Navi B200 2012 W246

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Waico65
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2020 14:58
Mercedes-Benz: B200 AMBITION 2012

09 jul 2020 22:03

G.avond allen, sinds 1 week deze in mijn bezit. Zag een Becker navi systeem met kaarten 2015/16. Da's dus de 3 jaar na aanschaf waar MB de gratis updates voor doet. Nu heb ik de Becker uit het handschoenenvakje gehaald en zie ik geen usb kabel en ook geen sd kaart in de sleuf.Heb dus andere usb kabel geprobeerd, maar brengt niets. Vlgs dealer in Veenendaal gaat dat via flash. Maar kan em via de Becker site niet updaten omdat dus de originele sd navi kaart ontbreekt. Wat nu?
deebridge
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2017 13:53
Locatie: Dronten

10 jul 2020 13:29

Opzich is een "standaard" miniusb voldoende om hem op een PC of MAC aan te sluiten.
Op de Becker site is een programma te downloaden die vervolgens verbinding maakt met het kastje en tegen een betaling een update wil uitvoeren.
Een SD kaart is niet noodzakelijk. Wel zijn er 2 uitvoeringen van de kastjes, de 4GB en de 8GB versie. De 4GB versie kan wellicht niet meer de nieuwste kaarten aan ivm ruimte.
Dan is het mogelijk om een SD kaartje te plaatsen met de laatste versie erop.
Ik heb ook de 4GB versie en heb een tijdje terug de update incl een SD kaart laten installeren bij MB Navi World. (https://mbnaviworld.nl)

En als je kabel niet werkt, er zijn tegenwoordig 2 soorten kabeltjes. De echte datakabel die volledig bedraad is en de laadkabel waarmee je alleen een apparaat via usb kunt opladen.
Plaats reactie