S211 luchtvering

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Wouter1974
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor

16 aug 2020 15:02

Hm eens naar de dealer brengen dan 😀. Met paar 100 euro waarschijnlijk om uit te lezen.
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

16 aug 2020 15:13

Voor ca €250 euro heb je een apparaat waar je je huidige en toekomstige storingen kan uitlezen

Paar honderd € voor uitlezen bij dealer??
Wouter1974
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor

16 aug 2020 15:30

Dealers kosten veel, dus is even een schatting van me 😀.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

16 aug 2020 15:45

Wouter1974 schreef: 16 aug 2020 15:30 Dealers kosten veel, dus is even een schatting van me 😀.
Assumption is the mother of all fuckups. Gewoon ff bellen en vragen.
Hoeveel is de wagen je waard om te blijven rijden? Je weet dat je met een oude 211 soms hoge onderhoudskosten kan krijgen. Let op: kan en soms.
Beetje geluk hebben, maar regulier onderhoud volgens schema en bij specialist/ dealer verlengt levensduur, is mijn mening.
Gebruikersavatar
Clk220
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:34
Mercedes-Benz: Voormalig:MB190-(W201), C180-(W202), CLK220-(C209), ML320-(W164), C220-(W204), E220-(W212), E220-(S213). Huidig GLC200-(X253)

16 aug 2020 15:58

gerson schreef: 16 aug 2020 15:13 Voor ca €250 euro heb je een apparaat waar je je huidige en toekomstige storingen kan uitlezen

Paar honderd € voor uitlezen bij dealer??
Off topic:
Toch lees ik regelmatig bij de technische vragen, dat sommige meldingen alleen naar voren komen, als het uitlezen is gebeurd met originele MB apparatuur via een MB dealer c.q. specialist. Maar welk merk is het, dat ook alle huidige en toekomstige MB meldingen aangeeft voor slechts € 250,= ??
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

16 aug 2020 17:05

Wouter1974 schreef: 16 aug 2020 13:43 650.000 km???? Hm dan komt de mijne net om de hoek kijken.
Goed verhaal over die terugreis :applaus: :goedzo:
Het is een hoop geld die balgen, aan de andere kant denk ik uiteindelijk goedkoper
dan inruilen op een sedan. Als je het uitsmeert over jaren of veel km’s valt het mee....

Fyi :mijn S211 staat op 485 dkm
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

16 aug 2020 17:08

Wouter1974 schreef: 16 aug 2020 15:02 Hm eens naar de dealer brengen dan 😀. Met paar 100 euro waarschijnlijk om uit te lezen.
Jammer dat je denkt dat uitlezen een paar honderd kost, want dat is natuurlijk niet waar.
Daar je, afgaande op deze stelling, klaarblijkelijk nog nooit bij de dealer bent binnen gestapt, zal het ook niet gratis zijn...

Wat wel waar is, is dat je waarschijnlijk met uitlezen geen uitsluitsel krijgt over je huidige probleem maar slechts een constatering dat de auto inderdaad zakt, als die niet in een bui is van "nu laat ik het even niet zien" want dat kan namelijk ook...
Wat ik in het verhaal als enige niet vind kloppen en wat misschien met een uitlezing wel in 1 of andere (nader te onderzoeken, geld kostende) vorm naar boven komt, is dat je een melding hebt dat de auto te laag staat, dat terwijl dat niet zo lijkt te zijn...

Het feit dat een S211 bekend staat dat hij onherroepelijk ooit een keer binnen de 8-15 jaar aan de beurt is voor zijn luchtbalgen staat wel vast, dus ik zet in voor 95% op 1 of misschien zelfs wel 2 lekke balgen... Alle 2 vervangen is de enige remedie...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

16 aug 2020 17:45

Laat eerst eens een test doen of de compressor zijn opbrengst nog wel haalt.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

16 aug 2020 17:50

@Marco: mijn ervaring is bij de balgen dat eerst 1 kant inzakte, toen de compressor een terminale fase inging, na die zelf vervangen te hebben door een “aftermarket” Wabco die exact gelijk is aan de oem MB, en pas toen de nieuwe compressor het ook ook niet meer bij kon benen
vlak voordat ik in de Achterhoek was pas de complete kont inzakte.
Die periode van een jaar of 10 levensduur van de balgen klopt maar ik verdenk hier toch als eerste de compressor. Dat is per slot van
rekening ook niet veel meer dan een vergelijkbaar bandenpompje van de Gamma voor in de 12V aansluiting....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Wouter1974
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor

16 aug 2020 17:58

Ik rij nu 5 maanden met de auto. In die 5 maanden is ie nooit gezakt, heeft ie nooit melding gemaakt. Staat altijd prima op hoogte. Soms zelfs na een week stilstand (met corona reden we niet veel).

We vertrekken vol geladen met 3 pubers naar Frankrijk. Prima op hoogte, geen melding. Niks. We rijden 2 weken rond in Frankrijk, altijd op hoogte. Geen melding. Twee dagen voor we terug naar huis rijden bezoeken we Nantes. 114 kilometer rijden. Na een uur melding, visit workshop en auto met pijltje. We arriveren in Nantes, parkeren en bezoeken Nantes. Auto staat wat lager achter.

Vertrekken uit Nantes, hij pompt hem omhoog maar niet volledig lijkt het. Geen melding in dashboard. Rijden terug naar camping. Na uur weer melding, visit workshop! Het is al laat en de dag erna duik ik in deze site om info op te zoeken en post mijn topic. De rest weet je.

Heb net gereden, ongeveer drie kwartier. Geen melding, auto staat perfect op hoogte, wel niet geladen uiteraard. (Althans even hoog als voorwielen dus voor mij is dat op hoogte). Ik kan ruim 3 vingers tussen wiel en spatbord steken net als voor.

Ik hoop dat ze in het geheugen of zo kunnen lezen wat er gebeurt is dan.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

16 aug 2020 18:04

Daarom ook de tip om de opbrengst te meten. Misschien redt de pomp het nog net zonder belading, maar met belading net niet.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

16 aug 2020 18:44

plorie schreef: 16 aug 2020 18:04 Daarom ook de tip om de opbrengst te meten. Misschien redt de pomp het nog net zonder belading, maar met belading net niet.


En dat is exact de melding die hij krijgt.
Wanneer de pomp niet genoeg opbrengst heeft en dus na het starten het systeem niet snel genoeg op druk heeft komt de witte melding na boven.

Overigens neemt dit niet weg dat de witte melding om andere reden kan verschijnen
greetings Evan
Wouter1974
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor

16 aug 2020 18:45

Ok ga ik mee aan de slag 😀. Dank weer
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

16 aug 2020 19:08

Ga wél naar iemand verstand van zaken. Anders kan goedkoop, duurkoop worden.
benzkepower
Berichten: 3854
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

16 aug 2020 19:10

En het is ook mogelijk dat de luchtbalgen toch slijtage hebben, waardoor ze na belading "anders" staan en lekken. Zou het toch zeker laten nakijken.
Plaats reactie