De airco van mijn Viano doet het niet meer.
Deze winter niet nodig gehad, maar nu de zon er weer is, had ik deze opgezet.
De koeling was onvoldoende en op een bepaald moment kreeg ik een sissend geluid doorheen de ventilatie roosters in het interieur te horen.
Nu koelt hij helemaal niet meer.
W639 sissend geluid Airco interieur
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dan zal hij wel lek zijn. Lek (laten) opzoeken, dichten en hervullen.
Overigens snap ik nooit goed waarom mensen in de winter de AC uitzetten. Dat is sowieso vragen om lekkage. Maar een steentje door de condensor is ook veelvoorkomend.
gr J
Overigens snap ik nooit goed waarom mensen in de winter de AC uitzetten. Dat is sowieso vragen om lekkage. Maar een steentje door de condensor is ook veelvoorkomend.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
De airco heeft wel heel de tijd opgestaan, maar moest in de winter niet koelen, dus daardoor heb ik pas nu gemerkt dat er iets niet klopte.
- Mr. Viano
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 06 aug 2012 20:44
- Mercedes-Benz: W639 Viano 3.2 V6 190pk 2006
- Locatie: Gouda
Dat gesis is dus (meestal) niet de lekkage, ff voor de duidelijkheid. Klopt wat Pascal zegt: Veel voorkomend probleem is de condensor, die net achter de voorbumper zit. Steenslag of doorgerot net achter de ventilator(en).
De lekkage kun je na een nieuwe aircovulling en daarbij fluor toegevoegd, op later moment prima opsporen.
De lekkage kun je na een nieuwe aircovulling en daarbij fluor toegevoegd, op later moment prima opsporen.
Horsepower is how hard you can hit the wall. Torque is how far you can take the wall with you!
Ok ik laat hem opnieuw vullen volgende week, wordt er standaard een lekdetectie gedaan?Mr. Viano schreef: ↑11 mar 2021 13:00 Dat gesis is dus (meestal) niet de lekkage, ff voor de duidelijkheid. Klopt wat Pascal zegt: Veel voorkomend probleem is de condensor, die net achter de voorbumper zit. Steenslag of doorgerot net achter de ventilator(en).
De lekkage kun je na een nieuwe aircovulling en daarbij fluor toegevoegd, op later moment prima opsporen.
Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van deze bewering.
Mijn airconditioning staat alleen aan als het in de auto vochtig is of warm en dat is hooguit een paar weken per jaar.
Waarom gaat het systeem eerder lek als het meestal uit staat?
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Omdat de PAGolie die in het systeem zit dan niet rondgepompt wordt. Dan drogen de groene vitron afsluitringen en rubbers uit.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Dat klinkt wel als een goede onderbouwing.Jeroen schreef: ↑14 mar 2021 15:16Omdat de PAGolie die in het systeem zit dan niet rondgepompt wordt. Dan drogen de groene vitron afsluitringen en rubbers uit.
gr J
Hij staat altijd uit met het idee de compressor niet onnodig te verslijten maar ik zal eens kijken wat het met mijn brandstofverbruik doet als ik hem voortaan aan laat staan.