Aandachtspunten C350e

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2292
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

08 dec 2020 12:24

gnoe schreef: 07 dec 2020 17:13
Joostb schreef: 07 dec 2020 16:59
verkoopkanalen die ik in de gaten hielt was met name gaspedaal (90% van alles staat er op) en autotrader. Bij marktplaats had ik een zoekactie uit staan met mijn eisen, krijg je automatisch een mailtje als er iets binnen komt. Hoef je niet elke dag alles in de gaten te houden.

Hou er wel rekening mee dat veel garages lang niet alle opties aankruizen in hun systeem. zeker zaken als adaptive cruise control word vaak ook wel weggezet als gewone cruise control. Veel sites maken ook geen onderscheid tussen achteruitrij camera of 360 camera en command of garmin weten de meeste bedrijven ook het verschil niet. Dat is dus lastig zoeken. Als je daar op gaat filteren vallen soms onnodig auto's af.

Ik heb dus zelf enkele criteria ingesteld (bouwjaar, km stand, carrosserie, prijs) en dan dagelijks mailtje even snel checken of alles er op en aan zit qua opties en of het wat is.
OK, dan hou ik idd de goede sites in de gaten. Heb ook Carnext op de radar en wat mailalerts ingesteld.
Ik ben me bewust dat er soms slecht geadverteerd wordt qua opties en wil precies daarom ook snel de optiepakketten kunnen herkennen. Lukt me al vrij aardig en kan dan mooi het kaf van het koren scheiden.
Ik vraag de aanbieder altijd meteen het VIn nummer en controleer dan met het vinnummer de opties op de datakaart ook doordat veel aanbieders zo maar wat aanklikken en dan kun je er te laat achter komen dat ie bepaalde opties toch niet of juist wel heeft. kreeg ik om onduidelijk reden geen vinnummer dan viel de auto voor mij af als mogelijke kandidaat.
Succes met je zoektocht.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

08 dec 2020 13:18

Hier staat wel het e.e.a. over de verschillen (daar word overigens ook gesproken met uitgebreidere mogelijkheden indien burmester systeem)

viewtopic.php?t=73404

Ik heb zelf maar even met garmin gespeelt, dus ken het systeem verder niet heel goed. Enige wat mij was bijgebleven is dat het 'opstarten' erg lang duurde en op gebied van vrijwel alles geen vooruitgang vond tov mijn vorige auto. maar alle functies zitten er in en als je toch alles met de telefoon wil gaan doen zou ik het zeker als nice to have wegzetten. Want command was een zeer prijzige optie, de meesten hebben dit dan ook niet in de C-klasse.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

08 dec 2020 15:39

Borgmonster schreef: 08 dec 2020 10:53
Joostb schreef: 08 dec 2020 08:12 Ik heb wel besloten om toch wat meer de fabrieksnavi (command) te gebruiken. Op de telefoon heb ik flitsmeister aan staan bij een langere rit maar vind navi via de grotere fabrieksschermen toch prettiger. radio dimt. Je kunt aanwijzingen ook tussen de tellerklokken zien en met head-up-display zelfs in de voorruit meende ik. Het ziet er prima uit, en na de laatste update (2020) heb ik nog geen foutieve wegen gehad. Werkt snel. bestemmingen spreek ik gewoon in wat prima werkt zodat je de handen niet van het stuur hoeft te houden. In het geval van de command houd de auto ook bij welke route je gaat rijden en bewaard wat energie voor een later tijdstip voor de rit die je gepland hebt waar efficienter de stroom kan worden gebruikt. Met command (icm burmester) kun je ook wat uitgebreider audio instellingen doen. En zo zullen er vast nog wel wat meer kunnen.
Bovenstaande gaat allemaal ook met Garmin.

Maar er zal vast iets inzitten wat niet met Garmin mogelijk is.
Ik heb onze Comand dat nog nooooit zien regelen. Wel ooit gelezen dat er op die manier met de stroom omgegaan zou kunnen worden. Heeft geen nut ook. Accu is toch vrij snel leeg :) .
Comand is vooral véél sneller en je kan je tel met je stem bedienen. Qua functionaliteit voegt het idd niet veel extra toe.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

08 dec 2020 16:24

Ja, telefoon met stem bedienen gaat niet bij het Garmin systeem. Bestemmingen voor de navigatie inspreken gaat wel. En dat doet ie erg goed.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

24 dec 2020 15:32

Ziezo, ik kom hier weer in de lucht want ik ben een stap dichterbij een C350e gekomen! Afgelopen weken heb ik heb ik het nieuwe aanbod op de markt in de gaten gehouden en er was weinig/niks geschikts omdat onze eisen vrij uitgebreid zijn. Lijkt nu wel te gaan lukken en onder de kerstboom kan ik nog even nadenken voor het definitieve besluit. Zou ik dan toch nog in een Benz gaan stappen? Had ik niet gedacht toen ik afgelopen november al bijna een nieuwe leaseauto had besteld :roll: :owja:
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

26 dec 2020 10:16

Ben benieuwd,

doordat ze massaal deze maanden uit de lease komen lijkt dit wel het moment om toe te slaan voor een goede deal. Moet er wel wat naar wens tussen zitten natuurlijk ;)
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

26 dec 2020 12:18

Ja klopt Joost, ik verwacht ook dat ze flink aangeboden zullen worden maar je moet het maar net treffen. Door thuiswerken en gecancelde wintersport hebben we komende paar maanden niet echt een 2e auto nodig

Maar wij zoeken een full options C350e in de juiste kleur en met trekhaak. En dan moet je die ook nog uit betrouwbare bron vinden met redelijke km stand. Dus ik denk dat ik niet nog een kans ga afwachten :)
Gebruikersavatar
Lamaeker
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jul 2008 10:54
Mercedes-Benz: W212 - E250 élégance prestige 2015 + R107 - 380 SL BJ 1983 + R170 SLK 200 1998 + verkocht: W202 - C250 D elegance BJ 1994
Locatie: Limburg

26 dec 2020 21:35

gnoe schreef: 05 dec 2020 20:24 Omdat ik me aan het oriënteren ben op een C350e (Sedan ivm trekhaak), probeer ik een goed beeld te krijgen van de aandachtspunten/kwetsbaarheden. Ook de verschillen in uitvoeringen en opties zijn niet altijd duidelijk dus ik zoek snelle herkenningspunten.

Veel info heb ik al uit goede topics gehaald zoals deze. En joostb heeft hier ook mooi wat bekende issues beschreven.

Vandaag hebben we meerdere auto's bekeken en met eentje proefgereden. Viel me niet tegen moet ik zeggen!
Enkele vragen die ik nu heb:

1) Navigatie Comand vs Garmin: verschil is te zien aan de rand op de voorkant (Garmin) of vlak scherm (Comand). Ik dacht zelf dat het touchpad op de middenconsole altijd bij de Comand versie hoorde maar dat lijkt niet het geval, vandaag had de proefritauto een scherm met rand, maar ook een touchpad. Kan iemand zeggen hoe dit zit?
2) Hoe is eenvoudig bij veel dag/omgevingslicht te zien (of zonder de autosleutels/contact uit) te zien of de interieur sfeerverlichting optie op de auto zit?
3) Hoe is te testen of de compressor van de luchtvering nog goed werkt? Ik drukte vandaag met contact aan in stilstand op het knopje op het middenconsole maar merkte niet dat de auto omhoog kwam.
4) de auto van de proefrit van vandaag bleek een head-up display te hebben. Dit staat volgens mij niet vaak bij de specs vermeld. (Hoe) is deze optie evt op foto's te herkennen?
5) Hoe zit het met navigatieupdates en evt connectiviteits/App abonnementen?
6) Wat zijn de onderhoudsintervallen? Kan onderhoud aan het elektrisch systeem ook door een vakgarage (niet alleen MBSG) worden uitgevoerd?

Hopelijk kunnen jullie eea beantwoorden. Dank alvast!
Ik snap je opmerking over sedan ivm trekhaak, maar dat was gerelateerd aan de 7% bijtelling. Die kwam te vervallen als je een station had met trekhaak.
Maar dat wil niet zeggen dat je als particulier geen C350e station met trekhaak kunt hebben....
Desnoods koop je een trekhaak los...incl montage Max 1000 euro.
Als je eigenlijk een station wenst....zo ik m daarvoor niet laten staan.
De aankoop van je eerste Benz is nooit de laatste...voor het leven verpest ... :-)
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

26 dec 2020 23:24

Het kost je nog wel het houderschapsbelastingvoordeel van 50% tot 2025.
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

28 dec 2020 12:37

De kogel is door de kerk!

Het wordt een Tenorietgrijze sedan met vrijwel alle optiepakketten en trekhaak, alleen de Keyless Comfort ontbreekt. Voor de geïnteresseerden staat hier vooralsnog de advertentie en hier de VIN specs.

Dank voor alle tips en suggesties. Dat heeft zeker geholpen om auto's snel op opties te kunnen spotten.
Gebruikersavatar
FB350e
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 nov 2020 17:26
Mercedes-Benz: C350e

28 dec 2020 12:56

Gefeliciteerd en veel (rij)plezier.
Dat zijn inderdaad veel knoppen (opties) :D
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

29 dec 2020 13:33

Maar dat wil niet zeggen dat je als particulier geen C350e station met trekhaak kunt hebben....
Desnoods koop je een trekhaak los...incl montage Max 1000 euro.
Als je eigenlijk een station wenst....zo ik m daarvoor niet laten staan.
en dan laat je een trekhaak van 1000 euro onder je station zetten en dan mag je er nog niets mee trekken

Ik heb ook een C350e station met trekhaak. leuk voor de fietsendrager, verder niet
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

29 dec 2020 14:00

Dit is een sedan en trekgewicht staat gewoon op kenteken gegevens, niets aan de hand dus.

Mooie complete auto, zal je plezier aan beleven.

Omdat Keyless start er wel op zit heb je ook de comfort schakeling. Met afstand bediening openen of sluiten van de ramen en het schuifdak.
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

29 dec 2020 15:26

Dank jullie.
De auto krijgt nog een poetsbeurt en regulier onderhoud waarbij gelijk het accupakket wordt beoordeeld. Daarna zal ie ergens in januari bezorgd worden. Ivm Corona/thuiswerken heeft het geen haast, maar ik ben uiteraard wel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!

Nu ben ik bezig om een laadpunt voor op de oprit uit te zoeken dat ik op de muur kan schroeven, ik wil het zelf aanleggen. Ook is het misschien wel handig om wat laadpasjes aan te vragen voor publieke laadpalen. Ik ben er al achter dat dat een hele ondoorzichtige wereld op zich is. Tips zijn welkom.

Met de AB openen/sluiten van raam en dak is idd ook wel fijn. Ik dacht dat keyless comfort ook inhield:
a) met sleutel in de zak portieren openen
b) zilveren klinken met led lampje (zie om de haverklap kapot gaan)
c) achterklep sluiten met knopje
Met name ontbreken van functie a) vind ik wel jammer (had ik op een Peu 508). Snap niet dat dat niet gewoon gelijk in het 'gewone' keyless pakketje is opgenomen.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

29 dec 2020 15:34

Ik heb hier nog een laadpaal liggen. Lolo van New Motion. Die werkt niet meer op onze G500 😀.
Je hebt een relatief eenvoudige nodig: 16A op één fase.
Die lolo heeft een ingebouwde Sim kaart en gecalibreerde verbruiksmeter. Je kan dus zo zakelijk betalen ( geen BTW verrekening bij thuisladen). Ook vergoeding/tarief is zelf in te stellen.
Plaats reactie