Mercedes me 2020 app
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Het is inderdaad gewoon gênant te noemen dit...
Ik blijf dit met stijgende verbazing lezen wat hier allemaal loos is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gents, Ik kan mij ook vinden in deze laatste problemen.
Iphone Xs geeft dezelfde problemen met het accepteren van de voorwaarden.
App sluiten en opnieuw opstarten en dan werkt het tot ... de volgende melding dan weer van voor af aan.
Hinderlijk....
Bert.
Iphone Xs geeft dezelfde problemen met het accepteren van de voorwaarden.
App sluiten en opnieuw opstarten en dan werkt het tot ... de volgende melding dan weer van voor af aan.
Hinderlijk....
Bert.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Ahhh, dat had ik gisteren dus ook, dacht dat er wéér een update was, maar is dus een bug?
Hier doet die he trouwens verder prima.
Hier doet die he trouwens verder prima.
- Bijlagen
-
- 017EEED8-9B41-4139-8D62-A537E79D150F.jpeg (80.15 KiB) 722 keer bekeken
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 02 mei 2020 11:13
- Mercedes-Benz: 2021 EQA 250 Business Solution met AMG pakket
- Specialisatie: Connectiviteit
Lieve mensen, wat vervelend dat jullie zo'n negatieve ervaringen hebben met Mercedes me Connect.
Helaas maak ik bovenstaand bijna dagelijks mee. Voorheen was nog goed contact te leggen met het CAC, maar sinds de Corona tijd wordt dit ook lastiger voor ons als dealermedewerkers. Wij kunnen als dealer uitsluitend auto's koppelen en ontkoppelen, en evt. een reset aan de communicatie module. (Niet te verwarren met de Mercedes me Adapter!).
Excuses voor het ongemak!
Helaas maak ik bovenstaand bijna dagelijks mee. Voorheen was nog goed contact te leggen met het CAC, maar sinds de Corona tijd wordt dit ook lastiger voor ons als dealermedewerkers. Wij kunnen als dealer uitsluitend auto's koppelen en ontkoppelen, en evt. een reset aan de communicatie module. (Niet te verwarren met de Mercedes me Adapter!).
Excuses voor het ongemak!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Lijkt me ook wel bijzonder lastig als je in de frontlinie staat die de eerste klappen moet opvangen van iets waar je zelf weinig tot niets aan kan veranderen...Connect_me schreef: ↑09 sep 2020 16:28 Wij kunnen als dealer uitsluitend auto's koppelen en ontkoppelen, en evt. een reset aan de communicatie module.
De gang van zaken zegt dan ook niet zo veel over de mensen aan wie gevraagd wordt het op te lossen, maar zegt wat over hoe het verder in de organisatie allemaal geregeld lijkt, en dat is wat zo zichtbaar wordt voor velen (op de user interface van de app) niet al te best...
En dat is iets wat de "oude rotten" van de vorige generaties autos opvalt: het is allemaal niet meer zo robuust en duurzaam als "toen", men lijkt in een race verwikkeld te zijn met zelf opgezochte concurrenten om maar voor te kunnen blijven lopen op de rest ten koste van alles...
Dat, ondanks het feit dat het MBUX syteem door de media de hemel in wordt geprezen als 1 van de beste op de markt, wat dan misschien ook wel weer zo is...
Maar ja, ik als "oude rot" was niet zo op zoek naar feestboek en joetjoep in mijn auto (de nieuwere generatie wel, en dat snap ik ook )
Als de Me Adapter niet goed had gewerkt, dan was hij er bij mij ook weer zo uitgevlogen, maar het ding functioneert volledig naar behoren bij mij, en ondanks iets anders dan waar het hier over gaat, verbaasd me dat mede door de verhalen hier, want inderdaad zoals al gemeld eerder: soms werken er nog meer functies van de adapter dan van de (uiteindelijk) betaalde dienst die hier besproken wordt....
Sta ik me daar even met mijn 211 een 213 te outperformen op mijn smartphone (maar ja, niet echt lollig voor diegene die het treft )
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
De mercedes me adapter app is een andere app
Verder vallen de problemen volgens mij wel mee? Het niet weg kunnen kikken van een registraties herm is even irritant, maar niks wat je nit met een swipe en druk op icoon kon oplossen. (Nu opgelost in laatste versie) voor mij werken alle services verder nu, van voorverwarmen tot deuren sluiten.
Verder vallen de problemen volgens mij wel mee? Het niet weg kunnen kikken van een registraties herm is even irritant, maar niks wat je nit met een swipe en druk op icoon kon oplossen. (Nu opgelost in laatste versie) voor mij werken alle services verder nu, van voorverwarmen tot deuren sluiten.
Hier begaat Mercedes wat mij betreft al de eerste fout in het app-geweld; als eigenaar van een S212 (met een Me-adapter) kreeg ik mail over de (over)weldige(nde) nieuwe apps en dat ik over moest stappen.
Maargoed;
Ik snap best dat mensen het leuk vinden een app te hebben met info over je bolide (ik niet), en zelfs dat het meerwaarde kan hebben om sommige functies op afstand te kunnen bedienen (dus wellicht via een app).
Als ik naar de website(s) van Mercedes Me ga, word ik met allerlei doorverwijzingen en knoppen veelal in rondjes doorgelinkt, super irritant.
Om met zoveel geweld, zo'n scala aan apps neer te zetten, met zoveel technische beperkingen en ronduit slecht werkend software (zo lees ik bovenstaande) zou de standaard voor geen enkele autobouwer moeten zijn.
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
In 2002 kwam de 211. Met alle elektronica problemen. Toen was de klant onderdeel van de laatste testfase.
Met de komst van de smartphone en apps is de klant volledig onderdeel van de productontwikkeling...
Met de komst van de smartphone en apps is de klant volledig onderdeel van de productontwikkeling...
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hmm, je lacht... (ik ook )
Maar hier zit toch denk ik wel een heel groot gedeelte van waarheid in...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat klopt ook, want niets is absurder dan de werkelijkheidMarco schreef: ↑11 sep 2020 20:53Hmm, je lacht... (ik ook )
Maar hier zit toch denk ik wel een heel groot gedeelte van waarheid in...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings