Hallo,
Sinds oktober eigenaar van een MB X118.
Na +- 7500 km binnen geweest in de garage -> remschijven krom (nieuwe remschijven onder garantie).
Nu +- 12.000 km, opnieuw moet ik binnen met kromme remschijven??
Ze vertelden mij dat dit door mijn rijstijl is? Maar met voorgaande wagens heb ik hier nooit last mee gehad..
Iemand een andere uitleg hoe dit komt of waaraan dit kan liggen?
Bedankt!
Remschijven X118 krom
- plorie
- Berichten: 20870
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Met sommige nieuwe modellen komt het aantrekken van de wielbouten nogal nauw zo heb ik hier eens gelezen. Wissel je zelf bv. van wielen of een niet-MB garage?
Logboek S500.
Ik had op mijn s204 ook nieuwe Bosch schijven voor en had nog nooit kromme schijven gehad (ca 50 jaar), maar nu dus na 14000 km wel . Je begrijpt zeker wel dat dit merk er niet weer op komt bij mij en ik heb nu ATE voor en achter en die voldoen weer goed ( 4 en 2 jaar ).
Dus het kan bij jou ook zeker wel aan het merk liggen.
Dus het kan bij jou ook zeker wel aan het merk liggen.
Is momenteel terug binnen bij MB om rondom nieuwe schijven/blokken te plaatsen.hbdleij schreef: ↑16 jan 2021 10:47 Ik had op mijn s204 ook nieuwe Bosch schijven voor en had nog nooit kromme schijven gehad (ca 50 jaar), maar nu dus na 14000 km wel . Je begrijpt zeker wel dat dit merk er niet weer op komt bij mij en ik heb nu ATE voor en achter en die voldoen weer goed ( 4 en 2 jaar ).
Dus het kan bij jou ook zeker wel aan het merk liggen.
Ik had navraag gedaan om andere/betere te plaatsen. Maar ze wijken niet af van de voorgeschreven regels van MB.
We zullen zien...
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Schijven zijn van slechtere kwaliteit tegenwoordig.
Mijn Sprinter heeft bij de eerste blokjes wissel ook de schijven moeten vernieuwen, voor en achter...
Op mijn oude S210 gingen de schijven veel langer mee.
Mijn Sprinter heeft bij de eerste blokjes wissel ook de schijven moeten vernieuwen, voor en achter...
Op mijn oude S210 gingen de schijven veel langer mee.
Groet Benzfreak
-
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Rijstijl kan feitelijk best kloppen. Punt is dat als je volledig naar 0 remt, en dat ook nog eens vrij stevig doet het ding dus gloeiend heet wordt. Houdt je dan je poot nog op de rem blijven de blokken strak tegen de schijven geklemd. Daardoor koelt de schijf ongelijkmatig af, immers tussen die hete blokken kan hij z'n warmte niet kwijt.
Mijn ervaring is dat met het merk Pagid en Ate je hier minder rekening mee hoeft te houden.
Mijn ervaring is dat met het merk Pagid en Ate je hier minder rekening mee hoeft te houden.
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Nee, de blokjes zijn uit voorzorg vervangen, nog voor deze op waren.
Zowel de dealer als mijn bandenboer vertelden mij dat de kwaliteit slecht(er) is tegenwoordig
Bij 70k kilometer rondom nieuwe blokken en 4 remschijven...
Groet Benzfreak
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7277
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wel eerlijk vergelijken dan he. Dit zijn twee kompleet verschillende auto's. Een sprinter is nog een stuk zwaarder, die lusten wel wat meer "remmen". Ik gebruik bij ons op het werk (taxi) gewoon aftermarket kwaliteit voor de schijven meestal (behalve bij de 213 modellen) en veelal febi. Die schijven kosten echt niets voor een sprinter en ik heb er in 10+ jaar nog nooit een krom gehad.