Hi Allen,
Ik ben op vakantie met een S211. Als ik ermee rond rij alleen of met mijn vrouw, dan staat hij prima op hoogte achter.
Wanneer hij geladen is en de kinderen meerijden, zakt hij achter in en komt hij ook niet omhoog. Na ongeveer een half uur tot één uur rijden komt er dan een melding in dashboard. Visit workshop! en een auto met een pijl naarboven getekend.
Die melding verdwijnt weer als ik de motor uitzet en komt na weer ongeveer een uur rijden weer te voorschijn. Die melding komt niet wanneer ik alleen met de auto rij.
Wat zou dit kunnen zijn en kan ik er ongeveer 900 kilometer terug naar huis mee rijden?
S211 luchtvering
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Waarschijnlijk 1 of beide luchtbalgen bij de achterwielen. Een kwaal die vaker voorkomt bij S211's
Waar zit je in Europa? Misschien even een lokale MB specialist of dealer opzoeken?
Waar zit je in Europa? Misschien even een lokale MB specialist of dealer opzoeken?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
In Frankrijk. Punt is alleen, we vertrekken morgen weer en ik geloof niet dat de dealer zo snel de balgen kan vervangen. Daarom mijn vraag, kan ik er nog 900 km mee rijden terwijl ie doorhangt?
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Tja lastige afweging. Je loopt een risico dat de pomp er ineens helemaal.mee stopt, en daar sta je ergens.... Ik zou het gevaarlijk vinden
Vol bepakt met gezin. Maar ja het kan ook nog goed gaan tot thuis.
Volgens mij is advies wel om zo snel als mogelijk naar te laten kijken. Maar ja, als je morgen terug moet, dan is "zsm" pas na thuiskomst.
Ik geloof dat ik er zelf niet meer mee zou rijden in jouw geval. En via/ met hulp van anwb oplossen. Evt vervangend vervoer naar huis
Succes!!!
Vol bepakt met gezin. Maar ja het kan ook nog goed gaan tot thuis.
Volgens mij is advies wel om zo snel als mogelijk naar te laten kijken. Maar ja, als je morgen terug moet, dan is "zsm" pas na thuiskomst.
Ik geloof dat ik er zelf niet meer mee zou rijden in jouw geval. En via/ met hulp van anwb oplossen. Evt vervangend vervoer naar huis
Succes!!!
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Lastige afweging. Hij zakt met gezin niet helemaal in, laat ons zeggen dat er vinger tussen band en spatbord kan. Lastig dilemma . Misschien dat ik rustig binnendoor rij over N wegen en Max 80 rij.
Lijkt mij dat het kleine compressortje er niet op gebouwd is jullie urenlang op hoogte te houden, dat kost je mogelijk dan ook nog een compressor.
Zou toch proberen een plaatselijke dealer te bellen en bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Zou toch proberen een plaatselijke dealer te bellen en bespreken wat de mogelijkheden zijn.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Het is 5 uur, geen dealer meer open hier in Frankrijk. Ik sta beetje met de rug tegen de muur vrees ik. Ik vrees dat ik de gok zal moeten wagen.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Ik wil enkel weten of het onveilig is. Dat compressors kapot gaan oid is niet zo boeiend. Dat vervang ik dan wel weer thuis. Ik wil alleen weten, kan ik 900 kilometer rijden met een Mercedes die op zijn kont hang, desnoods via N wegen met maximaal 80 km per uur?
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Wanneer de compressor de geest heeft zal hij helemaal inzakken.Wouter1974 schreef: ↑14 aug 2020 17:04 Ik wil enkel weten of het onveilig is. Dat compressors kapot gaan oid is niet zo boeiend. Dat vervang ik dan wel weer thuis. Ik wil alleen weten, kan ik 900 kilometer rijden met een Mercedes die op zijn kont hang, desnoods via N wegen met maximaal 80 km per uur?
Daarbij vind ik een vinger er tussen kunnen echt een no go.
Bel de pech hulp en zorg dat je op een veilige manier thuis komt.
greetings Evan
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mar 2017 21:50
- Mercedes-Benz: Mercedes E klasse Kompressor
Wat zijn de risico’s? Waarom is het een no go?
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Als je met veilig bedoelt, je komt thuis, niet elegant, maar je komt thuis. Die garantie gaat niemand je geven.
Nu kijk je misschien tegen 1.000 euro repa aan, rij je de boel stuk, kan je nog steeds in Fr, Be, Lu of NL stranden. Afgesleept moeten worden en tegen 3k repa of meer aanhikken. De keuze is aan jouw, niemand hier heeft een kristallen bol.
Nu kijk je misschien tegen 1.000 euro repa aan, rij je de boel stuk, kan je nog steeds in Fr, Be, Lu of NL stranden. Afgesleept moeten worden en tegen 3k repa of meer aanhikken. De keuze is aan jouw, niemand hier heeft een kristallen bol.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Omdat je wegligging gevaarlijk slecht is met een doorgezakte achterkant. Laat staan als hij ineens klapt bij 80km/u. Dat wil je echt niet.
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Stel hij komt nu helemaal met zijn onderstel tegen de aanslag te liggen, dan denk ik niet dat je (en je mede passagiers) dat 900km naar huis toe volhoud(en)...
Dat uiteraard los van een wegligging van niks, wat an sich weer gevaarlijk is...
Dat uiteraard los van een wegligging van niks, wat an sich weer gevaarlijk is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z