W177 A250 Ervaringen cutout/bypass uitlaat

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
tedus
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2020 20:11
Mercedes-Benz: A250 Edition One

12 jul 2020 19:34

Hallo,

Voor mijn A250 W177 ben ik wat rond aan het kijken om een cutout/bypass (kleppenuitlaat) uitlaat erin te laten bouwen. Ik vindt het geluid wat er nu uitkomt maar tegenvallen.

Zijn er mensen die hiermee goede/slechte ervaringen mee hebben? Heb ook gekeken voor een complete uitlaat, echter zijn deze 5x zo duur.
Gebruikersavatar
MattijsNL
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 nov 2019 05:42
Mercedes-Benz: C200cdi W204

13 jul 2020 14:03

tedus
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2020 20:11
Mercedes-Benz: A250 Edition One

13 jul 2020 19:47

Thanks had deze over het hoofd gezien. Even los van het geluid. Iemand heeft het over de tegendruk van de eind demper voor de turbo. Nu gaat natuurlijk nog steeds een deel door de eind demper. Is dit echt slecht of?

Op andere forums lees ik precies het tegenovergestelde.

Ik citeer: “ Een turbo motor vindt t juist fijn om geen tegendruk te hebben, remt de turbo niet af met schakelen en pakt ie weer sneller op.
Deze motoren zouden juist vermogenswinst moeten pakken na een open uitlaat systeem, maar niet verliezen. “
Gebruikersavatar
MattijsNL
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 nov 2019 05:42
Mercedes-Benz: C200cdi W204

13 jul 2020 20:45

Feit:
Gewoon niet doen kan zéker geen kwaad voor de auto.

Mening:
Een uitlaatsysteem met extra veel lawaai, dat installeer je toch primair voor andere mensen, niet voor jezelf?
Je doet er echt niemand een plezier mee als je met je klepje open door de stad loopt te bleren.

Je hebt een mooie jonge Mercedes, je maakt zo al best veel indruk, geloof me maar.
Gebruikersavatar
MattijsNL
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 nov 2019 05:42
Mercedes-Benz: C200cdi W204

13 jul 2020 20:48

je kan natuurlijk ook gewoon je raam open doen en keihard gaan schreeuwen naar de toevallige passanten, zelfde effect.
tedus
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2020 20:11
Mercedes-Benz: A250 Edition One

13 jul 2020 20:57

MattijsNL schreef: 13 jul 2020 20:45 Feit:
Gewoon niet doen kan zéker geen kwaad voor de auto.

Mening:
Een uitlaatsysteem met extra veel lawaai, dat installeer je toch primair voor andere mensen, niet voor jezelf?
Je doet er echt niemand een plezier mee als je met je klepje open door de stad loopt te bleren.

Je hebt een mooie jonge Mercedes, je maakt zo al best veel indruk, geloof me maar.

Bij je feit. Bedoel je hier: niet doen, zodat het sowieso geen kwaad kan. Of dat als je het wel laat doen, het ook geen kwaad kan? Kon ik niet heel duidelijk eruit halen sorry :P

En ja, daar heb je een punt. Ben laatst voor het eerst bij een soort meet/rally geweest. En vindt het harde geluid toch wel wat hebben. Ik heb de zwarte kleur met edition one Geel. AMG grille erin. Dus auto ziet er sportief uit, maar het geluid is 3 keer niks. Vandaar dat ik toch wat aan het rondkijken ben
tedus
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2020 20:11
Mercedes-Benz: A250 Edition One

13 jul 2020 21:03

MattijsNL schreef: 13 jul 2020 20:48 je kan natuurlijk ook gewoon je raam open doen en keihard gaan schreeuwen naar de toevallige passanten, zelfde effect.
Gaan we proberen ;)
Gebruikersavatar
MattijsNL
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 nov 2019 05:42
Mercedes-Benz: C200cdi W204

13 jul 2020 21:37

Inderdaag, origineel laten kan zéker geen kwaad.
tedus schreef: 13 jul 2020 21:03
MattijsNL schreef: 13 jul 2020 20:48 je kan natuurlijk ook gewoon je raam open doen en keihard gaan schreeuwen naar de toevallige passanten, zelfde effect.
Gaan we proberen ;)
Nou als we je zien langsrijden weten we in ieder geval zeker dat jij het bent :D :D :D

Misschien moet je het ook maar gewoon proberen met dat klepje.
Een ouwe zuurpruim worden zoals ik dat kan later ook nog wel.
Tegen die tijd rij je waarschijnlijk ook in zo'n oersaaie grijze C200cdi jezelf te ergeren over het feit dat de bank niet plat kan.

Nu ik er over nadenk: Bestel voor mij ook maar zo'n klepje. ;)

Even on topic: Is een dumpvalve met een sis-geluid op je turbo niet een beter idee?
Dat klinkt wèl tof op een 4-cilinder.
Gebruikersavatar
MattijsNL
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 nov 2019 05:42
Mercedes-Benz: C200cdi W204

13 jul 2020 21:41

Dumpvalvemodificatie:

viewtopic.php?t=79422

Er zit ook een filmpje bij.
tedus
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2020 20:11
Mercedes-Benz: A250 Edition One

13 jul 2020 21:54

MattijsNL schreef: 13 jul 2020 21:37 Inderdaag, origineel laten kan zéker geen kwaad.
tedus schreef: 13 jul 2020 21:03
MattijsNL schreef: 13 jul 2020 20:48 je kan natuurlijk ook gewoon je raam open doen en keihard gaan schreeuwen naar de toevallige passanten, zelfde effect.
Gaan we proberen ;)
Nou als we je zien langsrijden weten we in ieder geval zeker dat jij het bent

Misschien moet je het ook maar gewoon proberen met dat klepje.
Een ouwe zuurpruim worden zoals ik dat kan later ook nog wel.
Tegen die tijd rij je waarschijnlijk ook in zo'n oersaaie grijze C200cdi jezelf te ergeren over het feit dat de bank niet plat kan.

Nu ik er over nadenk: Bestel voor mij ook maar zo'n klepje. ;)

Even on topic: Is een dumpvalve met een sis-geluid op je turbo niet een beter idee?
Dat klinkt wèl tof op een 4-cilinder.
Klepje voor de C200 is onderweg hoor ;) Rest mij alleen nog de vraag welke theorie klopt. Is een cutout nou juist “oké” of “slecht” ICM een turbo? Aangezien ik op dit forum vindt dat het niet goed zou zijn. En bij andere dus weer wel. (Ook gewoon even puur uit nieuwsgierigheid ;))

Heb ik ook nog even voor gekeken, opzich ook nog een optie ja! Zal het topic eens gaan bekijken thanks!
Gebruikersavatar
MattijsNL
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 nov 2019 05:42
Mercedes-Benz: C200cdi W204

13 jul 2020 22:04

Ik ben niet deskundig maar ik kan me voorstellen dat het in theorie beter is zonder uitlaat.
Het turbinedeel van de turbo heeft minder tegendruk waardoor het compressordeel meer druk kan leveren.

In de praktijk geloof ik er niks van.
Alles in zo'n auto is op elkaar afgestemd (getuned).
Er is echt meer nodig (tuning) dan simpelweg de uitlaat eraf choppen om meer vermogen uit je blok te halen.
Plaats reactie