Beste mensen,
Vandaag zijn mn bougies vervangen op mn E50 AMG,
De oude waren namelijk de verkeerde die ongeveer 4 a 5 duizend km erin hebben gezeten.
Maar 2 van de 8 bougies waren donkerder als de overige 6.
Op 1 zat er gewoon prut onderop de schroefdraad en waar het moet vonken en de andere was gewoon vies vuil onder de olie.
De overige 6 zagen er nog uit als nieuw.
Wat zou dit kunnen betekenen?
Verder zijn mn 2 nokkenas verstellers/magneten vochtig van de olie.Kan dit ermee te maken hebben?
Prut op 2 van de 8 bougies
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Een foto zou een hoop duidelijk maken
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
5 zien er gewoon nog uit als nieuw,1 een beetje grijs geworden maar wel schoon verder.
Wat me wel opviel was dat zowel links en rechts waar de bougies zitten allebei de 2e cilinder van onderaf gezien vanaf de voorkant/koplampen zijn.
Draaien de 5e en de 6e cilinder tegelijk zodat ik het probleem daar moet zoeken of draaien de cilinders in een willikeurige volgorde?
Wie heeft ook zoiets eerder gezien of meegemaakt en wat zou de oplossing zijn?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Die cilinders doen in ieder geval niet of niet lekker mee, die motor kan nooit lekker hebben gelopen. Kan veel oorzaken hebben, ontsteking, injectoren, olieverbruik via de kleppen of door slechte olie schraap veren, te lage compressie, verbrande kleppen om maar eens wat te noemen. Meet maar eens compressie en controleer de werking van de ontsteking.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Frits schreef: ↑30 sep 2020 23:28 Die cilinders doen in ieder geval niet of niet lekker mee, die motor kan nooit lekker hebben gelopen. Kan veel oorzaken hebben, ontsteking, injectoren, olieverbruik via de kleppen of door slechte olie schraap veren, te lage compressie, verbrande kleppen om maar eens wat te noemen. Meet maar eens compressie en controleer de werking van de ontsteking.
Dank je voor de tip Frits,
Ik zal dat even aankaarten bij de garage of hij dat voor me kan controleren.
Is de compressie en de werking van de ontsteking trouwens ook met uitlezen te achterhalen?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Hier wordt wel wat meer verbrand dan alleen benzine ben ik bang
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo ElGriffo,
Bedoel je dat er ook olie in de cilinder wordt verbrand?
Mocht dat zo zijn is het normaal dat er ook olie wordt verbrand en wat kan de mogelijke oorzaak hiervan zijn?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
De olie komt zo te zien in de verbranding ruimte terecht .
Het zei via de inlaat , langs de klepsteel of langs de zuigerveer .
Een lichte mate van olie verbruik is vaak niet zichtbaar . Zo verbruikt mijn C55 1 liter op de 4000 maar dat is niet zichtbaar op de bougies .
Alleen een gedegen diagnose geeft duidelijkheid
Het zei via de inlaat , langs de klepsteel of langs de zuigerveer .
Een lichte mate van olie verbruik is vaak niet zichtbaar . Zo verbruikt mijn C55 1 liter op de 4000 maar dat is niet zichtbaar op de bougies .
Alleen een gedegen diagnose geeft duidelijkheid
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 05 jun 2020 10:17
- Mercedes-Benz: W212 E220 Avantgarde AMG
- Specialisatie: Bougies, Ontsteking, Sensoren
Dit is olie-aankoek. kan van alles zijn, zuigerveren, klepzittingen etc. Gaat alleen maar erger worden.high5compliments schreef: ↑30 sep 2020 21:43 20200930_203602_copy_2322x3096.jpg
Dit zijn de 2 boosdoeners.
5 zien er gewoon nog uit als nieuw,1 een beetje grijs geworden maar wel schoon verder.
Wat me wel opviel was dat zowel links en rechts waar de bougies zitten allebei de 2e cilinder van onderaf gezien vanaf de voorkant/koplampen zijn.
Draaien de 5e en de 6e cilinder tegelijk zodat ik het probleem daar moet zoeken of draaien de cilinders in een willikeurige volgorde?
Wie heeft ook zoiets eerder gezien of meegemaakt en wat zou de oplossing zijn?
Juiste diagnose begint met een compressie-meting op alle cilinders in deze om te bepalen wat olie lekt. Uit nieuwsgierigheid, welke cilinders lekken? Zijn dit voorste of achterste cilinders of willekeurige cilinders? Loopt de auto op gas of benzine?
PS: gezien dat deze bijna half miljoen heeft gelopen, leuke opgave voor Klokje Rond van Autoweek
PS2: gezien dat deze bijna half miljoen heeft gelopen moet je gemakshalve maar worst-case scenario van een motor-revisie aannemen, imo half miljoen zeer begerenswaardige stand voor een E50.
Laatst gewijzigd door SanderW212 op 05 okt 2020 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
10/2010 W212 Mercedes E220 CDI Aut5 Avantgarde AMG
04/2009 Toyota Yaris
Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
04/2009 Toyota Yaris
Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Ok dankj wel Sander,SanderW212 schreef: ↑05 okt 2020 14:37Dit is olie-aankoek. kan van alles zijn, zuigerveren, klepzittingen etc. Gaat alleen maar erger worden.high5compliments schreef: ↑30 sep 2020 21:43 20200930_203602_copy_2322x3096.jpg
Dit zijn de 2 boosdoeners.
5 zien er gewoon nog uit als nieuw,1 een beetje grijs geworden maar wel schoon verder.
Wat me wel opviel was dat zowel links en rechts waar de bougies zitten allebei de 2e cilinder van onderaf gezien vanaf de voorkant/koplampen zijn.
Draaien de 5e en de 6e cilinder tegelijk zodat ik het probleem daar moet zoeken of draaien de cilinders in een willikeurige volgorde?
Wie heeft ook zoiets eerder gezien of meegemaakt en wat zou de oplossing zijn?
Juiste diagnose begint met een compressie-meting op alle cilinders in deze om te bepalen wat olie lekt.
Ik heb net een afspraak gemaakt bij Rob's garage aan de hoofdweg in Rotterdam.
Hij is de mercedes specialist in Rdam.
Ik laat de auto volgende week achter en kijk wel wat eruit komt.
Hierbij komt ook kijken dat ik er steeds minder zin heb om de auto op te knappen...
Ik overweeg om de auto alsnog te verkopen evt.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De compressie in ieder geval niet. Die moet je hardwarematig meten via het bougiegat.high5compliments schreef: ↑01 okt 2020 05:11 Is de compressie en de werking van de ontsteking trouwens ook met uitlezen te achterhalen?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
SanderW212 schreef: ↑05 okt 2020 14:37Dit is olie-aankoek. kan van alles zijn, zuigerveren, klepzittingen etc. Gaat alleen maar erger worden.high5compliments schreef: ↑30 sep 2020 21:43 20200930_203602_copy_2322x3096.jpg
Dit zijn de 2 boosdoeners.
5 zien er gewoon nog uit als nieuw,1 een beetje grijs geworden maar wel schoon verder.
Wat me wel opviel was dat zowel links en rechts waar de bougies zitten allebei de 2e cilinder van onderaf gezien vanaf de voorkant/koplampen zijn.
Draaien de 5e en de 6e cilinder tegelijk zodat ik het probleem daar moet zoeken of draaien de cilinders in een willikeurige volgorde?
Wie heeft ook zoiets eerder gezien of meegemaakt en wat zou de oplossing zijn?
Juiste diagnose begint met een compressie-meting op alle cilinders in deze om te bepalen wat olie lekt. Uit nieuwsgierigheid, welke cilinders lekken? Zijn dit voorste of achterste cilinders of willekeurige cilinders? Loopt de auto op gas of benzine?
PS: gezien dat deze bijna half miljoen heeft gelopen, leuke opgave voor Klokje Rond van Autoweek
PS2: gezien dat deze bijna half miljoen heeft gelopen moet je gemakshalve maar worst-case scenario van een motor-revisie aannemen, imo half miljoen zeer begerenswaardige stand voor een E50.
Hallo Sander,
De 2 "lekkende" cilinders zijn als je voor de auto staat vanaf de neus niet de onderste 2 maar het 2e rijtje erboven.Ik weet niet of die 2 samen op en neer gaan.
Ik merk wel sinds inbde olie heb ververst en dezelfde oude bougies die er eerst inzaten,dus nu de ngk en niet meer de bosch,dat de auto meer kracht heeft en ook ve3l soepeler rijdt.
Alleen bij het optrekken met de kickdown ingedrukt merk ik nog steeds dat die wat later op gang komt.
Hier een linkje naar een youtube filmpje hoe die optrekt.
https://youtu.be/3toQUebc8TM
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ehm... onderste? Staat de wagen rechtop?
Je hebt bij een V8 van voor (radiateur) naar achter (versnellingsbak) in rijrichting rechts (passagier) cilinder 1 t/m 4 en links (bestuurder) 5 t/m 8. Bedoel je 2 en 6 of 3 en 7?
Je hebt bij een V8 van voor (radiateur) naar achter (versnellingsbak) in rijrichting rechts (passagier) cilinder 1 t/m 4 en links (bestuurder) 5 t/m 8. Bedoel je 2 en 6 of 3 en 7?
Code: Selecteer alles
radiateur
<========>
5 O O 1
6 O O 2
7 O O 3
8 O O 4
________
schutbord
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Bougies zijn nat. Bij olieverbranding zouden ze matzwart zijn en komt er ook blauwe walm uit de uitlaat .
Dit duidt eerder op niet ontstekende bougies. Door de niet ontstoken benzine wordt ook een deel van de oliefilm opgelost, wat resulteert in de glimmend zwarte prut op de bougie(s).Gezien de bougies gepaard zijn op 1 bobine gaat mijn vermoeden uit naar een defecte bobine.
Niet te lang mee doorrijden want de cat kan hier heel slecht tegen.
Dit duidt eerder op niet ontstekende bougies. Door de niet ontstoken benzine wordt ook een deel van de oliefilm opgelost, wat resulteert in de glimmend zwarte prut op de bougie(s).Gezien de bougies gepaard zijn op 1 bobine gaat mijn vermoeden uit naar een defecte bobine.
Niet te lang mee doorrijden want de cat kan hier heel slecht tegen.