Spiegel links reageert niet op de afstelknopje

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
marra
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jun 2010 15:47

15 okt 2020 19:01

Beste Forumleden,


Ik heb een Mercedes B klasse 1.7 bouwjaar 2007. Sinds paar maanden reageert de linkerspiegel niet meer op de elektrische knop van de verstelling. Richtingaanwijzer knippert gewoon en de rechtersspiegel reageert gewoon op de knop. Ik ben vandaag gegaan langs een autoelektricien . Alles is gemeten en geen kabel breuk. Hij geeft aan dat aan de module ligt.

Kan zijn conclusie kloppen? Ik betwijfel het om eerlijk te zijn. De module stuurt toch de hele spiegel aan.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties.


Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Marra
Gebruikersavatar
Frank DP
Berichten: 777
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
Locatie: Putte, België
Contacteer:

16 okt 2020 13:01

marra schreef: 15 okt 2020 19:01 Beste Forumleden,


Ik heb een Mercedes B klasse 1.7 bouwjaar 2007. Sinds paar maanden reageert de linkerspiegel niet meer op de elektrische knop van de verstelling. Richtingaanwijzer knippert gewoon en de rechtersspiegel reageert gewoon op de knop. Ik ben vandaag gegaan langs een autoelektricien . Alles is gemeten en geen kabel breuk. Hij geeft aan dat aan de module ligt.

Kan zijn conclusie kloppen? Ik betwijfel het om eerlijk te zijn. De module stuurt toch de hele spiegel aan.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties.


Alvast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Marra
De spiegel en het knipperlicht van de B (W245 van 2008) van de vrouw reageerde ook niet meer of soms raar. Uitmeten kan alleen maar als je de spiegelkap er af haalt en de speigel volledig demonteerd. Ik heb dit gedaan en er lopen 9 (negen) draadjes naar de spiegel (7 indien geen spiegelverwarming). Daarvan waren er 4 effectief gebroken en de anderen vertoonden slijtage. Alle negen een stukje van tussen geknipt en een nieuw stukje draad tussen gesoldeerd. Nu werkt alles terug. Is wel een werkje. Andere optie is nieuwe spiegelmodule à 300 euro, maar dat is zonder het glas, het knipperlicht en de motor om de spiegel te verzetten...
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen

*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
marra
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jun 2010 15:47

24 okt 2020 21:20

Beste Frank,
Bedankt voor de reactie!
Ik heb samen met iemand, die verstand heeft van autoelektra, de hele spiegel gedemonteerd. We vonden ook vier draadjes die gebroken waren. De draadjes opnieuw gesoldeerd en alles werkt weer. Het was inderdaad een werkje
Gebruikersavatar
Frank DP
Berichten: 777
Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
Locatie: Putte, België
Contacteer:

28 okt 2020 19:26

marra schreef: 24 okt 2020 21:20 Beste Frank,
Bedankt voor de reactie!
Ik heb samen met iemand, die verstand heeft van autoelektra, de hele spiegel gedemonteerd. We vonden ook vier draadjes die gebroken waren. De draadjes opnieuw gesoldeerd en alles werkt weer. Het was inderdaad een werkje
Fijn dat je geholpen bent. Je hebt ze toch hopelijk allemaal hersteld? want deze die niet gebroken zijn, gaan het vroeg of laat wel zijn....
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen

*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Plaats reactie