Mijn E200 uit 2003 loopt op 3 cylinders na 120 km per uur rijden, na het opnieuw starten is dit probleem verholpen.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Harry v Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2020 08:57
Mercedes-Benz: Mercedes E200

01 aug 2020 09:46

Mijn Mercedes E-200 uit 2003 heeft het probleem dat als ik120km/uur heb gereden deze op 3 cylinders gaat lopen.
Als ik de motor stop en weer aan zet is dit probleem verholpen.
Normaal met 100km/uur heb ik hier geen last van.
Ik lees dat er velen dit probleem gehad hebben maar wat kan ik hier aan laten doen buiten niet harder dan 100km/u rijden
met dank
Harry v Dijk
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

01 aug 2020 10:21

Welkom!
Klinkt als noodloop, en een noodloop is geen probleem, ook niet heel erg zeldzaam, het probleem wat de noodloop veroorzaakt is het probleem ;-)
De noodloop moet voorkomen dat je motorschade en/of bak schade krijgt door het probleem wat zich voordoet mbt motor en/of bak..

En waar lees je dat velen dit "probleem" hebben/hadden?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Harry v Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2020 08:57
Mercedes-Benz: Mercedes E200

01 aug 2020 12:18

Dank voor de uitleg. Even voorstellen, mijn naam is Harry v Dijk (1949) en heb deze E-200 sinds 1 jaar.
Via internet kwam ik op deze site terecht en in 2000 hebben diverse mensen dit probleem aangegeven.
Ook daaruit maak ik op dat dit probleem vaak voorkomt en na het herstarten de 4 cylinders weer werken.

Volgen de gelezen informatie maakt het niet uit als je veel geld steekt in een dure Mercedes garage.
men vervangt dan meestal de bobine en bougies en na een flink kosten plaatje heb je nog steeds dit probleem.

Ik heb afgelopen maanden de bougies etc al laten vervangen en ben op advies alleen V power zonder ethanol gaan tanken maar ook dat heeft niet geholpen en zoals afgelopen week in Duitsland 120/130 km rij waarna een cylinder weer stopt.

Na het opnieuw starten werkte alles weer goed, dus ik denk dat ik maar niet harder dan 100 km ga rijden, dit mag trouwens in nederland ook niet. ;-)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

01 aug 2020 12:25

Na 19u wel hoor ;)
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

01 aug 2020 19:57

Edit: je auto gaat met een noodloop natuurlijk niet op 3 cilinders lopen, hoe stel je vast dat hij maar op 3 poten loopt?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

02 aug 2020 00:16

Blijft de motor wel goed draaien als je op lagere snelheden hoog in de toeren rijd?
Om een luchttekort of brandstoftekort uit te sluiten.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

02 aug 2020 14:32

Hoi, als je 120 km/h hebt gereden en het blok loopt dus minder maar je laat hem dan stationair lopen en kijkt onder de motorkap met nog steeds lopende motor: heb je dan minder vermogen of begint het blok te schokken en te trillen omdat 1 cilinder niet meer mee doet - zelfde effect als bij misfire? Bedoel als het blok dan nog steeds rustig loopt dan doen alle cilinders mee maar als het schokt en erg trilt in de motorsteunen dan heb je idd een cilinder die niet mee doet. Je kan dan eventueel bobine, bougies etc omruilen met een cilinder die het wel blijft doen (ipv zomaar nieuwe onderdelen te kopen) zodat je dan zelf onderdelen kan uitsluiten.

Vermoed zelf dat je vacuumlek hebt wat te erg wordt bij een bepaald toerental (zie ook het antwoord van Rainaldo) en dan uit veiligheidsoverweging een cilinder uitschakeld of vermogen verminderd. Zou alle slangen en aanslutingen nakijken (wel aan de slangen trekken anders zie je niks).
Succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Foetske
Berichten: 902
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

02 aug 2020 16:02

Of Mercedes in noodloop of vermogensafname langdurig op drie pootjes gaat of laat lopen? Geloof ik nooit.

Ik denk dat je alles eens af moet gaan wat per cilinder aangestuurd wordt. Vier aparte bobines? Is er eentje te heet, ligt er een kabel die uitzet en daardoor de kabelbreuk zichtbaar maakt? Een pingelsensor die pingelen detecteert een één poot minder aanstuurt? Of, vergezocht, de ASR die de ontsteking overslaat om vermogen te minderen, sensor?
Of een verstuiver (bij CGI, cilinderinspuiting) die een luchtbel (vapour lock) krijgt. Of ook weer, kabelbreuk?

Daar zou ik het gaan zoeken.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
Plaats reactie