G 320 Benzine loopt slecht

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
mkoekoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2013 00:50

07 jul 2020 15:14

Beste Forum leden,

Ik heb een G klasse van 1997, met een 320 6 cil benzine lijn motor (Zwart kleppendeksel) en automaat. Ongeveer 380.000 Km gereden.
Sinds een tijdje houd de auto in als de motor nog koud is en dan is er verminderd vermogen.
Trap ik het gaspedaal helemaal in, voorbij wat lijkt een tweede trap dan is het inhouden weg, maar om nu te zeggen dat er dan wel vermogen is gaat me te ver. Het vol gas geven met koude motor is niet best dus doe ik dat ook niet, maar enkel om aan te geven wat er dan gebeurd.

Na ongeveer 5 tot 10 km was het eigenlijk altijd wel weer normaal, motor hield niet meer in en accelereerde dan weer ook met klein beetje gas.
Heel soms ging het gepaard met wat back-fire...

Het probleem wordt echter erger, en dan met name het back-fire probleem. Afgelopen dagen was er eigenlijk daardoor niet meer mee te rijden en ook na de gebruikelijke 5 - 10 km rijden trad er weinig verandering op.

Als tip is al aangegeven dat het misschien de lucht massa meter is, maar om nu op de gok een onderdeel van over de € 350,= te vervangen vind ik net even te gortig. De auto heeft nog geen ODB2 stekker, ik heb nog zo'n rechthoekige 16 polige plug, waar maar een paar pennen van bezet zijn. Op de luchtbuis zit verderop na de MAF nog een sensor, maar die lijkt niet los te koop als ik EPC raadpleeg?
Dat ijkt een ntc, temperatuur sensor, en kan mits defect natuurlijk ook een rol spelen?
Auto start gewoon goed, zowel warm als koud, loopt ook gelijk gewoon normaal stationair. Dat blijft ook eigenlijk zo. Pas als je gaat rijden treden de genoemde problemen op.

Wat is een manier om te achterhalen of het zeker de MAF sensor is? Of zijn er ervaringen met gelijke storing waarbij dat vrijwel zeker het geval is? graag hulp en advies.

Bij voorbaat dank.
Mart
mercedesbenzw210
Berichten: 265
Lid geworden op: 04 feb 2011 20:33
Mercedes-Benz: W213 e200

09 jul 2020 12:12

heb t ook gehad met mijn w210 e200 benzine
ik heb de lmm stekker losgehaald liep ie normaal / goed wel op noodprogramma
en met lmm stekker erin bleef ie inhouden en slecht lopen net of ie op 3 cilinders loopt
vooral rond 750 a 800 toeren en het leek of ie wam iets beter liep
toen voor 110 euro een los lmm sensor van siemens gehaald je kunt die sensor ook los vervangen
en idd een van bosch kost 350 euro compleet met behuizing maar die heb je niet nodig kunt gewoon je bestaande behuizing gebruiken en die lmm sensor er op schroeven zit met 2 torx schroeven bevestigd
toen liep ie weer als nieuw was by km stand 180.000 km
groet henry
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11252
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

09 jul 2020 12:30

Ik heb hier nog n goed gebruikte Bosch LMM liggen van n M112 320 E klasse uit 2003. Zou dat dezelfde zijn als die van jou, zou je m kunnen proberen:

7F48C30F-211C-4AC3-A834-0DA8BC25734A.jpeg
7F48C30F-211C-4AC3-A834-0DA8BC25734A.jpeg (277.86 KiB) 322 keer bekeken
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
c1k320
Berichten: 1046
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

10 jul 2020 15:18

Wij hebben een W210 E280 met een M104 blok; liep ook slecht en toen ook een nieuwe LMM gekocht (merkloos) voor ongeveer 50 euro op ebay.de
Als je het wat lijkt om dit ook te doen, kan ik wel een linkje sturen; loopt nu al bijna een jaar perfect op benzine en LPG.
Succes!
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Plaats reactie