal er iets dieper op in moeten gaan. Maar een geluidje valt niet mee om, tegen de garagisten in, even op een forumpje de vinger op de zere plek te leggen.
Je diagnose zal er iets dieper op in moeten gaan. Maar een geluidje valt niet mee om, tegen de garagisten in, even op een forumpje de vinger op de zere plek te leggen.
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Oliefilter niet juiste type en de ringetjes niet vervangen / defect of de c.q. "pen" gebroken . Ook laatst mee gemaakt
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- douwewe
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Misschien zou andrees eens de antwoorden tot zich door moeten laten dringen.
En controleren of de aangereikte theorieen toepasbaar zijn op zijn situatie.
Inplaats van een steek naar mensen te geven die hem theorieen aanreiken om hem te helpen.
En dan Een beetje stank voor dank van hem daar voor mogen ontvangen.
Dan ben je goed bezig
En controleren of de aangereikte theorieen toepasbaar zijn op zijn situatie.
Inplaats van een steek naar mensen te geven die hem theorieen aanreiken om hem te helpen.
En dan Een beetje stank voor dank van hem daar voor mogen ontvangen.
Dan ben je goed bezig
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
Hoi Douwewe
Ik ben in alle vertrouwen naar mijn garage gegaan voor advies dat heeft me tot nu al een flinke duit gekost, daarna hier op het forum.
Nu kom jij met een suggestie die ik bij mijn garage al had aangedragen. Dat jij opbouwende kritiek niet kunt verdragen en dit als stank voor dank ziet is onzin. Ik ben hier om te brainstormen en daar hoort een andere mening bij. En bovendien is jou suggestie niet heilig en bewezen.
Gr. Dre
Ik ben in alle vertrouwen naar mijn garage gegaan voor advies dat heeft me tot nu al een flinke duit gekost, daarna hier op het forum.
Nu kom jij met een suggestie die ik bij mijn garage al had aangedragen. Dat jij opbouwende kritiek niet kunt verdragen en dit als stank voor dank ziet is onzin. Ik ben hier om te brainstormen en daar hoort een andere mening bij. En bovendien is jou suggestie niet heilig en bewezen.
Gr. Dre
Hoi jantjev.
Vinger op de zere plek? Waar ben ik hier? Lijkt wel alsof ik de schuldige ben mbt het probleem met mijn auto. Ik heb mijn garage vertrouwd.... deze begint met de duurste reparaties eerst en als dan andere olie de oplossing zou zijn zou jij je dan niet genomen voelen ?
Vinger op de zere plek? Waar ben ik hier? Lijkt wel alsof ik de schuldige ben mbt het probleem met mijn auto. Ik heb mijn garage vertrouwd.... deze begint met de duurste reparaties eerst en als dan andere olie de oplossing zou zijn zou jij je dan niet genomen voelen ?
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Het oliefilter zit op een houder gedrukt , en die wil nog wel eens breken waardoor onder in het niet goed afgesloten wordt
Het is de dop van het oliefilter huis zeg maar
Het is de dop van het oliefilter huis zeg maar
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
lekt die inwendig in het huis, niet uitwendig
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Rek in de distributieketting !