coupe 180 CL 203 geen start reactie na inbrengen sleutel

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

07 aug 2020 15:54

Titel zegt het zowat. Vorige week eerste maal gehad maar bleek tijdelijk fenomeen.
Vandaag terug. Na rit van een 2 tal km Motor afgezet. Na een paar minuten terug aangezet en totaal geen reactie meer.
Lijkt of hij de sleutel niet meer herkent alhoewel dat alle elektrische bedieningen van bvb dak, ramen, verwarming, ruitenwissers , pinkers, lichten, deuren openen/sluiten enz allemaal normaal werkt. Hij maakt ook het gebruikelijk brom geluid 2 x bij het inbrengen van de sleutel en bij het omdraaien van de sleutel hoor je de gebruikelijke geluidjes onder de kap. Het enige wat hij niet doet is de start motor doen draaien en uiteraard is starten er dan niet bij :-).
Enige overeenkomst bij de 2 voorvallen die ik vast stel is dat het wel heel warm is/was buiten temperatuur 30 °. Vorige maal werkte na een tien tal maal de sleutel omdraaien en buiten temp die ondertussen fors gezakt was plots alles terug maar deze maal op zijn minst 50 maal geprobeerd geen enkele reactie maar buiten temperatuur zakt op dit ogenblik ook niet veel natuurlijk.
Kan de hoge temperatuur er iets mee te maken hebben dat hij de sleutel niet meer herkent?
Batterij is nieuw en volledig geladen, alle lampjes branden na het inbrengen van de sleutel en blijven even helder na het omdraaien van de sleutel, geen fout meldingen
Alle nuttige suggesties zijn welkom alvast bedankt
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

07 aug 2020 17:09

Je zou het startrelais kunnen controleren op de juiste werking en elektrische contacten.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

07 aug 2020 18:16

Denk hier ook meer en meer aan want na een tik op de starter hoorde ik duidelijk een tik in de starter ( zonder dat hij rond ging ) die er voorheen niet was. Bij een tweede poging zonder tik op de starter was de tik in de starter er niet meer. Bij de derde poging deze maal terug met tik was de tik in de starter of t startrelais er terug.
Zal werk voor maandag worden, ik hou jullie op de hoogte zo heeft iemand anders er misschien ook iets aan
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

07 aug 2020 18:24

Ik bedoelde eigenlijk het startrelais wat in de voorste SAM module zit, maar een vervuilde startmotor kan ook natuurlijk.
Dat zal dan wel een revisie of vervangen worden.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

10 aug 2020 13:49

Startmotor er deze morgen uitgehaald. Wat er op eerste zicht simpele klus uitziet werd toch vrij lastig want bovenste bout moet er langs onder uit hiervoor heb je een torx en een heel lang verlengstuk of stukken + kniestuk nodig wat het geheel niet zo stabiel maakt om kracht te zetten.
Eens starter open op de bank was t al snel heel duidelijk dat hij de boosdoener was, grafiet kwam er en masse uit gevallen . Kooltjes volledig weg en anker beschadigd. Nieuw is in bestelling :-)
Mag nu stilaan gaan stoppen. Op 40000 km (zelf) gereden reeds vernieuwd koel ventilator elektrisch gedeelte, waterpomp, nokkenas versteller, stabilisator stang, trekstang links vooraan, batterij, LMM, Klep inlaat secundaire inlaat luchttoevoer en nu startermotor + gebruikelijke onderhoud items.
Wat een verschil met de SLK 171 waar ik behalve een nokkenas versteller op 55000 km zelf gereden nog niets diende te vervangen en zo ver liggen de totaal aantal gelopen km nou ook niet uit elkaar , respectievelijk 166000 en 136000 km.
Moet ik mijn hart vasthouden voor de SLK? :-)
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Gebruikersavatar
deJongTimer
Donateur
Berichten: 1622
Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
Locatie: Kop Noord-Holland

10 aug 2020 15:02

Goed bezig, lees ik en weer een hoop kennis opgedaan. Dan maar weer veel plezierige kilometers !
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. :goedzo:
Zenobie
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 aug 2012 09:17
Mercedes-Benz: Lancia Monte carlo, Mercedes SLK R171, Mercedes C180 Coupe
Locatie: Belgie

11 aug 2020 15:36

@ de jongTimer, Thanks we doen ons best :-) , gezien de Coupe over de put staat en de vriendin met de SLK werken is de Lancia Monte carlo van stal gehaald..................;platte maar bij nazicht tevens dode batterij. Niet zo verwonderlijk na 7 jaar gebruik en slechts 7000 km gebold.......dit jaar nog geen 50 km :-)
Als een vrouw zwijgt..........onderbreek haar niet!
Plaats reactie