Een maand geleden een A klasse gekocht uit 1999, benzine A160. Helaas weinig genot van gehad tot nu toe. Auto viel continu stil tijdens het rijden of stilstaan, en wou moeilijk starten. Nadat ik hem had uitgelezen met Star Diagnosis, kwam ik erachter dat de Lucht Massa Meter defect was. Opgestuurd naar ECUtesting, en een week later teruggekregen.
De auto reed hierna enkele dagen goed, maar begon toen steeds meer en meer uit te vallen. Bougies vervangen voor de zekerheid, maar bracht geen resultaat.
Vandaag was het pas echt erg. nog geen 5Km gereden, waar de auto 15x is stilgevallen tijdens het rijden. Nu is het zo erg, dat hij binnen de 10 seconden na starten al uitvalt bij het stilstaan.
Nog eens uitgelezen via Star Diagnosis, maar geen foutmeldingen geregistreerd. Wel viel me op dat bij "Mixture Adaptation" er steeds een fout verschijnt bij cilinder 3 of 4, net voor hij uitvalt. Wanneer ik bij "Purge Control" deze op Aan zet, blijft de auto toch een minuut of 2 draaien alvorens uit te vallen.
Kan iemand me op weg helpen dit eindelijk te herstellen? De fout bij cilinder 3 en 4, zijn dit de injectoren?
W168 valt stil
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Bobine ?
Brandstofdruk laten meten moet rond de 3 bar zijn, mischien is je pomp versleten
Brandstofdruk laten meten moet rond de 3 bar zijn, mischien is je pomp versleten
Auto heeft groot onderhoud gekregen, waar normaal brandstoffilter vervangen is geweest. Ik heb nieuwe bobine besteld, samen met een meter om de brandstofdruk te meten. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Is daar wel een los filter voor? Of is dat een vast onderdeel van de pomp in de tank?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Als ik het me goed kan herinneren is het een los item. Bij onze 168 was deze helemaal vervuild na slechte brandstof erin gehad te hebben. Auto viel soms bijna stil daarna ging het weer even en zo om en om. Filter is niet zo duur om te vervangen
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Is een los filter, maar ook de brandstofpomp blijft een punt op de 168
Kleine update. Toen ik daarnet de bezinedruk wou meten, viel mijn oog op iets. Achteraan de motor zitten 4 plastieken buizen, waarvan de 2 linkse benzine aan zich hadden hangen.
[album]https://postimg.cc/gallery/w14qpzr[/album]
Zou dit ermee gelinkt kunnen zijn?
[album]https://postimg.cc/gallery/w14qpzr[/album]
Zou dit ermee gelinkt kunnen zijn?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 sep 2021 17:24
- Mercedes-Benz: Mercedes a
Ik heb het zelfde probleem met de lucht massa meter. Slecht starten hou kouder hoe slechter deze start.bij vorst start deze helemaal niet.als hij loopt tijd hij gewoon goed en slaat ook niet af.dan is niets te merken. Alleen bij het starten.
Ps. Waar sluit je die benzine druk meter aan.??
Ps. Waar sluit je die benzine druk meter aan.??