Prut op 2 van de 8 bougies

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

08 okt 2020 16:28

gfgf schreef: 07 okt 2020 15:29 Ehm... onderste? Staat de wagen rechtop?

Je hebt bij een V8 van voor (radiateur) naar achter (versnellingsbak) in rijrichting rechts (passagier) cilinder 1 t/m 4 en links (bestuurder) 5 t/m 8. Bedoel je 2 en 6 of 3 en 7?

Code: Selecteer alles

 radiateur
<========>
 5 O  O 1
 6 O  O 2
 7 O  O 3
 8 O  O 4
 ________
 schutbord
Hallo gfgf,
Ik dacht de cilinders worden van links naar rechts geteld.
Maar aab je schema te zien zijn het de cilinders 6 en 2 waarvan de bougies vuil waren
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

13 okt 2020 12:39

Beste mensen,ik heb nieuws over de auto!
Het blijkt toch dat er 2 bobines kapot waren en dat de motor en cilinders daardoor 30 procent compressieverlies en vermogenverlies heeft.
De oplossing zou moeten zijn 2 bobines en 2 nieuwe bougies om het probleem te verhelpen.
Daarnaast is me ook aangeraden om de motor een carbon cleaning behandeling te geven omdat de cilinders en kleppen roet aanslag hebben.Zonder de carbon cleaning behandeling zou het probleem terug kunnen komen door de roetaanslag op de kleppen ect.
Wie heeft hier ervaring met een carbon cleaning behandeling?
Op een ander forum lees ik namelijk dat het enkelt goed is voor autos met een directe injectie en dat de w210 dat niet heeft.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5672
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

13 okt 2020 13:02

Hoe een bobine de directe oorzaak is van compressieverlies, ontgaat me enigszins. Wel zou slechte verbranding voor vervuiling op de klepzitting kunnen zorgen zodat je indirect lagere compressie hebt.

Gewoon oorzaak (bobine en bougie)aanpakken en rijden (zijn ze voor gemaakt). Die kool brandt er dan wel weer uit. Tenzij de vervuiling zo erg is dat de kleppen niet meer sluiten (kijken met een endoscoop?), dan los je dat eerst op.

Carbon cleaning ken ik niet. Op de site staat dat je je niet iets anders moet laten vertellen dan wat carbon cleaning zelf zegt. Bij dit soort marketing ben ik zelf snel klaar met zulke wondermiddeltjes, maar dat ik een persoonlijke opvatting. Wie heeft je dit geadviseerd? Vast iemand met belang bij deze behandeling?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8358
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

13 okt 2020 14:03

Zo’n aangekoekte bougie door slechte ontsteking ?
Ik geloof daar niet zo in , denk dat er meer aan de hand is .
Maar goed , baad het niet schaad het niet
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
SanderW212
Berichten: 225
Lid geworden op: 05 jun 2020 10:17
Mercedes-Benz: W212 E220 Avantgarde AMG
Specialisatie: Bougies, Ontsteking, Sensoren

13 okt 2020 15:25

gfgf schreef: 13 okt 2020 13:02 Hoe een bobine de directe oorzaak is van compressieverlies, ontgaat me enigszins. Wel zou slechte verbranding voor vervuiling op de klepzitting kunnen zorgen zodat je indirect lagere compressie hebt.

Gewoon oorzaak (bobine en bougie)aanpakken en rijden (zijn ze voor gemaakt). Die kool brandt er dan wel weer uit. Tenzij de vervuiling zo erg is dat de kleppen niet meer sluiten (kijken met een endoscoop?), dan los je dat eerst op.

Carbon cleaning ken ik niet. Op de site staat dat je je niet iets anders moet laten vertellen dan wat carbon cleaning zelf zegt. Bij dit soort marketing ben ik zelf snel klaar met zulke wondermiddeltjes, maar dat ik een persoonlijke opvatting. Wie heeft je dit geadviseerd? Vast iemand met belang bij deze behandeling?
In theorie kun je door slechte onsteking door slechte bobine roetaanslag op je kleppen krijgen waardoor die niet goed meer sluiten. Dat gezegd hebbende, ik heb er ook moeite mee te geloven dat dat de verlaagde compressie veroorzaakt bij een motor die 4 ton heeft gelopen.
10/2010 W212 Mercedes E220 CDI Aut5 Avantgarde AMG
04/2009 Toyota Yaris

Ex: 2019 BMW G20 320d Advantage Aut8 / CoPilot Intro Edition
Ex: 2015 Jeep Grand Cherokee 3.6 Limited
Ex: 2009 Saab 9-3 1.9 TiD Vector 6MT
Ex: 1999 BMW E39 535i Automatic
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

14 okt 2020 11:34

Als de rest vd cylinders gewoon goede compressie heeft, is het niet aannemelijk dat die 2 cylinders specifiek problemen hebben met zuigerveren of wat. Roetaanslag op kleppen kan wel degelijk compressieproblemen veroorzaken en weet uit ervaring dat een carbon clean het nog wel eens op wil lossen.
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

17 okt 2020 15:48

gfgf schreef: 13 okt 2020 13:02 Hoe een bobine de directe oorzaak is van compressieverlies, ontgaat me enigszins. Wel zou slechte verbranding voor vervuiling op de klepzitting kunnen zorgen zodat je indirect lagere compressie hebt.

Gewoon oorzaak (bobine en bougie)aanpakken en rijden (zijn ze voor gemaakt). Die kool brandt er dan wel weer uit. Tenzij de vervuiling zo erg is dat de kleppen niet meer sluiten (kijken met een endoscoop?), dan los je dat eerst op.

Carbon cleaning ken ik niet. Op de site staat dat je je niet iets anders moet laten vertellen dan wat carbon cleaning zelf zegt. Bij dit soort marketing ben ik zelf snel klaar met zulke wondermiddeltjes, maar dat ik een persoonlijke opvatting. Wie heeft je dit geadviseerd? Vast iemand met belang bij deze behandeling?
Ja het is de garage waar de auto nu staat voor reparatie.
Het is meer een tuningbedrijf als dat het een garage is
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

17 okt 2020 15:50

ElGriffo schreef: 13 okt 2020 14:03 Zo’n aangekoekte bougie door slechte ontsteking ?
Ik geloof daar niet zo in , denk dat er meer aan de hand is .
Maar goed , baad het niet schaad het niet
Het is een tuningedrijf die de auto voor me gaat repareren.Hij vertelde me dat er ook heel veel roet op de kleppen zit en heeft me aangeraden om een carbon cleaning te nemen 9m alles weer schoon te krijgen
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8358
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

17 okt 2020 17:49

Carbon cleaning .. heb ik nog nooit van gehoord .

Wel in Amerika waar mafkezen met seafaom aan de gang gaan.

Olie koek komt van olie en niet van benzine
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

17 okt 2020 18:06

Vergeet niet dat je zonder demontage alle losgespoten rommel wel de rest van je motor en uitlaatsysteem door laat gaan.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5672
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

17 okt 2020 18:52

Met dat waterstofgedoe spuit je niets los, maar verhoog je de verbrandingstemperatuur zodat de koolaanslag verbrandt. Net als vroeger toen we de uitlaat van de Zündapp vol benzine goten en aanstaken.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11254
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

17 okt 2020 18:55

gfgf schreef: 17 okt 2020 18:52 Met dat waterstofgedoe spuit je niets los, maar verhoog je de verbrandingstemperatuur zodat de koolaanslag verbrandt. Net als vroeger toen we de uitlaat van de Zündapp vol benzine goten en aanstaken.
Yeah, “ontkolen” :D
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1291
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

17 okt 2020 19:07

In (en uitlaat) spruitstuk verwijderen en walnutblasting ( walnoten granulaat) uit laten voeren daar mee krijg je de aanslag buiten de cilinder schoon.
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
high5compliments
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
Contacteer:

27 okt 2020 03:54

Probleem opgelost!

Nadat er 2 nieuwe bobines en 2 nieuwe bougies zijn geplaatst rijdt de auto weer als nieuw!
Ook is de carbon cleaning uitgevoerd wat de aanslag op de kleppen heeft verwijderd.
Dit is de eerste dag na aankoop dat de auto op 8 cilinders rijdt en dat merkte ik meteen op.Gaspedaal reageerde direct en heel fel.Hiervoor was het net of ik in mn oude clk 320 reed.Auto houdt niet meer in en mochten jullie ergens een smaragd zwarte stip op de snelweg voorbij zien komen,dan weten jullie dat ik het ben😁
Verder iedereen bedankt voor het meedenken en de tips wat tot deze oplossing heeft geleidt!
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent 8-)
Dennis combi
Berichten: 5891
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

27 okt 2020 17:47

mr. Michel schreef: 05 okt 2020 15:01
high5compliments schreef: 01 okt 2020 05:11 Is de compressie en de werking van de ontsteking trouwens ook met uitlezen te achterhalen?
De compressie in ieder geval niet. Die moet je hardwarematig meten via het bougiegat.

dat is niet helemaal waar , je kan elektronisch compressie meten , alleen maak je dan een vergelijk tussen alle cilinders en weet je dus nog niet de echte druk in aantal bar
met behulp van je krukaspositie sensor weet je welke cilinder compressie aan het opbouwen is en als je dan de stroomafname meet van de startmotor weet je of er een slechte cilinder tussen zit
in star diagnose zit een stukje software dat dit helemaal automatisch voor je doet maar er is ook los gereedschap voor te koop wat je op elke auto kunt gebruiken 8-)
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Plaats reactie