Hallo.
Ik heb een Mercedes ml 320 cdi automaat . Die de laatste tijd behoorlijk wat olie begint te verbruiken. Ongeveer 1 liter op 1200km. Moet iedere 3 weken 1 liter bij gooien. Nu valt mij op dat hij niet blauw rookt alleen een beetje zwart met Volgas geven. Wat kan dit zijn? Auto heeft nu 260.000 km gelopen en is van 2008. Het valt mij wel op dat de distributie ketting bij het koud starten 3 sec rammelt. Die is 70 duizend km geleden. Al vervangen. Hoop niet dat m’n motor gereviseerd moet worden...
Groet
W164 ML 320 CDI verbruikt behoorlijk olie.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
lekt die geen olie ??
Nee geen druppel
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
In eerste instantie blijft de olie tussen de cilinderkoppen staan, daar zit ook de koeler. Ik zou eerst eens de bodemplaat onder de motor losschroeven en kijken of deze iets aan olie heeft opgevangen.
Laatst gewijzigd door IvoB op 16 jun 2020 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Oké helder. Snap alleen niet dat ik er al meer als 6 liter in heb gegooid de laatste tijd dan zou er toch wel olie moeten liggen?
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
6 liter is idd heel erg veel, zowel voor een lekkage als voor eventueel olie verbruik. Mocht het toch de koeler zijn hier een filmpje van van de locatie waar die zit. : https://youtu.be/yDDPajzdlrU
Is nog best een klus.
Om te beginnen zou je ook je turbo kunnen controleren op inwendige lekkage.
Is nog best een klus.
Om te beginnen zou je ook je turbo kunnen controleren op inwendige lekkage.
IvoB schreef: ↑16 jun 2020 08:39 6 liter is idd heel erg veel, zowel voor een lekkage als voor eventueel olie verbruik. Mocht het toch de koeler zijn hier een filmpje van van de locatie waar die zit. : https://youtu.be/yDDPajzdlrU
Is nog best een klus.
Om te beginnen zou je ook je turbo kunnen controleren op inwendige lekkage.
1 liter per 3 weken ongeveer. Als de turbo lekt dan verbrand hij toch ook olie? Heb nog nooit blauwe rook uit de uitlaat gezien. Of word dat gefilterd?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
als de oliekoeler lek is dan heb je echt wel overal vlekken olie onder de auto staan - het "vollopen" van de V duurt niet zo lang
het membraam van de motorontluchting wil ook nog wel eens stuk gaan bij deze motoren en dat kan ook een verhoogd olieverbruik veroorzaken maar dan nog steeds geen liter op 1200km
greetingz,
het membraam van de motorontluchting wil ook nog wel eens stuk gaan bij deze motoren en dat kan ook een verhoogd olieverbruik veroorzaken maar dan nog steeds geen liter op 1200km
greetingz,
Oké nee er ligt geen drup olie onder de auto. 1 liter op de 1200/1500 km gaat er echt wel in. Zou m’n motor versleten zijn?MBenzNL schreef: ↑16 jun 2020 09:16 als de oliekoeler lek is dan heb je echt wel overal vlekken olie onder de auto staan - het "vollopen" van de V duurt niet zo lang
het membraam van de motorontluchting wil ook nog wel eens stuk gaan bij deze motoren en dat kan ook een verhoogd olieverbruik veroorzaken maar dan nog steeds geen liter op 1200km
greetingz,
Gr
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
er was een modificatie van de carterontluchting ik heb er een paar jaar geleden ook een nieuwe opgezet.MBenzNL schreef: ↑16 jun 2020 09:16 als de oliekoeler lek is dan heb je echt wel overal vlekken olie onder de auto staan - het "vollopen" van de V duurt niet zo lang
het membraam van de motorontluchting wil ook nog wel eens stuk gaan bij deze motoren en dat kan ook een verhoogd olieverbruik veroorzaken maar dan nog steeds geen liter op 1200km
greetingz,
Heb ooit voor kort een V6 gereden en die deed 1 op 1000km was elke 3 dagen bijvullen en stonk en rookt ook niet. Met probleem verkocht destijds.Thomasvkr schreef: ↑16 jun 2020 09:18Oké nee er ligt geen drup olie onder de auto. 1 liter op de 1200/1500 km gaat er echt wel in. Zou m’n motor versleten zijn?MBenzNL schreef: ↑16 jun 2020 09:16 als de oliekoeler lek is dan heb je echt wel overal vlekken olie onder de auto staan - het "vollopen" van de V duurt niet zo lang
het membraam van de motorontluchting wil ook nog wel eens stuk gaan bij deze motoren en dat kan ook een verhoogd olieverbruik veroorzaken maar dan nog steeds geen liter op 1200km
greetingz,
Gr
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
astraTD schreef: ↑16 jun 2020 12:23Heb ooit voor kort een V6 gereden en die deed 1 op 1000km was elke 3 dagen bijvullen en stonk en rookt ook niet. Met probleem verkocht destijds.Thomasvkr schreef: ↑16 jun 2020 09:18Oké nee er ligt geen drup olie onder de auto. 1 liter op de 1200/1500 km gaat er echt wel in. Zou m’n motor versleten zijn?MBenzNL schreef: ↑16 jun 2020 09:16 als de oliekoeler lek is dan heb je echt wel overal vlekken olie onder de auto staan - het "vollopen" van de V duurt niet zo lang
het membraam van de motorontluchting wil ook nog wel eens stuk gaan bij deze motoren en dat kan ook een verhoogd olieverbruik veroorzaken maar dan nog steeds geen liter op 1200km
greetingz,
Gr
Hoe is het mogelijk. Maar wat het probleem is weet je niet?