A207: Hoe werkt de Aircap en is die bij mij wellicht stuk?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7558
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

13 aug 2020 19:35

Dat is mooi om te horen, wel verwarrend maar goed het werkt dus schijnbaar wel.

Maar als het zo werkt, zou dan dat lampje ook alleen aangaan als die spoiler tijdens het rijden daadwerkelijk uitklapt, en bij <50 en 160+ uitblijven omdat die spoiler niet is uitgeklapt? Ik zou dat nog eens proberen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Raphie
Berichten: 1633
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
Specialisatie: Detailing

13 aug 2020 19:40

Dit denk ik ook, is een status lampje toch?
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2291
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

13 aug 2020 21:07

WillemH schreef: 13 aug 2020 19:04 Bel je hun toch weer en laat je t hun fixen :) ze hebben je al enorm gematst
Dat ga ik ook doen maar ik vind voor informatie van de kenners hier erg handig.
Ik moet er toch nog heen voor de me app
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

13 aug 2020 21:14

Was cabrio weer vandaag.
Van dealer naar huis niet open gereden en niet boven 50 km/h geweest?
Niet nieuwsgierig of het nu werkt . Dat vertel je nl niet.
Dan hadden we het nu geweten en niet nog een paar dagen hoeven wachten op het antwoord.
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

13 aug 2020 21:24

Het is nu redelijk donker, dan is het ledje goed te zien.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2291
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

13 aug 2020 22:37

Ja het werkt als je over de rand van he dak kijkt tijdens het rijden zie je dat de spoiler omhoog staat het werkt dus perfect de man in de garage dacht eerst ook dat ie met een druk op de knop omhoog ging net als het achtetschetm dat os dus niet zo ik denk dat weinig mensen de werking weten
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

13 aug 2020 22:55

En nu weten we nog niet wanneer het 2e ledje in de schakelaar werkt.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2291
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

14 aug 2020 08:51

gerson schreef: 13 aug 2020 22:55 En nu weten we nog niet wanneer het 2e ledje in de schakelaar werkt.
In de hand leiding staat druk op de knop en er gaan 2 ledjes branden. tijdens het rijden had ik het afdekkapje open en er brande 1 ledje het linker.

Maar ik zal dat nog wel navragen bij de dealer hun handleiding is blijkbaar uitgebreider dan de gedrukte en de digitale die ik heb. want ik blijf dat vreemd vinden dat de werking nergens in de handleiding is terug te vinden. Ik heb daar ook niks over gelezen op het Duitse Forum met problemen met de aircap. daar hadden ze het over mogelijke software problemen of vervanging van delen voor ca 13.00€ en dat is andere koek en dan vraag ik me af zouden die het wel weten. Ik heb hier ook geen ervaringsdeskundige gehoord.
Zijn er hier overigens mensen die ook zo'n aircap hebben.
Vandaag wordt het geen cabrio weer zeggen ze dus even afwachten op de volgende rit maar voorlopig ben ik tevreden.
wordt weer vervolgd
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11516
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 aug 2020 09:36

AIRCAP uitschuiven

De sleutel in het contactslot in stand 2 draaien.
De afdekking onderin de middenconsole openen.
De AIRCAP-toets indrukken.
De twee controlelampjes op de AIRCAP-toets gaan branden.

De windgeleider komt naar buiten.

Tegelijkertijd gaan de hoofdsteunen van de achterzitplaatsen en het AIRCAP-windscherm naar de middelste positie. Zodra achterin een veiligheidsgordel in het gordelslot wordt gestoken, gaan de hoofdsteunen van de achterzitplaatsen en het AIRCAP-windscherm naar de bovenste positie.
Wanneer u de auto uitgeschoven open parkeert en de sleutel verwijdert, schuiven de windgeleider en de hoofdsteunen achterin automatisch in. Wanneer u na het parkeren de motor start, schuiven de windgeleider en de hoofdsteunen achterin automatisch weer uit. Als sneller dan circa 160 km/h wordt gereden, kan de AIRCAP niet meer worden in- of uitgeschoven.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11516
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 aug 2020 09:37

Volgens mij moet hij ook gewoon open kunnen. Zie handleiding hierboven. Als is deze handleiding wel een grensgeval met jouw auto. Je moet hem namelijk ook kunnen reinigen (dan zou volgens de handleiding de handrem erop moeten staan)
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2291
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

14 aug 2020 09:52

Raimon schreef: 14 aug 2020 09:36 AIRCAP uitschuiven

De sleutel in het contactslot in stand 2 draaien.
De afdekking onderin de middenconsole openen.
De AIRCAP-toets indrukken.
De twee controlelampjes op de AIRCAP-toets gaan branden.

De windgeleider komt naar buiten.

Tegelijkertijd gaan de hoofdsteunen van de achterzitplaatsen en het AIRCAP-windscherm naar de middelste positie. Zodra achterin een veiligheidsgordel in het gordelslot wordt gestoken, gaan de hoofdsteunen van de achterzitplaatsen en het AIRCAP-windscherm naar de bovenste positie.
Wanneer u de auto uitgeschoven open parkeert en de sleutel verwijdert, schuiven de windgeleider en de hoofdsteunen achterin automatisch in. Wanneer u na het parkeren de motor start, schuiven de windgeleider en de hoofdsteunen achterin automatisch weer uit. Als sneller dan circa 160 km/h wordt gereden, kan de AIRCAP niet meer worden in- of uitgeschoven.
er gaat dus maar 1 lampje branden rechts en de windgeleider achter gaat naar boven of beneden maar de aircap blijft in en gaat niet omhoog. Maakt verder niet uit zoals het nu werkt vind ik het prima ik wil alleen dat de beide lampjes branden zoals het volgens de handleiding hoort. Afhankelijk kan alleen die drukschakelaar of moet de hele unit worden vervangen onderdeel nummer en prijs??
Harder dan 160 zie ik me nog niet rijden is in Nederland veel te duur en lijkt me open ook niet comfortabel.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11516
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 aug 2020 11:18

En wat doen de lampjes wanneer je met de handrem erop, stilstaand de knop indrukt? En wat doet hij wanneer je even een rondje gaat rijden met de achter gordels vast?
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2291
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

14 aug 2020 16:14

Raimon schreef: 14 aug 2020 09:37 Volgens mij moet hij ook gewoon open kunnen. Zie handleiding hierboven. Als is deze handleiding wel een grensgeval met jouw auto. Je moet hem namelijk ook kunnen reinigen (dan zou volgens de handleiding de handrem erop moeten staan)
Hallo Raimon weer bedankt voor je meedenken, zo had ik het ook in de handleiding gelezen en dat dacht de medewerker bij ASV in eerste instantie ook hij zij toen dat ie het met hun apparaat wel aan de praat kreeg maar niet via de knop en mogelijk een draadbreuk of losse stekker wat dan wel weer vreemd is omdat het bij hen op een andere manier wel werkte en toen later zei hij dat ze de handleiding nog eens bekeken hadden en dat het pas rijdend werkte vanaf ca 50Km tot 160 km en dan schakelt het uit. klinkt wel logisch want als je 30 rijd zul j er weinig aan hebben. maar waarom staat het dan niet in de handleiding. dat blijf ik dus een beetje raar vinden. en ik vind het ook opmerkelijk dat nog niemand heeft gereageerd met de opmerking ik heb dat systeem ook. en bij mij werkt het zus of zo.
ik zou b.v. het mechanisme wel willen (kunnen) smeren maar dan moet ie wel bij stilstand omhoog blijven. Je voorstel over de gordels vind ik ook opmerkelijk want daar staat wel iets over in de handleiding, maar ik da dat morgen even toch proberen om alles uit te sluiten. En waarom is deze handleiding een grens geval voor mijn auto wat is daar mis mee.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11516
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 aug 2020 16:27

De handleiding die ik lees is voor auto’s vanaf 6/2013 en ik heb geen idee wat de productiedatum van jouw auto is. Ook in de technische documentatie is er een grensgeval ergens in 2013.

Bij auto’s na 6/2013 moet je hem dus uit kunnen klappen om hem schoon te krijgen.

Verder in het verleden al meerdere opnieuw gecodeerd om ze aan de gang te krijgen. Alleen staat mijn niet bij of het bij een mopf of pre mopf was. Ook geen idee of het na of voor die genoemde datum was.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2291
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

14 aug 2020 16:33

Raimon schreef: 14 aug 2020 16:27 De handleiding die ik lees is voor auto’s vanaf 6/2013 en ik heb geen idee wat de productiedatum van jouw auto is. Ook in de technische documentatie is er een grensgeval ergens in 2013.

Bij auto’s na 6/2013 moet je hem dus uit kunnen klappen om hem schoon te krijgen.

Verder in het verleden al meerdere opnieuw gecodeerd om ze aan de gang te krijgen. Alleen staat mijn niet bij of het bij een mopf of pre mopf was. Ook geen idee of het na of voor die genoemde datum was.
Hallo Raimon,
Ik heb je het chassisnummer per PB gestuurd misschien kun je er wat mee zou fijn zijn. en als het mogelijk is kom ik naar jou vestiging op afspraak wanneer het bij jou uitkomt. Met vr gr
Han
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Plaats reactie