Maar.... wat is dat voor rare conclusie?
De schade vind plaats, die komt niet van binnen of buiten, het is een gebeurtenis binnen dan wel buiten wat die schade veroorzaakt...
[/quote]
De glasplaat staat naar buiten toe wat open, vandaar dat deze 'expert' de conclusie maakt dat er iets van binnenuit moet gekomen zijn... complete onzin natuurlijk.
S212 2015 dakraam ontploft
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
- Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
- Locatie: Frankrijk
zoek eens bij 'google afbeeldingen ' naar 'sunroof shattered'. (al dan niet Mercedes).
En dan beweert zowel de dealer, als de invoerder, als de expert van de verzekering dat ze het nog nooit meegemaakt hebben??
Komaan hé!
En dan beweert zowel de dealer, als de invoerder, als de expert van de verzekering dat ze het nog nooit meegemaakt hebben??
Komaan hé!
-
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Bij gebouwen (ik ben bouwvakker) komt het wel eens voor dat als er zonwering half voor een raam hangt, de onderste helft van de raam hard opwarmt end e bovenste helft in de schaduw hangt, en dat daardoor zoveel spanning in die ruit ontstaat dat hij kapot springt. Zoiets zou niet aan de hand kunnen zijn?
Wat is er zo anders aan een zonnedakruit ten opzichte van de voorruit of alle andere ruiten in een auto? Qua glassoort zal het toch niet heel veel anders zijn? Zitten ook maar gewoon in een sponning verlijmd.
Of zouden die metaalfolies die tussen de ruiten in gebakken worden om ze zo donker te maken voor problemen zorgen?
Wat is er zo anders aan een zonnedakruit ten opzichte van de voorruit of alle andere ruiten in een auto? Qua glassoort zal het toch niet heel veel anders zijn? Zitten ook maar gewoon in een sponning verlijmd.
Of zouden die metaalfolies die tussen de ruiten in gebakken worden om ze zo donker te maken voor problemen zorgen?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
- Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
- Locatie: Frankrijk
Voor de geïnteresseerden het vervolg van dit verhaal... na twee maanden toch een antwoord.
De expert van de verzekering blijft bij zijn standpunt en de verzekering betaalt niets uit.
Iedereen doet z'n paraplu open, en wij kunnen betalen... erg frustrerend.
De expert van de verzekering blijft bij zijn standpunt en de verzekering betaalt niets uit.
Iedereen doet z'n paraplu open, en wij kunnen betalen... erg frustrerend.
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Nou, daar ben je mooi klaar mee. Erg vervelend allemaal.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
Verzekeringstechnisch heb je “van buiten komend onheil” dat is gedekt onder de (beperkt) casco dekking. Dat is als er een van externe oorzaak aan de grond van de schade ligt.Marco schreef: ↑01 mar 2021 21:11Maar.... wat is dat voor rare conclusie?
De schade vind plaats, die komt niet van binnen of buiten, het is een gebeurtenis binnen dan wel buiten wat die schade veroorzaakt...
Stel, de zon staat boven op je auto, van binnen warmt de auto op, en je glasplaat zegt "poef"
Niet dat ik dat ooit heb meegemaakt dat door warmte een glazen dak stuk gaat, maar dit voorbeeld puur om een situatie te schetsen...
Waar komt dan de schade oorzaak vandaan?
Moet dit gewoon gezien worden als een samenhangend risico met het bezitten van een auto?
Ik vind het allemaal wel bijzonder...
Je hebt ook sprake van een “eigen gebrek”, dat is op moment dat het product zelf niet goed is. Een eigen gebrek is niet gedekt op een verzekeringspolis, de gevolgschade vaak wel onder de cascodekking.
Op het moment dat de oorzaak een eigen gebrek is, dan wijst de verzekeraar de dekking af en die je jezelf te wenden tot de fabrikant.
Ik denk in dit geval dat de verzekeraar verwijst naar de fabrikant en die geeft ook niet thuis. Ergo bonnetje naar de eigenaar.
Daarom noemt een verzekeraar de dekking ook casco en niet AllRisk, want niet alle risico’s zijn gedekt.
Ik heb dit vaker gezien, bij o.a. gelaagde achterruiten van de Tesla model 3 die “spontaan” scheuren. Hierbij geeft Tesla ook nooit thuis, terwijl deze ruiten eigenlijk allemaal op dezelfde plek scheuren. Maar ga jij als eenling in Nederland het maar eens op nemen tegen een autofabrikant, ik wens je succes en vooral diepe zakken.
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2288
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Soms is het eigen gebrek niet gedekt maar de gevolgschade wel en ook zijn vaak de schade als gevolg van weersinvloeden uitgesloten ja leuker kunnen ze het niet maken. Veel z.g schade experts zijn schade regelaar maar geen expert en zeker niet op alle fronten een contra expertise aanvragen en het voorleggen bij de Focwa bij de geschillen commissie daar maak je best een kans denk ik. als ze daar bij zijn aangesloten.D20VT schreef: ↑11 mei 2021 08:15Verzekeringstechnisch heb je “van buiten komend onheil” dat is gedekt onder de (beperkt) casco dekking. Dat is als er een van externe oorzaak aan de grond van de schade ligt.Marco schreef: ↑01 mar 2021 21:11Maar.... wat is dat voor rare conclusie?
De schade vind plaats, die komt niet van binnen of buiten, het is een gebeurtenis binnen dan wel buiten wat die schade veroorzaakt...
Stel, de zon staat boven op je auto, van binnen warmt de auto op, en je glasplaat zegt "poef"
Niet dat ik dat ooit heb meegemaakt dat door warmte een glazen dak stuk gaat, maar dit voorbeeld puur om een situatie te schetsen...
Waar komt dan de schade oorzaak vandaan?
Moet dit gewoon gezien worden als een samenhangend risico met het bezitten van een auto?
Ik vind het allemaal wel bijzonder...
Je hebt ook sprake van een “eigen gebrek”, dat is op moment dat het product zelf niet goed is. Een eigen gebrek is niet gedekt op een verzekeringspolis, de gevolgschade vaak wel onder de cascodekking.
Op het moment dat de oorzaak een eigen gebrek is, dan wijst de verzekeraar de dekking af en die je jezelf te wenden tot de fabrikant.
Ik denk in dit geval dat de verzekeraar verwijst naar de fabrikant en die geeft ook niet thuis. Ergo bonnetje naar de eigenaar.
Daarom noemt een verzekeraar de dekking ook casco en niet AllRisk, want niet alle risico’s zijn gedekt.
Ik heb dit vaker gezien, bij o.a. gelaagde achterruiten van de Tesla model 3 die “spontaan” scheuren. Hierbij geeft Tesla ook nooit thuis, terwijl deze ruiten eigenlijk allemaal op dezelfde plek scheuren. Maar ga jij als eenling in Nederland het maar eens op nemen tegen een autofabrikant, ik wens je succes en vooral diepe zakken.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Het doet mij denken aan mijn glazen aanrechtblad wat op enig moment spontaan sprong. Viel volgens de verzekering niet onder de glasverzekering, hoewel dat nog wel viel aan te vechten. Eigen gebrek is ook aan de orde geweest, maar als dat al een paar jaar ligt en niet beweegt, dan is dat wel onwaarschijnlijk. Expert langs geweest, en die hield het dan toch maar op een impact van buiten af, en dan is het ineens weer wel verzekerd.
In dit geval zou je inderdaad terug moeten naar Mercedes als fabrikant. Bj 2015 zou nog wel coulance moeten opleveren.
In dit geval zou je inderdaad terug moeten naar Mercedes als fabrikant. Bj 2015 zou nog wel coulance moeten opleveren.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1563
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Pfff.. Waardeloos allemaal. Dit soort gedoe bevestigd wel weer mijn motto van zo weinig mogelijk verzekeren, tenzij je de schade/verlies niet financieel kunt dragen (en in het geval van all-risk bij een auto rij je dan boven je stand imo). In de praktijk wanneer je ze nodig hebt draaien de verzekeraars alle kanten uit om niet te dekken.
Sterkte en hopelijk wordt het opgelost! Het lijkt mij een productiefout/maandagmorgendakje
Sterkte en hopelijk wordt het opgelost! Het lijkt mij een productiefout/maandagmorgendakje
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Christiano
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 okt 2009 16:23
- Mercedes-Benz: A250 Sport
Wat kost de glas plaat , ca 1500 ongeveer toch ?
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
- Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
- Locatie: Frankrijk
Ik kan de verzekering wel volgen. Het lijkt op een productie- of ontwerp fout. Al zei die man van de verzekering wel dat we wel vergoed waren geweest als het glas helemaal stuk was geweest. Erg frustrerend. Eerlijkheid loont duidelijk niet.
Het is eigenlijk Mercedes die een toegeving zou moeten doen. En die geven niet thuis. Onze wagen heeft amper 70dkm en nog 3 jaar fabrieksgarantie, dan zou je toch verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen.
En om het helemaal af te maken hebben we nu een schadegeval achter onze naam staan waardoor we bij een andere verzekeraar een stuk duurder worden. Echt niet te geloven.
Het is eigenlijk Mercedes die een toegeving zou moeten doen. En die geven niet thuis. Onze wagen heeft amper 70dkm en nog 3 jaar fabrieksgarantie, dan zou je toch verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen.
En om het helemaal af te maken hebben we nu een schadegeval achter onze naam staan waardoor we bij een andere verzekeraar een stuk duurder worden. Echt niet te geloven.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 feb 2012 17:09
- Mercedes-Benz: S212 250cdi - W163 270cdi
- Locatie: Frankrijk
Eingenlijk ook helemaal mijn motto, ik vraag me nu echt af waarom ik hier een all risk op genomen heb. Het is de eerste en laatste keer!Minne schreef: ↑12 mei 2021 23:19 Pfff.. Waardeloos allemaal. Dit soort gedoe bevestigd wel weer mijn motto van zo weinig mogelijk verzekeren, tenzij je de schade/verlies niet financieel kunt dragen (en in het geval van all-risk bij een auto rij je dan boven je stand imo). In de praktijk wanneer je ze nodig hebt draaien de verzekeraars alle kanten uit om niet te dekken.
Sterkte en hopelijk wordt het opgelost! Het lijkt mij een productiefout/maandagmorgendakje