Hallo,
Voor mijn A250 W177 ben ik wat rond aan het kijken om een cutout/bypass (kleppenuitlaat) uitlaat erin te laten bouwen. Ik vindt het geluid wat er nu uitkomt maar tegenvallen.
Zijn er mensen die hiermee goede/slechte ervaringen mee hebben? Heb ook gekeken voor een complete uitlaat, echter zijn deze 5x zo duur.
W177 A250 Ervaringen cutout/bypass uitlaat
Thanks had deze over het hoofd gezien. Even los van het geluid. Iemand heeft het over de tegendruk van de eind demper voor de turbo. Nu gaat natuurlijk nog steeds een deel door de eind demper. Is dit echt slecht of?
Op andere forums lees ik precies het tegenovergestelde.
Ik citeer: “ Een turbo motor vindt t juist fijn om geen tegendruk te hebben, remt de turbo niet af met schakelen en pakt ie weer sneller op.
Deze motoren zouden juist vermogenswinst moeten pakken na een open uitlaat systeem, maar niet verliezen. “
Op andere forums lees ik precies het tegenovergestelde.
Ik citeer: “ Een turbo motor vindt t juist fijn om geen tegendruk te hebben, remt de turbo niet af met schakelen en pakt ie weer sneller op.
Deze motoren zouden juist vermogenswinst moeten pakken na een open uitlaat systeem, maar niet verliezen. “
Feit:
Gewoon niet doen kan zéker geen kwaad voor de auto.
Mening:
Een uitlaatsysteem met extra veel lawaai, dat installeer je toch primair voor andere mensen, niet voor jezelf?
Je doet er echt niemand een plezier mee als je met je klepje open door de stad loopt te bleren.
Je hebt een mooie jonge Mercedes, je maakt zo al best veel indruk, geloof me maar.
Gewoon niet doen kan zéker geen kwaad voor de auto.
Mening:
Een uitlaatsysteem met extra veel lawaai, dat installeer je toch primair voor andere mensen, niet voor jezelf?
Je doet er echt niemand een plezier mee als je met je klepje open door de stad loopt te bleren.
Je hebt een mooie jonge Mercedes, je maakt zo al best veel indruk, geloof me maar.
MattijsNL schreef: ↑13 jul 2020 20:45 Feit:
Gewoon niet doen kan zéker geen kwaad voor de auto.
Mening:
Een uitlaatsysteem met extra veel lawaai, dat installeer je toch primair voor andere mensen, niet voor jezelf?
Je doet er echt niemand een plezier mee als je met je klepje open door de stad loopt te bleren.
Je hebt een mooie jonge Mercedes, je maakt zo al best veel indruk, geloof me maar.
Bij je feit. Bedoel je hier: niet doen, zodat het sowieso geen kwaad kan. Of dat als je het wel laat doen, het ook geen kwaad kan? Kon ik niet heel duidelijk eruit halen sorry
En ja, daar heb je een punt. Ben laatst voor het eerst bij een soort meet/rally geweest. En vindt het harde geluid toch wel wat hebben. Ik heb de zwarte kleur met edition one Geel. AMG grille erin. Dus auto ziet er sportief uit, maar het geluid is 3 keer niks. Vandaar dat ik toch wat aan het rondkijken ben
Inderdaag, origineel laten kan zéker geen kwaad.
Misschien moet je het ook maar gewoon proberen met dat klepje.
Een ouwe zuurpruim worden zoals ik dat kan later ook nog wel.
Tegen die tijd rij je waarschijnlijk ook in zo'n oersaaie grijze C200cdi jezelf te ergeren over het feit dat de bank niet plat kan.
Nu ik er over nadenk: Bestel voor mij ook maar zo'n klepje.
Even on topic: Is een dumpvalve met een sis-geluid op je turbo niet een beter idee?
Dat klinkt wèl tof op een 4-cilinder.
Nou als we je zien langsrijden weten we in ieder geval zeker dat jij het bent
Misschien moet je het ook maar gewoon proberen met dat klepje.
Een ouwe zuurpruim worden zoals ik dat kan later ook nog wel.
Tegen die tijd rij je waarschijnlijk ook in zo'n oersaaie grijze C200cdi jezelf te ergeren over het feit dat de bank niet plat kan.
Nu ik er over nadenk: Bestel voor mij ook maar zo'n klepje.
Even on topic: Is een dumpvalve met een sis-geluid op je turbo niet een beter idee?
Dat klinkt wèl tof op een 4-cilinder.
Klepje voor de C200 is onderweg hoor Rest mij alleen nog de vraag welke theorie klopt. Is een cutout nou juist “oké” of “slecht” ICM een turbo? Aangezien ik op dit forum vindt dat het niet goed zou zijn. En bij andere dus weer wel. (Ook gewoon even puur uit nieuwsgierigheid )MattijsNL schreef: ↑13 jul 2020 21:37 Inderdaag, origineel laten kan zéker geen kwaad.
Nou als we je zien langsrijden weten we in ieder geval zeker dat jij het bent
Misschien moet je het ook maar gewoon proberen met dat klepje.
Een ouwe zuurpruim worden zoals ik dat kan later ook nog wel.
Tegen die tijd rij je waarschijnlijk ook in zo'n oersaaie grijze C200cdi jezelf te ergeren over het feit dat de bank niet plat kan.
Nu ik er over nadenk: Bestel voor mij ook maar zo'n klepje.
Even on topic: Is een dumpvalve met een sis-geluid op je turbo niet een beter idee?
Dat klinkt wèl tof op een 4-cilinder.
Heb ik ook nog even voor gekeken, opzich ook nog een optie ja! Zal het topic eens gaan bekijken thanks!
Ik ben niet deskundig maar ik kan me voorstellen dat het in theorie beter is zonder uitlaat.
Het turbinedeel van de turbo heeft minder tegendruk waardoor het compressordeel meer druk kan leveren.
In de praktijk geloof ik er niks van.
Alles in zo'n auto is op elkaar afgestemd (getuned).
Er is echt meer nodig (tuning) dan simpelweg de uitlaat eraf choppen om meer vermogen uit je blok te halen.
Het turbinedeel van de turbo heeft minder tegendruk waardoor het compressordeel meer druk kan leveren.
In de praktijk geloof ik er niks van.
Alles in zo'n auto is op elkaar afgestemd (getuned).
Er is echt meer nodig (tuning) dan simpelweg de uitlaat eraf choppen om meer vermogen uit je blok te halen.