Heb sinds 2 jaar een W211 met 2.6 V6. Rijd prima hoor. Maar zit toch te denken aan een W212. Vind een V6 erg prettig om in te rijden. Maar met de CGI motoren heb je met een 1.8 turbo al meer vermogen. Kijk ik naar het benzineverbruik dat word aangegeven is dat een stuk zuiniger. Ik zou het liefst voor een E350 gaan. (Lekker V6). Die zou ook nog zuiniger rijden dan wat ik nu heb. Komen die berekeningen door het start/stop systeem? Want waarschijnlijk ga ik dat niet gebruiken. En wat zou dan het gemiddelde verbruik zijn? Verbruik nu 1 op 8 in de stad en 1 op 11 op snelweg.
Grts
Martin
Aankoop W212 motorkeuze
- Matje Benz
- Donateur
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 apr 2011 20:25
- Mercedes-Benz: C207 E350, R170 200 kompressor, Voorheen W211 E240, W210 E240
- Specialisatie: Maritiem Technicus
- Locatie: Apeldoorn
De (W)Benz is de vader van alle gedachten
-
- Donateur
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 jun 2009 20:10
- Mercedes-Benz: W213-E200 AMG/W126-380SE/W123-240D/W123-300D/W115-230.4/W110-190D/W124-300E/W123 230E
Wij rijden een c207 350 cabrio. Zijn rustige rijders en halen gemiddeld 1 op 10, is in werkeljjkheid wel iets ongunstiger als wat de boordcomputer aangeeft.
Pas als ik met de caravan ( klein ) rijdt ga ik echt de oliemaatschappijen sponsoren, voor de rest wat mij betreft een heerlijke motor.
Succes !! En veel plezier tijdens je zoektocht.
Pas als ik met de caravan ( klein ) rijdt ga ik echt de oliemaatschappijen sponsoren, voor de rest wat mij betreft een heerlijke motor.
Succes !! En veel plezier tijdens je zoektocht.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Ik rijd een W212 E200CGI met 5-traps automaat en zonder start/stop en kwam uit een W211 E270CDI.
Bewust gekozen voor dit type vanwege de hockeystick dagrijverlichting.
Advies, koop een 7-traps automaat.
Ik vind als cruiser de rijkarakteristiek matig, de motor/turbo leeft pas bij 2000 toeren op en je moet doortrekken tot 3000 toeren omdat hij anders na schakelen weer stilvalt onder 2000 toeren.
Met veelal binnendoor ritten is het verbruik 1 op 11, hoger dan ik verwacht had.
De diesel schakelde al rond 2000 toeren en had daarna weer volop trekkracht, met jou 6 cilinder zal je dat ook meer ervaren.
Dus zeker gaan proefrijden.
Bewust gekozen voor dit type vanwege de hockeystick dagrijverlichting.
Advies, koop een 7-traps automaat.
Ik vind als cruiser de rijkarakteristiek matig, de motor/turbo leeft pas bij 2000 toeren op en je moet doortrekken tot 3000 toeren omdat hij anders na schakelen weer stilvalt onder 2000 toeren.
Met veelal binnendoor ritten is het verbruik 1 op 11, hoger dan ik verwacht had.
De diesel schakelde al rond 2000 toeren en had daarna weer volop trekkracht, met jou 6 cilinder zal je dat ook meer ervaren.
Dus zeker gaan proefrijden.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Merc_Ivo
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 nov 2020 19:36
- Mercedes-Benz: W166 ML 350 BlueTEC 4MATIC
- Locatie: Meijl
Ik heb een E300 bluetec hybrid met 7traps automaat,rijd ook lekker , en zat vermogen voor 4 cilinders, en gemiddeld 5,2liter/100km (+- 1400km op n tank)
Heb zelf ook veel 6 en 8 cylinders gereden, en dit valt me niet tegen. Misschien een optie?
Heb zelf ook veel 6 en 8 cylinders gereden, en dit valt me niet tegen. Misschien een optie?
The world is my racetrack!
W166 ML 350 BlueTEC 4Matic
Ex: W212 E 300 CDI BlueTEC HYBRID Edition Sport ‘13
Ex: C219 CLS500 ‘05
W166 ML 350 BlueTEC 4Matic
Ex: W212 E 300 CDI BlueTEC HYBRID Edition Sport ‘13
Ex: C219 CLS500 ‘05
Ik rij een w212 coupe met een 350cdi motor en bij een constante snelheid van 100 haal ik 1 op 20 met deze v6
Over alle gereden km's heb ik een gemiddelde van 6.8 en daar zit ook regelmatig een snelheid van 250 bij aangezien ik in Duitsland woon
Over alle gereden km's heb ik een gemiddelde van 6.8 en daar zit ook regelmatig een snelheid van 250 bij aangezien ik in Duitsland woon
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3198
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
E400 natuurlijk. V6 biturbo M276 DELA35 zit in onze CLS en 1:12 gemiddeld is makkelijk haalbaar als je hele ritten onder de 2000 toeren blijft. Alleen in stadsverkeer duikt ie onder de 1:10
- Heluke
- Donateur
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 23 mar 2014 20:56
- Mercedes-Benz: ex.S203 C180 K. Aut. 2006, ex.S204 C180 K. Aut. 2010, nu.S212 E200 CGI Aut. 2011
- Specialisatie: kliederen met verf
- Locatie: Stonecity
Ik heb de S212 E200 met 1.8 CGI en 7 traps automaat. Rijdt natuurlijk heerlijk maar is alles behalve zuinig. Het verbruik wat jij aangeeft in je opening topic komt overeen met deze. Ik rijd als een ouwe kerel (terwijl ik nog maar 60 jaar ben ) maar hij zuipt als een grote . Toch heb ik het er voor over want het zweeft over de weg.
Gr. Henk
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
Yes, This is my Mercedes.
Yes, I know it's Awesome.
NO, you cannot drive it!
- janpieter
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 27 nov 2011 10:36
- Mercedes-Benz: W212 E250 cgi Avangarde 2009
- Specialisatie: recreatie en techniek
- Locatie: Asten
Ik rij met de E250 CGI 1.8. Verbruik is gemiddeld 1:12 maar bij sportief rijden 1:9. Het vermogen is netjes voor een 4 cilinder maar de volgende wordt toch weer een 6 cilinder of de E350e hybride.
Mvg,
Jan Pieter.
Jan Pieter.
-
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 23 jul 2005 17:44
- Mercedes-Benz: S212 & W477
- Locatie: Regio midden
Leuke vraag.....ik moet zeggen dat ik de 200CGI in mijn S212 (dus estate) echt wel als toereikend ervaar. Als het niet van je laatste centen is is meer natuurlijk altijd leuk maar ik vond dit zelf wel een juiste mix van prestaties-kosten. Voor ons is het een prive weekendauto. Verbruik is bij mij ook rond de 1:12 / 13
Een tweedehands is vaak een zoektocht naar uitvoering, opties, kleur en motor. Laten we zeggen dat ik hier toch eerder voor een basismotor zou kiezen als de rest klopt in plaats van andersom.
Een tweedehands is vaak een zoektocht naar uitvoering, opties, kleur en motor. Laten we zeggen dat ik hier toch eerder voor een basismotor zou kiezen als de rest klopt in plaats van andersom.
- Matje Benz
- Donateur
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 10 apr 2011 20:25
- Mercedes-Benz: C207 E350, R170 200 kompressor, Voorheen W211 E240, W210 E240
- Specialisatie: Maritiem Technicus
- Locatie: Apeldoorn
Ben na een beetje zoekwerk etc. er nu wel uit dat het een 350 word. Alleen is mij vraag nu: Zit er al sinds begin van de w212 (2009) met automaat al een 7 traps versnellingsbak in? Of is dat pas bij het nieuwere motortype? Of is het nog de oude uit de w211 met 5 versnellingen?
Grts
Martin
Grts
Martin
De (W)Benz is de vader van alle gedachten
- Merc_Ivo
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 nov 2020 19:36
- Mercedes-Benz: W166 ML 350 BlueTEC 4MATIC
- Locatie: Meijl
Als er een 7traps automaat in zit zou je de volgende optiecode moeten terugvinden denk ik:
427 - GETRIEBE AUTOMATISCH 7-GANG
427 - GETRIEBE AUTOMATISCH 7-GANG
The world is my racetrack!
W166 ML 350 BlueTEC 4Matic
Ex: W212 E 300 CDI BlueTEC HYBRID Edition Sport ‘13
Ex: C219 CLS500 ‘05
W166 ML 350 BlueTEC 4Matic
Ex: W212 E 300 CDI BlueTEC HYBRID Edition Sport ‘13
Ex: C219 CLS500 ‘05
- Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
Volgens mij zijn de 6 cilinders altijd 7 traps in de 212, die van mij heeft zelfs al een 7 versnellingen bak en ik heb een hele vroege 2009 model.
(ik meen dat de 4 cilinders in het begin nog de 5 bak hadden, is te herkennen aan de schakelpook op de midden tunnel. de 7 bakken hebben de keuze hendel aan de stuurkolom)
(ik meen dat de 4 cilinders in het begin nog de 5 bak hadden, is te herkennen aan de schakelpook op de midden tunnel. de 7 bakken hebben de keuze hendel aan de stuurkolom)
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Dat laatste klopt niet, mijn S212 van eind 2011 met 200CGI heeft een 7-traps automaat en pook op de middentunnel. Die combinatie bevalt mij prima, naar verbruik kijk ik eigenlijk niet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Merc_Ivo
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 nov 2020 19:36
- Mercedes-Benz: W166 ML 350 BlueTEC 4MATIC
- Locatie: Meijl
Misschien zit het hem in combinatie van opties, 7g + paddles heb je niets nodig op middentunnel.
Just a thought
The world is my racetrack!
W166 ML 350 BlueTEC 4Matic
Ex: W212 E 300 CDI BlueTEC HYBRID Edition Sport ‘13
Ex: C219 CLS500 ‘05
W166 ML 350 BlueTEC 4Matic
Ex: W212 E 300 CDI BlueTEC HYBRID Edition Sport ‘13
Ex: C219 CLS500 ‘05
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Zou kunnen, ik heb geen paddles.
Ik mis ze ook niet , ik rij automaat om niet te hoeven schakelen dus gebruik de zelfschakelmogelijkheid sowieso nooit.
Ik mis ze ook niet , ik rij automaat om niet te hoeven schakelen dus gebruik de zelfschakelmogelijkheid sowieso nooit.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.