Aandachtspunten C350e

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

07 dec 2020 12:37

WMK schreef: 07 dec 2020 11:06 Volgens mij kun je het 2016 modeljaar het makkelijkst zien aan het "ready" lampje in het dashboard. Die hebben een ander ontwerp.
Bedoel je het lampje zoals hier rechtsboven?
WMK
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 jun 2015 14:32
Mercedes-Benz: S213 E 300e , R129 SL 600

07 dec 2020 13:38

gnoe schreef: 07 dec 2020 12:37
WMK schreef: 07 dec 2020 11:06 Volgens mij kun je het 2016 modeljaar het makkelijkst zien aan het "ready" lampje in het dashboard. Die hebben een ander ontwerp.
Bedoel je het lampje zoals hier rechtsboven?
Ja die!

Omdat ik op dit forum heb gelezen dat de mogelijkheid bestond, heb ik dat acoustisch glas er toen in laten zetten door direct te melden dat ik de auto wat rumoerig vond. Daar werd totaal niet moeitelijk over gedaan. Top service!
Dat zijn duidelijk 2 lagen glas op elkaar geplakt dus goed zichtbaar.

Over 3 weken moet ik mijn C350e inleveren helaas. Het is/was een fijne auto met nog fijnere bijtelling ;-).
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

07 dec 2020 16:53

Doa schreef: 05 dec 2020 21:02 Een optie die zeker aan te raden is is de 360 graden camera, als je deze hebt weet je ook dat de auto de command ntg5 heeft
Even terugkomend hierop: bijvoorbeeld deze occassion heeft een 360 cam, maar lijkt aan de randen te zien een Garmin navigatie/scherm te hebben, dus geen Comand. Zo heb ik er inmiddels meer gezzien, dus 360 cam lijkt geen gaarantie voor Comand te zijn.

Ik zoek een exemplaar met liefst zoveel mogelijk opties. Weet iemand of er bepaalde verkoopkanalen zijn die ik specifiek in de gaten moet houden?
Laatst gewijzigd door gnoe op 07 dec 2020 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

07 dec 2020 16:59

360 camera kan bij zowel garmin als command zitten. was gewoon een losse optie.
Ik heb in auto's gezeten die had hadden (andere merken). Ik heb het nu niet in mijn C350e, maar mis het totaal niet eerlijk gezegd. Heb wel een achteruitrij camera. Voor mij persoonlijk goed genoeg. Ik vind het alleen wel irritant dat de sensoren zo laat piepen. Dus het blijft altijd voorzichtig rijden. Maar even kijken in hoeverre de 360 camera voor jou echt van belang is. Alle opties zijn natuurlijk leuk meegenomen, maar als je alles wil word de keuze natuurlijk wel steeds lastiger.

verkoopkanalen die ik in de gaten hielt was met name gaspedaal (90% van alles staat er op) en autotrader. Bij marktplaats had ik een zoekactie uit staan met mijn eisen, krijg je automatisch een mailtje als er iets binnen komt. Hoef je niet elke dag alles in de gaten te houden.

Hou er wel rekening mee dat veel garages lang niet alle opties aankruizen in hun systeem. zeker zaken als adaptive cruise control word vaak ook wel weggezet als gewone cruise control. Veel sites maken ook geen onderscheid tussen achteruitrij camera of 360 camera en command of garmin weten de meeste bedrijven ook het verschil niet. Dat is dus lastig zoeken. Als je daar op gaat filteren vallen soms onnodig auto's af.

Ik heb dus zelf enkele criteria ingesteld (bouwjaar, km stand, carrosserie, prijs) en dan dagelijks mailtje even snel checken of alles er op en aan zit qua opties en of het wat is.

En daar komt extra bij dat veel C350e modellen ex BTW te koop staan. mIjn auto leek aanvankelijk vrij duur, maar toen bleek dat de prijs inclusief BTW en afleverkosten was. Toen was het ineens heel aantrekkelijk. Extra goed opletten dus.
Laatst gewijzigd door Joostb op 07 dec 2020 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

07 dec 2020 17:08

Ja 360 graden cam zie ik als 'nice to have'; Comand systeem als 'need to have'. Op sites kan je vaak wel op de eerste filteren, maar als dat dan niet alleen resultaten met Comand oplevert heeft het weinig/geen zin.
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

07 dec 2020 17:13

Joostb schreef: 07 dec 2020 16:59
verkoopkanalen die ik in de gaten hielt was met name gaspedaal (90% van alles staat er op) en autotrader. Bij marktplaats had ik een zoekactie uit staan met mijn eisen, krijg je automatisch een mailtje als er iets binnen komt. Hoef je niet elke dag alles in de gaten te houden.

Hou er wel rekening mee dat veel garages lang niet alle opties aankruizen in hun systeem. zeker zaken als adaptive cruise control word vaak ook wel weggezet als gewone cruise control. Veel sites maken ook geen onderscheid tussen achteruitrij camera of 360 camera en command of garmin weten de meeste bedrijven ook het verschil niet. Dat is dus lastig zoeken. Als je daar op gaat filteren vallen soms onnodig auto's af.

Ik heb dus zelf enkele criteria ingesteld (bouwjaar, km stand, carrosserie, prijs) en dan dagelijks mailtje even snel checken of alles er op en aan zit qua opties en of het wat is.
OK, dan hou ik idd de goede sites in de gaten. Heb ook Carnext op de radar en wat mailalerts ingesteld.
Ik ben me bewust dat er soms slecht geadverteerd wordt qua opties en wil precies daarom ook snel de optiepakketten kunnen herkennen. Lukt me al vrij aardig en kan dan mooi het kaf van het koren scheiden.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

07 dec 2020 19:35

Ik heb geen Comand maar Garmin. In den beginne viel dat tegen (uitval, foute wegwijzing), maar ik geef er nu niet meer om, eerlijk gezegd. Het systeem is erg verbeterd en ik navigeer meestal met m’n telefoon apps. In een Action houder van een eurootje of zo.
Heb wel Burmester wat beduidend beter is dan standaard geluid, maar ik heb wel last van resonanties in de deurluidsprekers bij bepaalde frequenties. Ideaal is dat dus ook niet.
Heb geen 360 camera; helaas, want die optie was vanaf fabriek erg goedkoop.
Lichtkleurtjes in de deuren was standaard in 2015 (geleverd juli 2015; modeljaar 2016).
Al met al een ontzettend fijne wagen. Echt heerlijk qua comfort (vind ik! Op 19” AMG velgen) en prestaties. Na 5 en een half jaar en 110k km rijdt deze wagen beter dan welke andere auto ook die je nieuw voor, zeg, 25k euro kunt kopen.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

07 dec 2020 21:29

Koos, bedoel je dat je Garmin maar niet meer voor navigatie gebruikt, ondanks verbetering? Ik begreep dat het ook een heel traag systeem is?
Mijn huidige volvo is nu ook 5 jaar oud en ik heb die navigatie uit ergernis ook maar verruild voor Google op de telefoon.
Ik hoop dus eigenlijk dat Comand wat meer future proof is, of heb ik misschien te hoge verwachting?

Burmester is trouwens ook een eis, ook al schijnt die ook nog niet top te zijn.

Een set wintervelgen zal ik tzt ook moeten hebben. Passen er bij 18" wielen sneeuwkettingen omheen? Als zomerwielen vind ik die 19" AMG velgen wel mooi, maar twijfel nog over comfort en bandenslijtage/kosten.
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

07 dec 2020 22:41

360 graden camera : Onder beide spiegels zit een bobbel. Dat zijn de camera,s.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

07 dec 2020 23:17

Garmin gebruik ik nog wel eens, maar als ik eenmaal ergens ben geweest heb ik later gelukkig geen navigatie meer nodig.
Met de nieuwste software en kaarten is Garmin echter zondermeer okay . Wel is de God sensor niet altijd even nauwkeurig, maar ik weet niet of dat door de wagen zelf kont of een eigenschap van de Garmin is.

Geen idee of Comand tegenwoordig nog een voordeel biedt. Vroeger wel want eerst had je internetmuziek meen ik. Dat is later door MB verwijderd meen ik, en meerdere andere voordelen zijn uit het Comand pakket verwijderd.

Ik verleng elke twee jaar de internetdiensten die MB aanbiedt. Voor het gemak. Die kosten voegen niet zoveel toe, aan het totaalbedrag dat je toch al uitgeeft. Maar dat geldt voor iedereen uiteraard anders.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Joostb
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Locatie: Twente

08 dec 2020 08:12

Ik heb wel besloten om toch wat meer de fabrieksnavi (command) te gebruiken. Op de telefoon heb ik flitsmeister aan staan bij een langere rit maar vind navi via de grotere fabrieksschermen toch prettiger. radio dimt. Je kunt aanwijzingen ook tussen de tellerklokken zien en met head-up-display zelfs in de voorruit meende ik. Het ziet er prima uit, en na de laatste update (2020) heb ik nog geen foutieve wegen gehad. Werkt snel. bestemmingen spreek ik gewoon in wat prima werkt zodat je de handen niet van het stuur hoeft te houden. In het geval van de command houd de auto ook bij welke route je gaat rijden en bewaard wat energie voor een later tijdstip voor de rit die je gepland hebt waar efficienter de stroom kan worden gebruikt. Met command (icm burmester) kun je ook wat uitgebreider audio instellingen doen. En zo zullen er vast nog wel wat meer kunnen.

Tot op heden gaat het echt top

Maar tegen een google maps kan het niet tegenop. Zo super snel gaat de techniek. Maar omdat ik geen telefoon met klein scherm ergens geknutseld wil hebben en de andere bovengenoemde voordelen kies ik toch de fabrieksnavi.

Ik hoop dat garmin na updates beter is geworden. Die gene waar ik mee heb 'gespeeld' was vooral heel traag, Zelfs mijn oude opel astra uit 2003 met kleuren navi werkte sneller. De meeste functionaliteiten zitten er volgens mij wel in het garmin systeem.
Laatst gewijzigd door Joostb op 08 dec 2020 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
LVO
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 mar 2015 00:36

08 dec 2020 09:05

@gnoe Mijn oude c350e estate staat nu op carnext. Met, als een van de weinige modellen incl Burmester en Comand. Pm maar als je vragen hebt..
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

08 dec 2020 09:56

Chassisnr staat op stikker in deurpost.

Met https://www.lastvin.com kan je dan alle gegevens inclusief optie,s en pakketten bekijken.

Voorbeeld: 266 DISTRONIC PLUS CROSS-ONDERSTEUNING (DTR+Q)
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

08 dec 2020 10:53

Joostb schreef: 08 dec 2020 08:12 Ik heb wel besloten om toch wat meer de fabrieksnavi (command) te gebruiken. Op de telefoon heb ik flitsmeister aan staan bij een langere rit maar vind navi via de grotere fabrieksschermen toch prettiger. radio dimt. Je kunt aanwijzingen ook tussen de tellerklokken zien en met head-up-display zelfs in de voorruit meende ik. Het ziet er prima uit, en na de laatste update (2020) heb ik nog geen foutieve wegen gehad. Werkt snel. bestemmingen spreek ik gewoon in wat prima werkt zodat je de handen niet van het stuur hoeft te houden. In het geval van de command houd de auto ook bij welke route je gaat rijden en bewaard wat energie voor een later tijdstip voor de rit die je gepland hebt waar efficienter de stroom kan worden gebruikt. Met command (icm burmester) kun je ook wat uitgebreider audio instellingen doen. En zo zullen er vast nog wel wat meer kunnen.
Bovenstaande gaat allemaal ook met Garmin.

Maar er zal vast iets inzitten wat niet met Garmin mogelijk is.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
gnoe
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 dec 2020 13:04
Mercedes-Benz: C350e - Limousine
Locatie: Groene Hart

08 dec 2020 11:03

gerson schreef: 08 dec 2020 09:56 Chassisnr staat op stikker in deurpost.

Met https://www.lastvin.com kan je dan alle gegevens inclusief optie,s en pakketten bekijken.

Voorbeeld: 266 DISTRONIC PLUS CROSS-ONDERSTEUNING (DTR+Q)
Superhandig dit, thx!

Misschien maar even wat beter in de Nav systemen duiken en Comand als 'nice to have' classificeren. Anders ga ik misschien nooit een geschikt aanbod vinden! :S
Plaats reactie