welk optie nummer heeft het als de auto bij het voorraam een uitklapbare windvanger heeft. op mijn optielijst staat wel
403 Airscarf System at front. wat doet die precies en is die andere optie achteraf nog in te bouwen tegen een redelijk bedrag of is dat een No go.Ik heb ook geen idee meer of het echt verschil maakt dat kan iemand die dat heeft beter beantwoorden.
A207: Hoe werkt de Aircap en is die bij mij wellicht stuk?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Je haalt twee dingen door elkaar.
Air Scarf is de nekverwarming onder de hoofdsteunen van de voorstoelen (Scarf = sjaal).
De windgeleider die uitklapt boven de voorruit behoort tot het Air Cap systeem. Ik zeg bewust "systeem" want de optie omvat ook een automatisch windschot tussen de hoofdsteunen achter. Dit systeem was overigens tot en met modeljaar 2014 alleen bedienbaar onder 160 km/h, pas vanaf modeljaar 2015 ook daarboven.
Air Cap zou optiecode 288 moeten zijn. Als je die achteraf wilt laten inbouwen zit je te kijken tegen plaatsing van het element boven de voorruit, aanpassingen achteraan voor het windschot achter, en de aansturing ervan (want bedienbaar vanuit de middenconsole).
EDIT: Als ik die optielijst in je logboek bekijk heb je beide systemen al (was dit niet die auto met Cabrio Comfort Pakket?):
288 DRAFT STOP FOR CONVERTIBLE (KOF4) -- dit is windgeleiding Air Cap
403 AIRSCARF SYSTEM AT FRONT -- dit is nekverwarming Air Scarf
Air Scarf is de nekverwarming onder de hoofdsteunen van de voorstoelen (Scarf = sjaal).
De windgeleider die uitklapt boven de voorruit behoort tot het Air Cap systeem. Ik zeg bewust "systeem" want de optie omvat ook een automatisch windschot tussen de hoofdsteunen achter. Dit systeem was overigens tot en met modeljaar 2014 alleen bedienbaar onder 160 km/h, pas vanaf modeljaar 2015 ook daarboven.
Air Cap zou optiecode 288 moeten zijn. Als je die achteraf wilt laten inbouwen zit je te kijken tegen plaatsing van het element boven de voorruit, aanpassingen achteraan voor het windschot achter, en de aansturing ervan (want bedienbaar vanuit de middenconsole).
EDIT: Als ik die optielijst in je logboek bekijk heb je beide systemen al (was dit niet die auto met Cabrio Comfort Pakket?):
288 DRAFT STOP FOR CONVERTIBLE (KOF4) -- dit is windgeleiding Air Cap
403 AIRSCARF SYSTEM AT FRONT -- dit is nekverwarming Air Scarf
- Bijlagen
-
- Air Cap
- 749530_1363747_2480_3508_09A1155.jpg (67.68 KiB) 1956 keer bekeken
-
- Air Scarf
- neckscarf-1-724x543.jpg (69.15 KiB) 1956 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Bedankt voor je reractie die nekverwarming is duidelijk. optie 288 staat wel op de optielijst.
288 Windschott fuer cabriolet (KOF4) op de listm staat ook P50 cabriolet Komfortpakket
zou het er dan al inzitten? bij een andere cabrio waar ik naar heb gekeken zat er een extra schakelaar onder het bedieningsklepje tussen de raamknop en de airscapknop
288 Windschott fuer cabriolet (KOF4) op de listm staat ook P50 cabriolet Komfortpakket
zou het er dan al inzitten? bij een andere cabrio waar ik naar heb gekeken zat er een extra schakelaar onder het bedieningsklepje tussen de raamknop en de airscapknop
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Hier wat plaatjes om duidelijker te maken wat ik zie. kunnen jullie aan de hand van de optienummers en de afbeeldingen beoordelen of het er in zou zitten en waarom het dan niet zou werken (zekering ergens????)
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ja, moet er in zitten, het is een systeem. Ze zouden allebei tegelijk moeten worden bediend middels dat onderste knopje (auto met pijl erover heen). Volgens de handleiding zouden ze allebei weer inklappen als je met het dak open de auto parkeert en de sleutel eruit haalt.
Ik weet niet of het functioneren ervan uit te lezen valt (werkt motor wel of niet, te weinig stroom?). Op MBWorld en motor-talk.de las ik echter ook dat het mogelijk een software fout zou kunnen zijn die met een update zou kunnen worden verholpen.
Misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkrachten?
Ik weet niet of het functioneren ervan uit te lezen valt (werkt motor wel of niet, te weinig stroom?). Op MBWorld en motor-talk.de las ik echter ook dat het mogelijk een software fout zou kunnen zijn die met een update zou kunnen worden verholpen.
Misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkrachten?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Dank je wel dat zou fijn zijn. Ik moet morgen toch naar ASV voor de navi update misschien kunnen zij het systeem uitlezen en duidelijkheid geven.Helmy schreef: ↑12 aug 2020 11:22 Ja, moet er in zitten, het is een systeem. Ze zouden allebei tegelijk moeten worden bediend middels dat onderste knopje (auto met pijl erover heen). Volgens de handleiding zouden ze allebei weer inklappen als je met het dak open de auto parkeert en de sleutel eruit haalt.
Ik weet niet of het functioneren ervan uit te lezen valt (werkt motor wel of niet, te weinig stroom?). Op MBWorld en motor-talk.de las ik echter ook dat het mogelijk een software fout zou kunnen zijn die met een update zou kunnen worden verholpen.
Misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkrachten?
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ja dan zou ik dat zeker even bespreken. Op youtube zag ik een filmpje hoe zo'n hele air cap frontmodule wordt uitgewisseld, dat is nog een best klusje. Als het echt een mechanisch defect is en je dus die module moet laten vervangen, moet je zeker de verkoper er ook bij halen ivm de kosten en garantie (weet niet of je garantie op de auto hebt?).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Heb je daar een link van gewoon om even te kijken de verkoper had gezegd dat ie deze functie het had dus garantie wordt dan moeilijk denk ik
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Bedankt voor het filmpje, inderdaad een hele klus en welke dealer zou daar ervaring mee hebben ik denk als het veel gaat kosten ik het in ieder geval voorlopig laat zitten. Maar eerst eens morgen afwachten.
Is het bekend wat hier de oorzaak was.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Net weer even geprobeerd als ik op de schakelaar druk gaat er op de schakelaar rechts een rood lampje branden en gaan de hoofdsteuene achter met het windscherm omhoog of omlaag aan de voorkant hoor en zie ik niets. er zouden in de schakelaar 2 lampjes links en rechts moeten branden dacht ik op de digitale handleiding te zien.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Welke dealer ervaring ermee heeft, geen idee. Je kan Raimon, ElGriffo of een van de andere dealermedewerkers hier eens vragen. Maar ASV zou daar toch ook wel wat van moeten weten.
Dat filmpje is gewoon een training/instructie video, er wordt alleen ingegaan op hoe te demonteren/monteren en met welke middelen.
Problemen kunnen in fysieke delen zitten, of een blokkade door bijvoorbeeld een steentje of takje bij de stangetjes. Maar er zijn dus zoals ik aangaf ook mensen die zeggen dat een software update voor de dakmodule de reden was dat hun aircap ineens niet meer werkte. Zoiets kan een onbedoeld uitvinken van de functie zijn, of een 'bug' waardoor misschien verkeerde signalen worden verstuurd. Dat kan mogelijk ook verklaren waarom je niet allebei de LEDs (ja, zijn er twee) in het knopje ziet branden maar alleen die voor de achterzijde.
Dat filmpje is gewoon een training/instructie video, er wordt alleen ingegaan op hoe te demonteren/monteren en met welke middelen.
Problemen kunnen in fysieke delen zitten, of een blokkade door bijvoorbeeld een steentje of takje bij de stangetjes. Maar er zijn dus zoals ik aangaf ook mensen die zeggen dat een software update voor de dakmodule de reden was dat hun aircap ineens niet meer werkte. Zoiets kan een onbedoeld uitvinken van de functie zijn, of een 'bug' waardoor misschien verkeerde signalen worden verstuurd. Dat kan mogelijk ook verklaren waarom je niet allebei de LEDs (ja, zijn er twee) in het knopje ziet branden maar alleen die voor de achterzijde.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Vanmiddag volgens afspraak bij ASV in Veghel geweest voor de update van de Navi en om de spoiler bij het voorraam te laten uitlezen.
Na een paar uur kwam de medewerker Meneer de spoiler werkt via ons systeem maar niet via de knop in de auto dus dat kan een kabelbreukje of losse stekker zijn dat moeten we uitzoeken en daar hebben we wat meer tijd voor nodig. Geen probleem maken we een vervolg afspraak en een half uurtje later meneer de spoiler is niet kapot het werkt. We hebben nog eens in het systeem gekeken en daar staat als je de knop indrukt gaan de hoofdsteunen achter omhoog en het windschermpje. en als je boven de 50km rijd gaat de spoiler bij het voorraam omhoog als je harder dan 160 of lager dan 50Km rijd gaat ie weer omlaag. ze hebben daar best veel tijd in gestoken en dat was service Ik hoefde alleen de update 95 te betalen.
Nu heb ik nog 1 klein dingetje op de schakelaar brand 1 ledje kun je daar een lampje vervangen of is dat een kwestie schakelaar vervangen. iemand een idee wat die kost (e.v bestelnummer) vervangen zal wel niet zo veel werk zijn denk ik dat had ik natuurlijk daar moeten vragen maar ik was te verbaasd dat alles perfect was gedaan na 2 x een misser met de navi update.
Na een paar uur kwam de medewerker Meneer de spoiler werkt via ons systeem maar niet via de knop in de auto dus dat kan een kabelbreukje of losse stekker zijn dat moeten we uitzoeken en daar hebben we wat meer tijd voor nodig. Geen probleem maken we een vervolg afspraak en een half uurtje later meneer de spoiler is niet kapot het werkt. We hebben nog eens in het systeem gekeken en daar staat als je de knop indrukt gaan de hoofdsteunen achter omhoog en het windschermpje. en als je boven de 50km rijd gaat de spoiler bij het voorraam omhoog als je harder dan 160 of lager dan 50Km rijd gaat ie weer omlaag. ze hebben daar best veel tijd in gestoken en dat was service Ik hoefde alleen de update 95 te betalen.
Nu heb ik nog 1 klein dingetje op de schakelaar brand 1 ledje kun je daar een lampje vervangen of is dat een kwestie schakelaar vervangen. iemand een idee wat die kost (e.v bestelnummer) vervangen zal wel niet zo veel werk zijn denk ik dat had ik natuurlijk daar moeten vragen maar ik was te verbaasd dat alles perfect was gedaan na 2 x een misser met de navi update.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5665
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Mooi! Altijd leuk om ook de positieve berichten op het forum terug te zien.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"