Ik ben in het bezit van een mooie sprinter 316 4x4 van het bouwjaar 2014 l2h2. Hier is onlangs de motor van vernieuwd bij een km stand van 18500. Omdat van de voorste cilinder de zuigerveer gebroken was. Alleen nu heb ik 10000 km gereden met het nieuwe motorblok en helaas is nu de zuigerveer gebroken van cilinder 3. En dit bij een geheel nieuw origineel motorblok van Mercedes-Benz. ( Geen revisie motor ) Bij vervanging motorblok is alles vernieuwd zoals turbo, sproeiers etc. Er zijn geen kosten bespaard met vervangen. Is door een erkend bedrijf gedaan.
Hoe kan dit voorkomen? Mercedes Nederland weert het ook niet? Mis productie fout? Komt dit vaker voor? Is het misschien het gewicht van de auto omdat deze zwaarder is dan een standaard sprinter totaal gewicht 3500 kilo met camper inbouw.
Wij rijden altijd zo rond de 100 km per uur dus auto wordt niet afgetrapt. Hebben ook nog niet 4x4 gereden.
Heeft iemand hier een verklaring voor of is het echt pech hebben?!
Problemen zuigerveren sprinter 316 4x4
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 okt 2020 19:28
- Mercedes-Benz: Sprinter 4x4
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:25
- Mercedes-Benz: WDB901 211CDI / T1 Bremer transporter 210D / Polaris Sportsman 800 EFI Twin 4x4
- Specialisatie: restauratie
het lijkt gewoon onmogelijk, 2014 = 6 jaar oud . 18500 km gelopen in 6 jaar . en dan een gebroken zuigerveer . en dan een geheel nieuwe motor , geen revisie . en dan na 10000 weer een gebroken zuigerveer . . ben je zelf de eerste eigenaar vanaf dag 1 ?
heb je onomstotelijke bewijzen dat alles zo is / en was zoals dat je vermeld ?
3500 kilo is geen probleem voor deze motor. het is eigenlijk gewoon onmogelijk, of je hebt veel meer als echt pech hebben !
heb je onomstotelijke bewijzen dat alles zo is / en was zoals dat je vermeld ?
3500 kilo is geen probleem voor deze motor. het is eigenlijk gewoon onmogelijk, of je hebt veel meer als echt pech hebben !