Storing
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 mei 2020 19:41
- Mercedes-Benz: Mercedes e240 w211
Goeiedag, ik ben bang dat mijn ecu stuk is ik meet namelijk foutieve waardes bij de olie sensor die geeft aan een olie temperatuur van 215 graden en slechte kwaliteit en een te hoog niveau terwijl dit niet het geval is. Vervolgens gemeten op de ecu daar meet ik op pin c9 (massa vanuit ecu) bijna 10 volt en dit klopt niet volgens mij.
- Bijlagen
-
- 806522D7-EB3A-4761-A2E8-9F44E415DFD2.jpeg (94.57 KiB) 878 keer bekeken
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Je bent nu 2 maanden verder sinds je eerste bericht en met alles wat je tot nu toe hebt gedaan, incl. vervangen van distributie ketting e.d. ben je dus nog steeds geen tandje verder gekomen...
Wat voor nut heeft het om op een pin te gaan meten als je niet weet wat de waarde moet zijn? (dat haal ik uit je "volgens mij klopt dat niet" opmerking)
Wat voor nut heeft het om op een pin te gaan meten als je niet weet wat de waarde moet zijn? (dat haal ik uit je "volgens mij klopt dat niet" opmerking)
Laatst gewijzigd door Marco op 11 jul 2020 09:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 mei 2020 19:41
- Mercedes-Benz: Mercedes e240 w211
Ik ben wel degelijk verder gekomen. Hij liep eerst helemaal niet maar nu wel. Hij rijd ook gewoon weer. Ik kan alleen niet harder als 20 kilometer per uur. En de vraag was meer ter bevestiging dan als serieuze vraag want ik weet echt wel wat ik aan het meten benMarco schreef: ↑11 jul 2020 09:27 Je bent nu 2 maanden verder sinds je eerste bericht en met alles wat je tot nu toe hebt gedaan, incl. vervangen van distributie ketting e.d. ben je dus nog steeds geen tandje verder gekomen...
Wat voor nut heeft het om op een pin te gaan meten als je niet weet wat de waarde moet zijn? (dat haal ik uit je "volgens mij klopt dat niet" opmerking)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Volgens mij had je dit beter als aanvulling in je andere topic kunnen plaatsen, dat houd de boel overzichtelijk en is het traject van helemaal niet lopen naar hopelijk ooit een keer harder dan 100km/h helemaal te volgen voor iedereen, er is best al het 1 en ander gebeurt met deze auto...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 mei 2020 19:41
- Mercedes-Benz: Mercedes e240 w211
Ik dacht ik begin een nieuw topic omdat ik door die laatste topic een beetje op het verkeerde pad ben gezet omdat mij werd verteld dat het dus waarschijnlijk aan mijn olie zou liggen waar dus niks van bleek te kloppen. Maar ik hoop dus dat ik hier nog n nuttige reactie op krijg van iemand. Misschien iemand die het eerder mee heeft gemaakt of om eventueel iemand in de toekomst te kunnen helpen.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Begin dan eens met alle relevante info te geven. Gaat dit over je W211 E240? Waar heb je mee uitgelezen? Waarom zou die 10V volgens jou niet kloppen?
Logboek S500.
Hallo, meet je die 10 volt met aangesloten oliestand -en temperatuur sensor of met de stekker eraf ? Volgens mij zitten er meerdere sensoren op die massa aansluiting van de ecu, als als ik het goed heb de oliedruksensor en de nokkenas hall gever. Die zullen denk ik invloed hebben op je meting.
Groet Jan227
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 mei 2020 19:41
- Mercedes-Benz: Mercedes e240 w211
Iedereen bedankt voor de hulp ook al heb ik er niet zo veel aan gehad. Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden de auto rijd weer. En doet het uitstekend!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
En? wat was dan kapot, de oorzaak en remedie?
Jou reactie voldoet niet aan de criteria die je zelf hebt opgegeven:
Jou reactie voldoet niet aan de criteria die je zelf hebt opgegeven:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 mei 2020 19:41
- Mercedes-Benz: Mercedes e240 w211
Ik had deze vraag al verwacht daarom neem ik even uitgebreid de moeite om het hele verhaal op papier te zette. Ik ben begonnen aan de Mercedes toen hij stil was gevallen. De auto begon te stotteren en hikken en viel stil kort nadat ik de melding in het rood kreeg over olie. Waardes uitgelezen en die klopten van geen kant 215 graden en een slechte kwaliteit kort nadat de olie vervangen was. Olie sensor vervangen maar helaas geen verschil. Ik ben toen verder gegaan met uitlezen en meten uit eindelijk was de aansturing vanuit de ecu goed en de bedrading ook dit was dus vreemd. Ondertussen nog de luchtmassa meter vervangen hierdoor werd de auto weer rij baar maar nog niet goed. Vervolgens mijn probleem hier op het forum gegooid maar daardoor werd ik de richting van een mechanisch/olie probleem ingestuurd wat mij eigenlijk totaal op het verkeerde been heeft gezet. Inlaat en koppen/nokkenassen helemaal gereinigd nieuwe olie nieuw filter geen verandering. Distributieketting vervangen ook geen verschil. Vervolgens verder gaan zoeken en overleggen met collega’s toen kwam ik dus ineens iets tegen op een Amerikaans forum over de auxilairy Battery tegen. Voor de rest helemaal niemand tegengekomen die hetzelfde probleem had gehad. Volgende ochtend gelijk die accu getest. Er stond laden en nog een keer testen ik dat gedaan. Accu bleek dood nieuwe besteld en er aan het eind van de dag in gezet en de auto liep gelijk weer als een zonnetje storingen waren ook weg. Vervolgens over gehad met een collega monteur van een garage verderop. Die wel vaker die accu’s had vervangen en die zei dat de auto een storing op die accu hoort te geven wat mijn auto dus nooit heeft gedaan ik kreeg enkel de olie sensor storing van daar de grote verwarring ik hoop dat iemand hier iets aan heeft want ik ben er zeker goed ziek van geweest.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 mei 2020 19:41
- Mercedes-Benz: Mercedes e240 w211
Ach ja weet je is ook weer een leermoment. Wel fijn dat ik m’n auto zo goed heb leren kennen en voorlopig hoeft er niet veel aan te gebeuren! Hij is weer bijna als nieuw
- Bijlagen
-
- 3A458DBC-23FB-4ED8-9E30-35E7C2B34930.jpeg (436.69 KiB) 573 keer bekeken