Mercedes me 2020 app

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

13 aug 2020 11:14

Connect_me schreef: 13 aug 2020 08:43 Ik begrijp dat er al een ticket aangemaakt is bij het CAC? Dan zal dit in de komende tijd ongetwijfeld opgelost worden :)
Het ticket zal vast en zeker aangemaakt zijn want ik heb weken geleden telefonisch contact gehad, MB heeft mij toen zelfs gebeld en beloofd weer contact per e-mail op te nemen, maar sindsdien heb ik nooit meer iets vernomen. Ook niet op nieuwe vragen van mij vanuit de app, behalve telkens een automatisch gegenereerde coronamelding.
Ik wacht dus al een tijdje maar verlies de moed wel, zo langzamerhand.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
ronaldff
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2019 20:25
Mercedes-Benz: W205 C350e

13 aug 2020 12:02

Hallo Borgmonster,

Ik herken mezelf niet in jouw reactie. Mercedes neemt elke week zelf contact met mij op, wat de stand van zaken is. In het begin mailde ik zelf niet terug en vroegen ze mij (vanuit zichzelf) of ik de oplossing al had getest en of er nog problemen waren.

In het kort: mercedes mailt mij elke week met de laatste stand van zaken.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

13 aug 2020 12:16

ronaldff schreef: 13 aug 2020 12:02 Hallo Borgmonster,

Ik herken mezelf niet in jouw reactie. Mercedes neemt elke week zelf contact met mij op, wat de stand van zaken is. In het begin mailde ik zelf niet terug en vroegen ze mij (vanuit zichzelf) of ik de oplossing al had getest en of er nog problemen waren.

In het kort: mercedes mailt mij elke week met de laatste stand van zaken.
Gezien jouw ervaringen kán het dus wel. Dan moet ik ook nog maar even geduldig wachten. Of, wie weet, neemt me connect wel per PB contact met me op.
Aan de andere kant moet MB gewoon de app aanpassen. De app is de schuldige, niet de basismogelijkheden, want die zijn in orde, getuige de vermeldingen in de portal.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
ronaldff
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2019 20:25
Mercedes-Benz: W205 C350e

13 aug 2020 12:36

Het ligt sowieso aan de app, ik heb een tijde beide apps gehad (dat is nu niet meer mogelijk). Maar toen werkte het in de oude app nog wel en in de nieuwe niet. Afwachten dus maar. Helaas is de oude app niet meer bruikbaar.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

14 aug 2020 10:53

Vandaag thuis even alle systemen aangegooid. Er is ook nog een 2018 document waar in staat dat de software in je Hermes module niet juist is. Mogelijk dat je die nog even kan laten updaten. Verder is certificaten resetten via Xentry nog een optie.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
ronaldff
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2019 20:25
Mercedes-Benz: W205 C350e

14 aug 2020 12:02

Hallo iedereen,

Ik heb zojuist een nieuwe reactie van Mercedes met goed nieuws:

Beste meneer --,

Bedankt voor uw geduld! Ik heb feedback ontvangen van onze technische afdeling. Het is een bekend probleem dat deze service nog niet naar behoren werkt in de nieuwe Mercedes me App. Wel is er een oplossing die in de nieuwste update ingevoerd gaat worden, deze update staat gepland voor 24-08-2020. In de nieuwste versie van de app moet de service het weer naar behoren doen.

Mocht het zo zijn dat de service het na de update, nog steeds niet doet. Wil ik u vragen om mij dit te laten weten. Zodat ik het verder kan onderzoeken als dit nodig is.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd, en wens u alvast een prettig weekend toe.

Dus ik ben benieuwd.
gerson
Berichten: 712
Lid geworden op: 22 jan 2014 13:09
Mercedes-Benz: S213 E200

14 aug 2020 12:36

Connect_me schreef: 04 jul 2020 12:34 Hallo vriendjes,

Wisten jullie al dat er een nieuwe app is voor Mercedes me? Deze heet de 'Mercedes me 2020' app en is nu te downloaden in de app store.
Eerder werd er hier al gesproken over de 'remote window' functie. Deze functie kun je bedienen in de nieuwe app. Verder ziet deze app er net iets mooier uit.
Tot en met de laatste update de app bijgewerkt maar kom nergens de hier genoemde "remote window" funktie tegen.
Ik zie wel een plaatje met de status van de ramen maar zie geen drukknoppen zoals ik op de voorgaande link zie en zoals die wel aanwezig zijn op het plaatje van vergrendelen/ ontgrendelen.
Betreft een S213 2016

Mercedes Benz onwaardig hoeveel fouten in de Mercedes me 2020 app zitten en dus irritatie bij de betalende gebruikers oproept.
Laatst gewijzigd door gerson op 14 aug 2020 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

14 aug 2020 14:31

gerson schreef: 14 aug 2020 12:36
Connect_me schreef: 04 jul 2020 12:34 Hallo vriendjes,

Wisten jullie al dat er een nieuwe app is voor Mercedes me? Deze heet de 'Mercedes me 2020' app en is nu te downloaden in de app store.
Eerder werd er hier al gesproken over de 'remote window' functie. Deze functie kun je bedienen in de nieuwe app. Verder ziet deze app er net iets mooier uit.
Tot en met de laatste update de app bijgewerkt maar kom nergens de hier genoemde "remote window" funktie tegen.

Mercedes Benz onwaardig hoeveel fouten in de Mercedes me 2020 app zitten en dus irritatie bij de betalende gebruikers oproept.
Volgens mij (vijfde schermschot ) is dat niet eens mogelijk in de W205, althans bij mij is het niet geactiveerd. En ik kan het voor mijn W205 ook niet activeren of aankopen.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
speedster
Berichten: 153
Lid geworden op: 23 aug 2015 16:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz A250 Sport - Opel Speedster Compressor - Porsche Cayman S

15 aug 2020 11:15

Marco schreef: 15 aug 2020 10:28
shellix schreef: 15 aug 2020 09:28 Heb ik ook net gedaan, de adapter werkte goed voor enkele maanden.
Het gaat hier helemaal niet over de (trouwens bij mij op de 211 feilloos werkende) adapter...
Het gaat hier over een betaalde dienst op nieuwere voertuigen, en ik zit het allemaal met verbazing te lezen wat voor (naar mijn idee) puinzooi dat die dienst is...
198€ voor 3 jaar gebruik te maken van 6 diensten en dat voor een auto van 60000+€ vind ik veel geld als dat vergelijkt met bv een TomTom of een telefoon waar dat gratis is. Weet niet hoe het is bij andere merken voertuigen. Zal en blijft een melkkoe een auto. ;)
E94
Berichten: 381
Lid geworden op: 31 okt 2016 13:50
Mercedes-Benz: Nu E-klasse, eerst C-klasse

15 aug 2020 17:26

Helemaal eens
Groetjes

Olav
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11521
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

15 aug 2020 19:02

TomTom verkoop juist de data. TomTom heeft juist de data omdat al die dingen data aanleveren.

Ik denk ook zeker dat dit de nieuwe melkkoe is. Onderhoud is namelijk minder aan het worden.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

17 aug 2020 10:36

Raimon schreef: 16 aug 2020 21:46 Goed idee. Maar dat ga ik via mobiel niet doen. Dan weet ik zeker dat alles weg is 😂
Hoho, neem er je tijd voor! Er is meer dan dit forum, dus aub niks laten verslonzen om het forum, dat al uitzonderlijk goed draait, voorrang te geven. “Je eigen leven komt van rechts, de rest van links”.

Hoe dan ook, ik waardeer de moderators hier zeer, dit forum loopt werkelijk geweldig! :applaus: (moest het even kwijt)
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

19 aug 2020 19:51

Potver... Er zijn functies uit de app verwijderd. De optie voorklimatisering in het hoofdschema is weg. Zou MBNL daar geen waarschuwing of aankondiging van horen te geven?
Hoofdmenu
Hoofdmenu
54EF70A9-2F7E-4918-94A3-C4E23B1DFD60.png (345.47 KiB) 429 keer bekeken



Ook in het submenu zijn nog maar vier tegeltjes over, waar ik er eerst acht had...
Bijlagen
Submenu
Submenu
D807BEF8-C513-45DF-909C-337869C2C990.png (74.29 KiB) 429 keer bekeken
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
speedster
Berichten: 153
Lid geworden op: 23 aug 2015 16:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz A250 Sport - Opel Speedster Compressor - Porsche Cayman S

19 aug 2020 20:17

Bij mij werkt alles weer naar een reset uit Stuttgart.
Laatst gewijzigd door speedster op 20 aug 2020 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

19 aug 2020 20:17

Ik ben zo benieuwd wat jullie betalen voor die app?
Wat een stress en gedoe, zeg. :lol:
Plaats reactie