Om606 naar 400pk

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

18 okt 2020 16:43

Dentimo schreef: 16 okt 2020 09:28 In België is dit onmogelijk vroeger nog voor homologatie gewerkt maar een voertuig dat op papieren is verandert moeten we wel toe laten
Sinds 2 jaar is dit veranderd. Indien voertuig in Europa ingeschreven is geweest en E goedkeur heeft wordt alles gewoon goedgekeurd. Zelfs geen gelijkvormigheidsattest nodig.
Joris001
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2022 17:41

15 nov 2022 18:07

ricardo3 schreef: 14 okt 2020 09:10
Dentimo schreef: 14 okt 2020 08:57 Kan de automaat dit niet aan? Als ik opzoek lijkt het toch een stevige jonge te zijn.
Jawel de automaat van een om606 kan tot 400pk wel mee.
Het is alleen wel zo dat als deze al wat kilometers achter de rug heeft dat ze vaak wat meer slip krijgen (en dus zeker met 400pk ervoor).

Verder gewoon andere elementen in de pomp en injector inspuitdruk omhoog brengen.
Dan een hx35 of hx40 (spoelt wel iets langzamer op) erop van holset. Of als je een ander merk wenst kan dat ook.
Een zo klein mogelijk turbinehuis met een zo groot mogelijk compressorhuis is ideaal.
Andere weg om in te slaan is een quickspool setup. (kleine turbo die de grote turbo sneller laat opspoelen).
Is maar net wat je ervan verwacht en wat je budget ervoor is.

gr. :goedzo:
Hoe verhoog je de inspuit druk? Is dat gewoon een schroefje of moet je de hele pomp dan "tunen"?
Gebruikersavatar
ricardo3
Forum Held
Berichten: 4687
Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
Mercedes-Benz: Genoeg
Specialisatie: banden,velgen
Locatie: belgie (limburg)
Contacteer:

16 nov 2022 10:12

Joris001 schreef: 15 nov 2022 18:07
ricardo3 schreef: 14 okt 2020 09:10
Dentimo schreef: 14 okt 2020 08:57 Kan de automaat dit niet aan? Als ik opzoek lijkt het toch een stevige jonge te zijn.
Jawel de automaat van een om606 kan tot 400pk wel mee.
Het is alleen wel zo dat als deze al wat kilometers achter de rug heeft dat ze vaak wat meer slip krijgen (en dus zeker met 400pk ervoor).

Verder gewoon andere elementen in de pomp en injector inspuitdruk omhoog brengen.
Dan een hx35 of hx40 (spoelt wel iets langzamer op) erop van holset. Of als je een ander merk wenst kan dat ook.
Een zo klein mogelijk turbinehuis met een zo groot mogelijk compressorhuis is ideaal.
Andere weg om in te slaan is een quickspool setup. (kleine turbo die de grote turbo sneller laat opspoelen).
Is maar net wat je ervan verwacht en wat je budget ervoor is.

gr. :goedzo:
Hoe verhoog je de inspuit druk? Is dat gewoon een schroefje of moet je de hele pomp dan "tunen"?
Zorgen dat de pomp genoeg kan opbrengen (gaat niet met de standaard elementen erin) en dan de verstuivers op een testbank uitshimmen. Dat verhoogt de inspuitdruk per verstuiver.
Knudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maar
Plaats reactie