Dag mede Benzbestuurders,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een W203 C55 AMG uit 2005 met 87.000 km ervaring. Ze presteert over het algemeen als een zonnetje. Toch zit er een smetje op het blazoen.
Bij stilstand geeft de motor kleine schokken door. Iedere paar seconden voel je dan een lichte schok. Als je gas geeft of de motor draait iets meer toeren omdat die nog koud is heb je er geen last van. Ook onder het rijden voel en hoor je niks. De schokken zijn dermate subtiel dat als je voor de auto staat met kap open je ze niet waar kan nemen.
Ik vermoed bougies en ben van plan om het volgende aan te doen:
- Bougies vervangen (alle 16 ) (ik kom van een 3 cilinder)
- evt. verdeler en bougiekabels vervangen (i.i.g. nakijken)
- Gasklephuis schoonmaken
- EGR buis schoon maken
- Massa luchtstroom sensor schoonmaken
Hopelijk zal dat helpen. Ik zal er i.i.g. verslag van proberen te doen. Maar daarom plaats ik dit bericht niet. Hoe kijken jullie tegen de schokjes aan en wat denken jullie dat de oorzaak hiervan kan zijn. Alvast bedankt!
Groeten,
Sinan
W203 C55AMG lichte schokken bij stationair
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik zou de contactpuntjes vervangen of evt afstellen
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik zie dat je de auto pas hebt aangeschaft.
Zit er geen garantie op je hebt hem bij een bedrijf gekocht en niet voor heel weinig gok ik...
Zit er geen garantie op je hebt hem bij een bedrijf gekocht en niet voor heel weinig gok ik...
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Lijkt me geen overbodige luxe om je eerst eens goed te verdiepen in het fenomeen M113 voor je hieraan begint, zie ook de opmerkingen boven.
Je klacht klinkt herkenbaar (been there, done that, zie logboek van Joop). Eerste verdachte zou wat mij betreft het stelsel van vacuümslangen zijn. Daar zit genoeg rubber in dat na een jaar of 15 hard en droog is. Het kleinste vacuümlekje geeft al de onrust die je beschrijft. Heb je dat in orde, dan kun je altijd weer verder zien.
Je klacht klinkt herkenbaar (been there, done that, zie logboek van Joop). Eerste verdachte zou wat mij betreft het stelsel van vacuümslangen zijn. Daar zit genoeg rubber in dat na een jaar of 15 hard en droog is. Het kleinste vacuümlekje geeft al de onrust die je beschrijft. Heb je dat in orde, dan kun je altijd weer verder zien.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Klinkt als een gouden tip. Ik ga hiermee beginnen op jou aanraden. Merci!gfgf schreef: ↑10 jul 2020 13:35 Lijkt me geen overbodige luxe om je eerst eens goed te verdiepen in het fenomeen M113 voor je hieraan begint, zie ook de opmerkingen boven.
Je klacht klinkt herkenbaar (been there, done that, zie logboek van Joop). Eerste verdachte zou wat mij betreft het stelsel van vacuümslangen zijn. Daar zit genoeg rubber in dat na een jaar of 15 hard en droog is. Het kleinste vacuümlekje geeft al de onrust die je beschrijft. Heb je dat in orde, dan kun je altijd weer verder zien.
Ja, waarom niet? Ik moet ergens leren hoe de motor in elkaar zit. Dit leken mij niet al te lastige klussen. Of zie jij dat anders?
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
zoek dan niet naar de verdeler ,,, die zul je niet vinden .
Wat Steve bedoeld is dat je er goed over na moet denken om aan deze kostbare materie te gaan sleutel zonder ervaring, kennis en toegang tot de werkplaat handboeken. kleine weetjes kunnen je behoeden voor onnodige hoge kosten
Wat Steve bedoeld is dat je er goed over na moet denken om aan deze kostbare materie te gaan sleutel zonder ervaring, kennis en toegang tot de werkplaat handboeken. kleine weetjes kunnen je behoeden voor onnodige hoge kosten
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Bedankt voor deze nuance. Zo komen de goede intenties duidelijk over. Fijn dat je zo met me meedenkt Steve. Misschien moet ik er nog eens over nadenken. Het is gewoon dat techniek me al een aantal jaar heel erg boeit en ik heel benieuwd ben hoe alles werkt, in elkaar steekt en wat het doet. Ik was wel voornemens om goed research te doen en dan pas te sleutelen en ook bij het sleutelen 4x kijken voor ik iets los/vast draai.ElGriffo schreef: ↑10 jul 2020 18:01 zoek dan niet naar de verdeler ,,, die zul je niet vinden .
Wat Steve bedoeld is dat je er goed over na moet denken om aan deze kostbare materie te gaan sleutel zonder ervaring, kennis en toegang tot de werkplaat handboeken. kleine weetjes kunnen je behoeden voor onnodige hoge kosten
Ik slaap er een nachtje over.
Motorsteunen, lmm , minder compressie op een cilinder, kan van alles zijn, en de motorloop van een v8 is ook niet helemaal rond en dat voel je eerder in een relatief kleine C klasse.
After all is said & done, a lot more is said, than done.