airco doet het niet

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

29 jul 2020 22:32

Dank je wel, Bennos. Dat antwoord hoopt ik al van een techneut ja. Hier heb ik dus wat aan. Mijn auto is een oudje O( so I am )
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

29 jul 2020 22:44

Dank je wel Bennos. Ik vermoede al zoiets. Op hun website staat een b beurt voor vanaf 350, en ze doen nog niet eens alles wat ik op hun website zie staan wat ze zouden doen voor die 350. Vreemd. Ze gaan mij morgen bellen . Ik ga per onderdeel naar de prijs en en het uurloon informeren. Wordt vervolgd .
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

30 jul 2020 07:31

Zeker als het een oudje is weten goede garages er prima raad mee. Het uitvoeren van een beurt is in de basis bij elke auto hetzelfde. De werking van een airco ook.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4074
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

30 jul 2020 11:45

@beppie.. wat is je locatie
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

30 jul 2020 11:56

Hallo, ik woon in Malden , dat ligt ongeveer 7 km beneden Nijmegen.
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

31 jul 2020 22:50

Heb de slk weer opgehaald bij Wensink. Er zou alles bij elkaar voor 5000-6000 euro aan gesleuteld moeten worden. Naar onze dorpsgarage. Zij gaan op de arico na de hele zwik repareren( nieuwe onderdelen)voor ongeveer 1000 euro. En de airco nakijken. Op de motorstangen na. Die nemen we de volgende keer mee, omdat dat niet dringend was. De airco gaan ze wel even testen. En dan rijdt ie weer als een trein. ( ik merk trouwens geen mankement op maar de fuseekogels en wat aan de remmen ( iets van rubber) , een stekkertje wat anders gaat lekken , ( bekend probleem : ik las hier ergens dat je er stoppen op kunt zetten ) remlicht schakelaar, stuurdemper en nog wat van die kleinigheden. Maar hij is van 2003 maar heeft pas 58.000 km gelopen . Het is een heerlijke auto, geen schrammetje, leder helemaal perfect ,dak prima, goed onderhouden rubbers en geen lekkages van water. maar een paar krasjes op het dashbord.( Ik nooit meer naar Wensink dus.) Met dank aan de adviezen hier .
Laatst gewijzigd door beppie op 01 aug 2020 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

01 aug 2020 06:38

Voor een auto van die leeftijd en met die kilometerstand vind ik het nogal wat.....
Ik heb onwijs veel (oudere) auto's gehad maar van dit soort bedragen schrik ik toch wel een beetje.
Klopt de kilometerstand wel?
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

01 aug 2020 10:56

Eerder bericht, 2013 en 58k.....
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

01 aug 2020 13:48

ben naar de monteur gegaan in ons eigen dorp. Wat gedaan moet worden klopt wel : maar de prijs is nu rond de 1000 euro: iets meer of iets minder. En de motorsteunen kunnen nog best een hele tijd mee, en de stuurdemper wordt nu ook vervangen. En daarna weer veilig rijden. Was APK goedgekeurd maar dat had niet gemogen. De fuseekogels zijn nagenoeg versleten ( 0.1 en 0.2 mm speling) en iets met een stekker waar hier geadviseerd wordt om er stekkers stoppen op te zetten omdat zij grote problemen gaan veroorzaken bij lekkage olie. . Daar hadden zij nooit van gehoord. Verder was er nog iets met een rubber bij de remmen dacht ik en iets van motor riemen die wat slijtage vertonen. Maar geen grote problemen . Eerder preventief ook eea zoals een remlicht dat soms zou haperen . Ik ga dus nooit meer naar Wensink die een opgave maakten van een totaalplaatje van 5000-6000 euro. ( incluis die 1050 voor de b beurt en de airco cheque dan voor 120 euro en de motordragers die pas later hoeven . )Heb ik een top slk 200 compressor r170, met mooie bekleding ( leder is nagenoeg zonder gebruiksschade en verder het interieur en de buitenkant gaaf .)
Laatst gewijzigd door beppie op 01 aug 2020 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
coupe280
Berichten: 609
Lid geworden op: 22 apr 2006 18:56
Mercedes-Benz: Clk 200 compressor
Locatie: Overijssel

01 aug 2020 15:49

Hoi Beppie
Volgens mij maak je er een erg ingewikkeld topic van.terwijl dat niet hoeft
De ene keer spreek je over een slk bj2013 met 58000km
De andere keer over bij 2003 met 158000km
In het laatste spreek je over een CLK r170 terwijl die niet bestaat.
Als je iemand hulp vraagt wil die op zijn minst weten waar je het over hebt
Je haalt nu allerlei types en km standen door elkaar
Zo reageren er niet veel ook echte monteurs niet meer.
En misschien hadden die je juist goed kunnen helpen
Voor een reëele prijs had ik het idee
Mvrg Tonnie
Gebruikersavatar
snorremans_14
Berichten: 1291
Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
Mercedes-Benz: W 247
Specialisatie: Techniek
Locatie: Zeist

01 aug 2020 18:58

Het was zelfs 20003 !!
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

01 aug 2020 19:44

beppie schreef: 29 jul 2020 20:49
Maar ik ben een beetje geschrokken . Het gaat over een SLK 200 compressor r 170 jaar 2003 met 60.000 km op de teller.
Hij wil een b beurt doen :
beandstoffilter en luchtfilter vervangen, koelvloeistof en remvloeistof, en bougies vervangen.

motorriemen vertonen scheurtjes,
ruitenwissers,
remstangen achterzijde vertonen haarscheurtjes
remlichtschakelaar
contacten van achterlicht controleren / reinigen
tussenstekker voor nokkenasversteller i v m olie in de kabels
stuurbekrachtiging olie bijvullen.

Het zou totaal op 2250 eurotjes komen.
Ik vind het eerlijk gezegd gek veel. Of is dit een beetje een normaal bedrag voor zoiets?
Ik vroeg wat de b beurt kost en hij zei : 1050 euro...
Los van het feit dat je dit geld niet wilt uitgeven, maar ik vind dit niet helemaal gek hoor...
Duidelijk een auto met achterstallig onderhoud (dus zo "top" is ie (nog) niet) en 58.000 km in 17 jaar is ook niet per definitie in het voordeel van de techniek en/of rubber.
Het Wensik (uur)tarief is uiteraard anders dan je dorpsgarage dus dat mag je niet echt gaan vergelijken, maar als ik het goed begrijp is deze onderhoud/reparatie lijst 2250 euro, en dan komt je airco hier nog als separate reparatie bij, die zou dan 2750-3750 moeten gaan kosten? (want je hebt het verder over 5000-6000 euro voor alles)
beppie schreef: 31 jul 2020 22:50 Maar hij is van 2003 maar heeft pas 58.000 km gelopen . Het is een heerlijke auto, geen schrammetje, leder helemaal perfect ,dak prima, goed onderhouden rubbers en geen lekkages van water. maar een paar krasjes op het dashbord.( Ik nooit meer naar Wensink dus.)
nooit meer naar Wensink dus... ik snap 'm niet, want? te duur?
Je hebt nu een lijst van gebreken door Wensink laten vaststellen, en je laat het door je dorpsgarage repareren?
Denk je dat je diezelfde lijst ook had gehad als je direct naar je dorpsgarage was geweest?
Maar los van dat alles: men had beter de auto goed kunnen onderhouden dan alleen maar de rubbers van je dak blijkt wel uit je verhaal...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

02 aug 2020 17:52

Dat weet ik natuurlijk niet Marco. Was ik maar een monteur , maar ik ben een vrouw van 70 jaar die in de sociale sector heeft gewerkt. Wat ik wel geleerd heb nu: dat ik een auto beter kan laten keuren voordat ik hem koop en niet op de km stand moet afgaan. Beetje te goed van vertrouwen geweest.

Wensink kwam met een hele lijst . 2 Motorriemen vertonen scheurtjes , ruitenwissers, remstangen achterzijde vertonen haarscheurtjes , contacten van r. achterlicht controlelampje, (remlichtschakelaar geeft foutcode , maar het remlicht werkt wel goed) , stuurbekrachtging olie bijvullen, tussenstekker voor nokkenasversteller . En de b beurt : tesamen bij hen : 2250 euro.

Wat er nog meer aan was : beide voorste motorsteunen lekken , stuurdemper fuctioneert niet meer: lek , fuseekogel l en r respectivelijk 1 en 2 mm speling , koudemiddel, Dan werd de prijs met een airco testen nog niet erbij afgesproken 5000 - 6000 euro. Mijn vraag tegen betaling natuurlijk , was of zij de auto wilden nakijken op gebreken omdat ik zeker wilde zijn dat ik veilig kon rijden .

Wat de dorpsgarage nu precies gaat doen weet ik niet uit mijn hoofd: maar in ieder geval de fuseekogels, de stuurdemper, nokkenasversteller, maar ik weet niet zeker meer wat hij ging doen met de : motorriem, remmen , aircotest, ruitenwissers, olie's verversen, en de motorsteunen dacht ik dat hij zei dat dat wel meeviel voorlopig niet nodig ook. De lijst ligt nu daar. Mijn man is ook geen automonteur ;-)
beppie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:53
Specialisatie: en

02 aug 2020 18:01

beppie schreef: 02 aug 2020 17:52 Dat weet ik natuurlijk niet Marco. Was ik maar een monteur , maar ik ben een vrouw van 70 jaar die in de sociale sector heeft gewerkt. Wat ik wel geleerd heb nu: dat ik een auto beter kan laten keuren voordat ik hem koop en niet op de km stand moet afgaan. Beetje te goed van vertrouwen geweest.

Wensink kwam met een hele lijst . 2 Motorriemen vertonen scheurtjes , ruitenwissers, remstangen achterzijde vertonen haarscheurtjes , contacten van r. achterlicht controlelampje, (remlichtschakelaar geeft foutcode , maar het remlicht werkt wel goed) , stuurbekrachtging olie bijvullen, tussenstekker voor nokkenasversteller . En de b beurt : tesamen bij hen : 2250 euro.

Wat er nog meer aan was : beide voorste motorsteunen lekken , stuurdemper fuctioneert niet meer: lek , fuseekogel l en r respectivelijk 1 en 2 mm speling , koudemiddel, Dan werd de prijs zonder de airco 5000 - 6000 euro. Die airco wilde ik niet laten maken zou de compressor ( ?) stuk zijn . Mijn vraag om te kijken of de auto okay is was tegen betaling afgesproken natuurlijk , omdat ik zeker wilde zijn dat ik veilig op de weg kan rijden .

Wat de dorpsgarage nu precies gaat doen weet ik niet uit mijn hoofd: maar in ieder geval de fuseekogels, de stuurdemper, nokkenasversteller, maar ik weet niet zeker meer wat hij ging doen met de : motorriem, remmen , aircotest, ruitenwissers, olie's verversen, en de motorsteunen dacht ik dat hij zei dat dat wel meeviel voorlopig niet nodig ook. De lijst ligt nu daar. Mijn man is ook geen automonteur ;-)
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

02 aug 2020 18:53

Er gaat wat mis denk ik met het plaatsen van de reacties, want die staan er nu 4x...

Maar dat is een beste lijst met gebreken...
Ik zou dat persoonlijk niet door de dorpsgarage laten aanpakken, ik zou minimaal gaan proberen om de verborgen gebreken te bespreken met de verkopende partij, want dit is wel heel erg veel.... en dan of tot overeenkomst komen de verkoop ongedaan te maken, of het spul bij de dealer weer in orde te laten maken...

Volgens mij sta je juridisch in je recht met die verborgen gebreken...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie