S212 2015 dakraam ontploft

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
efk369
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
Locatie: Frankrijk

01 mar 2021 21:31

Maar.... wat is dat voor rare conclusie?
De schade vind plaats, die komt niet van binnen of buiten, het is een gebeurtenis binnen dan wel buiten wat die schade veroorzaakt...
[/quote]

De glasplaat staat naar buiten toe wat open, vandaar dat deze 'expert' de conclusie maakt dat er iets van binnenuit moet gekomen zijn... complete onzin natuurlijk.
efk369
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
Locatie: Frankrijk

01 mar 2021 21:50

zoek eens bij 'google afbeeldingen ' naar 'sunroof shattered'. (al dan niet Mercedes).

En dan beweert zowel de dealer, als de invoerder, als de expert van de verzekering dat ze het nog nooit meegemaakt hebben??

Komaan hé!
JantjeV8
Berichten: 2169
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

02 mar 2021 07:44

Bij gebouwen (ik ben bouwvakker) komt het wel eens voor dat als er zonwering half voor een raam hangt, de onderste helft van de raam hard opwarmt end e bovenste helft in de schaduw hangt, en dat daardoor zoveel spanning in die ruit ontstaat dat hij kapot springt. Zoiets zou niet aan de hand kunnen zijn?

Wat is er zo anders aan een zonnedakruit ten opzichte van de voorruit of alle andere ruiten in een auto? Qua glassoort zal het toch niet heel veel anders zijn? Zitten ook maar gewoon in een sponning verlijmd.

Of zouden die metaalfolies die tussen de ruiten in gebakken worden om ze zo donker te maken voor problemen zorgen?
E-man
Berichten: 235
Lid geworden op: 31 dec 2011 14:33
Mercedes-Benz: 2003 ml 270 cdi
Specialisatie: gallisch ziener

17 apr 2021 10:25

Zelf wel eens een (rechte)voorruit naar buiten laten springen door ruwe rit. 10 minuten na op de twee zijwielen geland te zijn, sprong de ruit. (A)
efk369
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
Locatie: Frankrijk

10 mei 2021 15:54

Voor de geïnteresseerden het vervolg van dit verhaal... na twee maanden toch een antwoord.

De expert van de verzekering blijft bij zijn standpunt en de verzekering betaalt niets uit.
Iedereen doet z'n paraplu open, en wij kunnen betalen... erg frustrerend.
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1340
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

10 mei 2021 16:36

Nou, daar ben je mooi klaar mee. Erg vervelend allemaal.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
D20VT
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 mei 2014 09:50

11 mei 2021 08:15

Marco schreef: 01 mar 2021 21:11
efk369 schreef: 01 mar 2021 20:58 De expert van onze verzekering heeft in zijn rapport vermeld dat de schade niet van buitenuit gekomen is.
Maar.... wat is dat voor rare conclusie?
De schade vind plaats, die komt niet van binnen of buiten, het is een gebeurtenis binnen dan wel buiten wat die schade veroorzaakt...

Stel, de zon staat boven op je auto, van binnen warmt de auto op, en je glasplaat zegt "poef"
Niet dat ik dat ooit heb meegemaakt dat door warmte een glazen dak stuk gaat, maar dit voorbeeld puur om een situatie te schetsen...
Waar komt dan de schade oorzaak vandaan?

Moet dit gewoon gezien worden als een samenhangend risico met het bezitten van een auto?
Ik vind het allemaal wel bijzonder...
Verzekeringstechnisch heb je “van buiten komend onheil” dat is gedekt onder de (beperkt) casco dekking. Dat is als er een van externe oorzaak aan de grond van de schade ligt.
Je hebt ook sprake van een “eigen gebrek”, dat is op moment dat het product zelf niet goed is. Een eigen gebrek is niet gedekt op een verzekeringspolis, de gevolgschade vaak wel onder de cascodekking.
Op het moment dat de oorzaak een eigen gebrek is, dan wijst de verzekeraar de dekking af en die je jezelf te wenden tot de fabrikant.
Ik denk in dit geval dat de verzekeraar verwijst naar de fabrikant en die geeft ook niet thuis. Ergo bonnetje naar de eigenaar.
Daarom noemt een verzekeraar de dekking ook casco en niet AllRisk, want niet alle risico’s zijn gedekt.

Ik heb dit vaker gezien, bij o.a. gelaagde achterruiten van de Tesla model 3 die “spontaan” scheuren. Hierbij geeft Tesla ook nooit thuis, terwijl deze ruiten eigenlijk allemaal op dezelfde plek scheuren. Maar ga jij als eenling in Nederland het maar eens op nemen tegen een autofabrikant, ik wens je succes en vooral diepe zakken.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2288
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

11 mei 2021 08:44

D20VT schreef: 11 mei 2021 08:15
Marco schreef: 01 mar 2021 21:11
efk369 schreef: 01 mar 2021 20:58 De expert van onze verzekering heeft in zijn rapport vermeld dat de schade niet van buitenuit gekomen is.
Maar.... wat is dat voor rare conclusie?
De schade vind plaats, die komt niet van binnen of buiten, het is een gebeurtenis binnen dan wel buiten wat die schade veroorzaakt...

Stel, de zon staat boven op je auto, van binnen warmt de auto op, en je glasplaat zegt "poef"
Niet dat ik dat ooit heb meegemaakt dat door warmte een glazen dak stuk gaat, maar dit voorbeeld puur om een situatie te schetsen...
Waar komt dan de schade oorzaak vandaan?

Moet dit gewoon gezien worden als een samenhangend risico met het bezitten van een auto?
Ik vind het allemaal wel bijzonder...
Verzekeringstechnisch heb je “van buiten komend onheil” dat is gedekt onder de (beperkt) casco dekking. Dat is als er een van externe oorzaak aan de grond van de schade ligt.
Je hebt ook sprake van een “eigen gebrek”, dat is op moment dat het product zelf niet goed is. Een eigen gebrek is niet gedekt op een verzekeringspolis, de gevolgschade vaak wel onder de cascodekking.
Op het moment dat de oorzaak een eigen gebrek is, dan wijst de verzekeraar de dekking af en die je jezelf te wenden tot de fabrikant.
Ik denk in dit geval dat de verzekeraar verwijst naar de fabrikant en die geeft ook niet thuis. Ergo bonnetje naar de eigenaar.
Daarom noemt een verzekeraar de dekking ook casco en niet AllRisk, want niet alle risico’s zijn gedekt.

Ik heb dit vaker gezien, bij o.a. gelaagde achterruiten van de Tesla model 3 die “spontaan” scheuren. Hierbij geeft Tesla ook nooit thuis, terwijl deze ruiten eigenlijk allemaal op dezelfde plek scheuren. Maar ga jij als eenling in Nederland het maar eens op nemen tegen een autofabrikant, ik wens je succes en vooral diepe zakken.
Soms is het eigen gebrek niet gedekt maar de gevolgschade wel en ook zijn vaak de schade als gevolg van weersinvloeden uitgesloten ja leuker kunnen ze het niet maken. Veel z.g schade experts zijn schade regelaar maar geen expert en zeker niet op alle fronten een contra expertise aanvragen en het voorleggen bij de Focwa bij de geschillen commissie daar maak je best een kans denk ik. als ze daar bij zijn aangesloten.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Casanova
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:09
Mercedes-Benz: W163 ML 320 bj 2000

12 mei 2021 11:32

Het doet mij denken aan mijn glazen aanrechtblad wat op enig moment spontaan sprong. Viel volgens de verzekering niet onder de glasverzekering, hoewel dat nog wel viel aan te vechten. Eigen gebrek is ook aan de orde geweest, maar als dat al een paar jaar ligt en niet beweegt, dan is dat wel onwaarschijnlijk. Expert langs geweest, en die hield het dan toch maar op een impact van buiten af, en dan is het ineens weer wel verzekerd.

In dit geval zou je inderdaad terug moeten naar Mercedes als fabrikant. Bj 2015 zou nog wel coulance moeten opleveren.
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1563
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

12 mei 2021 23:19

Pfff.. Waardeloos allemaal. Dit soort gedoe bevestigd wel weer mijn motto van zo weinig mogelijk verzekeren, tenzij je de schade/verlies niet financieel kunt dragen (en in het geval van all-risk bij een auto rij je dan boven je stand imo). In de praktijk wanneer je ze nodig hebt draaien de verzekeraars alle kanten uit om niet te dekken.
Sterkte en hopelijk wordt het opgelost! Het lijkt mij een productiefout/maandagmorgendakje
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Gebruikersavatar
Christiano
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 okt 2009 16:23
Mercedes-Benz: A250 Sport

13 mei 2021 00:13

Wat kost de glas plaat , ca 1500 ongeveer toch ?
efk369
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
Locatie: Frankrijk

13 mei 2021 23:33

Ik kan de verzekering wel volgen. Het lijkt op een productie- of ontwerp fout. Al zei die man van de verzekering wel dat we wel vergoed waren geweest als het glas helemaal stuk was geweest. Erg frustrerend. Eerlijkheid loont duidelijk niet.

Het is eigenlijk Mercedes die een toegeving zou moeten doen. En die geven niet thuis. Onze wagen heeft amper 70dkm en nog 3 jaar fabrieksgarantie, dan zou je toch verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen.

En om het helemaal af te maken hebben we nu een schadegeval achter onze naam staan waardoor we bij een andere verzekeraar een stuk duurder worden. Echt niet te geloven.
efk369
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
Locatie: Frankrijk

13 mei 2021 23:34

Christiano schreef: 13 mei 2021 00:13 Wat kost de glas plaat , ca 1500 ongeveer toch ?
1160 incl plaatsing en btw.
efk369
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
Locatie: Frankrijk

13 mei 2021 23:41

Minne schreef: 12 mei 2021 23:19 Pfff.. Waardeloos allemaal. Dit soort gedoe bevestigd wel weer mijn motto van zo weinig mogelijk verzekeren, tenzij je de schade/verlies niet financieel kunt dragen (en in het geval van all-risk bij een auto rij je dan boven je stand imo). In de praktijk wanneer je ze nodig hebt draaien de verzekeraars alle kanten uit om niet te dekken.
Sterkte en hopelijk wordt het opgelost! Het lijkt mij een productiefout/maandagmorgendakje
Eingenlijk ook helemaal mijn motto, ik vraag me nu echt af waarom ik hier een all risk op genomen heb. Het is de eerste en laatste keer!
Plaats reactie