S211 luchtvering
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Hm eens naar de dealer brengen dan . Met paar 100 euro waarschijnlijk om uit te lezen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Dealers kosten veel, dus is even een schatting van me .
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Assumption is the mother of all fuckups. Gewoon ff bellen en vragen.
Hoeveel is de wagen je waard om te blijven rijden? Je weet dat je met een oude 211 soms hoge onderhoudskosten kan krijgen. Let op: kan en soms.
Beetje geluk hebben, maar regulier onderhoud volgens schema en bij specialist/ dealer verlengt levensduur, is mijn mening.
- Clk220
- Donateur
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
- Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)
Off topic:
Toch lees ik regelmatig bij de technische vragen, dat sommige meldingen alleen naar voren komen, als het uitlezen is gebeurd met originele MB apparatuur via een MB dealer c.q. specialist. Maar welk merk is het, dat ook alle huidige en toekomstige MB meldingen aangeeft voor slechts € 250,= ??
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Goed verhaal over die terugreis
Het is een hoop geld die balgen, aan de andere kant denk ik uiteindelijk goedkoper
dan inruilen op een sedan. Als je het uitsmeert over jaren of veel km’s valt het mee....
Fyi :mijn S211 staat op 485 dkm
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Jammer dat je denkt dat uitlezen een paar honderd kost, want dat is natuurlijk niet waar.Wouter1974 schreef: ↑16 aug 2020 15:02 Hm eens naar de dealer brengen dan . Met paar 100 euro waarschijnlijk om uit te lezen.
Daar je, afgaande op deze stelling, klaarblijkelijk nog nooit bij de dealer bent binnen gestapt, zal het ook niet gratis zijn...
Wat wel waar is, is dat je waarschijnlijk met uitlezen geen uitsluitsel krijgt over je huidige probleem maar slechts een constatering dat de auto inderdaad zakt, als die niet in een bui is van "nu laat ik het even niet zien" want dat kan namelijk ook...
Wat ik in het verhaal als enige niet vind kloppen en wat misschien met een uitlezing wel in 1 of andere (nader te onderzoeken, geld kostende) vorm naar boven komt, is dat je een melding hebt dat de auto te laag staat, dat terwijl dat niet zo lijkt te zijn...
Het feit dat een S211 bekend staat dat hij onherroepelijk ooit een keer binnen de 8-15 jaar aan de beurt is voor zijn luchtbalgen staat wel vast, dus ik zet in voor 95% op 1 of misschien zelfs wel 2 lekke balgen... Alle 2 vervangen is de enige remedie...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
@Marco: mijn ervaring is bij de balgen dat eerst 1 kant inzakte, toen de compressor een terminale fase inging, na die zelf vervangen te hebben door een “aftermarket” Wabco die exact gelijk is aan de oem MB, en pas toen de nieuwe compressor het ook ook niet meer bij kon benen
vlak voordat ik in de Achterhoek was pas de complete kont inzakte.
Die periode van een jaar of 10 levensduur van de balgen klopt maar ik verdenk hier toch als eerste de compressor. Dat is per slot van
rekening ook niet veel meer dan een vergelijkbaar bandenpompje van de Gamma voor in de 12V aansluiting....
vlak voordat ik in de Achterhoek was pas de complete kont inzakte.
Die periode van een jaar of 10 levensduur van de balgen klopt maar ik verdenk hier toch als eerste de compressor. Dat is per slot van
rekening ook niet veel meer dan een vergelijkbaar bandenpompje van de Gamma voor in de 12V aansluiting....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Ik rij nu 5 maanden met de auto. In die 5 maanden is ie nooit gezakt, heeft ie nooit melding gemaakt. Staat altijd prima op hoogte. Soms zelfs na een week stilstand (met corona reden we niet veel).
We vertrekken vol geladen met 3 pubers naar Frankrijk. Prima op hoogte, geen melding. Niks. We rijden 2 weken rond in Frankrijk, altijd op hoogte. Geen melding. Twee dagen voor we terug naar huis rijden bezoeken we Nantes. 114 kilometer rijden. Na een uur melding, visit workshop en auto met pijltje. We arriveren in Nantes, parkeren en bezoeken Nantes. Auto staat wat lager achter.
Vertrekken uit Nantes, hij pompt hem omhoog maar niet volledig lijkt het. Geen melding in dashboard. Rijden terug naar camping. Na uur weer melding, visit workshop! Het is al laat en de dag erna duik ik in deze site om info op te zoeken en post mijn topic. De rest weet je.
Heb net gereden, ongeveer drie kwartier. Geen melding, auto staat perfect op hoogte, wel niet geladen uiteraard. (Althans even hoog als voorwielen dus voor mij is dat op hoogte). Ik kan ruim 3 vingers tussen wiel en spatbord steken net als voor.
Ik hoop dat ze in het geheugen of zo kunnen lezen wat er gebeurt is dan.
We vertrekken vol geladen met 3 pubers naar Frankrijk. Prima op hoogte, geen melding. Niks. We rijden 2 weken rond in Frankrijk, altijd op hoogte. Geen melding. Twee dagen voor we terug naar huis rijden bezoeken we Nantes. 114 kilometer rijden. Na een uur melding, visit workshop en auto met pijltje. We arriveren in Nantes, parkeren en bezoeken Nantes. Auto staat wat lager achter.
Vertrekken uit Nantes, hij pompt hem omhoog maar niet volledig lijkt het. Geen melding in dashboard. Rijden terug naar camping. Na uur weer melding, visit workshop! Het is al laat en de dag erna duik ik in deze site om info op te zoeken en post mijn topic. De rest weet je.
Heb net gereden, ongeveer drie kwartier. Geen melding, auto staat perfect op hoogte, wel niet geladen uiteraard. (Althans even hoog als voorwielen dus voor mij is dat op hoogte). Ik kan ruim 3 vingers tussen wiel en spatbord steken net als voor.
Ik hoop dat ze in het geheugen of zo kunnen lezen wat er gebeurt is dan.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Daarom ook de tip om de opbrengst te meten. Misschien redt de pomp het nog net zonder belading, maar met belading net niet.
Logboek S500.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
En dat is exact de melding die hij krijgt.
Wanneer de pomp niet genoeg opbrengst heeft en dus na het starten het systeem niet snel genoeg op druk heeft komt de witte melding na boven.
Overigens neemt dit niet weg dat de witte melding om andere reden kan verschijnen
greetings Evan
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Ok ga ik mee aan de slag . Dank weer
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
En het is ook mogelijk dat de luchtbalgen toch slijtage hebben, waardoor ze na belading "anders" staan en lekken. Zou het toch zeker laten nakijken.