Hoi
Zijn er bepaalde adressen waar je heen kan om bijvoorbeeld je turbo te voorzien voor een grotere compressiewiel en uitlaatwiel? Een hybrid turbo van maken. (België of Nederland)
Ik wil namelijk wat extra modificaties doen. Zoals een op maat gemaakte afstelling. Iemand die tijd neemt op de testbank. Aangezien er een paar gasten zijn die meer dan 230pk uithalen uit dit blok in de W204 eerste generatie. Die hebben geen OM651 blok. maar de OM646.
Voor zo ver ik weet, zijn de injectors in dit type Delphi's in plaats van Bosch. Dus zijn ook gemaakt voor meer druk te leveren. Ook de turbo is heel anders dan de oudere 2.2's.
Ik vind 196pk stage 1 chip maar zwakjes. Er bestaan geen echt op maat gemaakte tuners. Ze uploaden alleen maar een map die ze via een ander opkopen en doen alsof ze je wagen op maat gechipt hebben, been there done that.
Mvg
W211 OM646 CDI 170, facelift opvoeren (meer vermogen dan alleen chip)
- W204Avantgarde
- Berichten: 4063
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
LR turbo in Weert (Limburg) past turbos aan.
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Heb je een handgeschakelde of automaat?
Ik heb een 250 cdi automaat met af fabriek 204 pk en 500 Nm. Als ik iets te veel gas geef dan schiet de bak 2 trappen terug en knalt ie in zijn toeren. Echt niet comfortabel. Of je hebt schakel flippers en een keuzeknop naast de automaat pook om handmatig te schakelen. Dan is het leuk (gebruik ik nooit want daar ben ik weer te lui voor).
Ik heb een 250 cdi automaat met af fabriek 204 pk en 500 Nm. Als ik iets te veel gas geef dan schiet de bak 2 trappen terug en knalt ie in zijn toeren. Echt niet comfortabel. Of je hebt schakel flippers en een keuzeknop naast de automaat pook om handmatig te schakelen. Dan is het leuk (gebruik ik nooit want daar ben ik weer te lui voor).
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 jan 2020 10:22
- Mercedes-Benz: W211 E220 CDI Sport pack 2007
EricBenz schreef: ↑14 jul 2020 09:54 Heb je een handgeschakelde of automaat?
Ik heb een 250 cdi automaat met af fabriek 204 pk en 500 Nm. Als ik iets te veel gas geef dan schiet de bak 2 trappen terug en knalt ie in zijn toeren. Echt niet comfortabel. Of je hebt schakel flippers en een keuzeknop naast de automaat pook om handmatig te schakelen. Dan is het leuk (gebruik ik nooit want daar ben ik weer te lui voor).
Hoi,
Het is een handgeschakelde versie, op de testbank met kopie plak software heb ik 504 newton meter eruit kunnen halen. Standaard 400 en nog wat nm op de standaard testbank run. Maar met zo'n zware auto, is dat niet echt 'vlotjes'. Ik heb op youtube een filmpje zien passeren van een gast met belgische nummerplaat Die toch wel veel vermogen uitgehaald heeft; https://www.youtube.com/watch?v=iJAD5myfyj8
https://www.youtube.com/watch?v=ZkzSLQbRLWE&t=372s
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 jan 2020 10:22
- Mercedes-Benz: W211 E220 CDI Sport pack 2007
Is dit een betrouwbare firma?
Ik heb ze opgezocht op de website, heb ze gebeld. En kwam ik uit bij een man die Nederlands sprak met een accent. Niet dat ik het erg vind. Maar nie dat hij me half afgeleverd werk levert, en ik straks met een kapotte compressiewiel van de turbo zit.
Ik moet mijn turbo inleveren en dan krijg ik een ander mee die aangepast is naar mijn wens. Dat was zijn reactie. Dus met mijn turbo gaan ze niks doen. Maar moet het wel voorgoed inleveren.
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Een oude diesel 211 chippen tunen , etc, is volgens mijn nederige mening vragen om problemen op termijn, waar je het ook laat doen.
Maar snuffel eens op het tuning topic elders op de site. Succes!
Oh ja, in Limburg spreekt iedereen met een accent. Of doelde je op een ander accent? Je hebt er geen probleem mee, maar vermeldt het wel even ?
Maar snuffel eens op het tuning topic elders op de site. Succes!
Oh ja, in Limburg spreekt iedereen met een accent. Of doelde je op een ander accent? Je hebt er geen probleem mee, maar vermeldt het wel even ?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 jan 2020 10:22
- Mercedes-Benz: W211 E220 CDI Sport pack 2007
splunder schreef: ↑14 jul 2020 15:54 Een oude diesel 211 chippen tunen , etc, is volgens mijn nederige mening vragen om problemen op termijn, waar je het ook laat doen.
Maar snuffel eens op het tuning topic elders op de site. Succes!
Oh ja, in Limburg spreekt iedereen met een accent. Of doelde je op een ander accent? Je hebt er geen probleem mee, maar vermeldt het wel even ?
Dan kan je uitsluiten dat alle wagens daar onder lijden als je gaat chippen en bewerken.
Genoeg diesels hier te zien die echt op het maximale aan het draaien zijn en als een klokje rijden.
Zelfs Legitstreetcars van op youtube, heeft een W211 E320 CDI van 2005 volledig voorzien van een chip, een hybrid turbo, een grotere brandstofpomp en grotere injectors.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Het is wel een verschil of je een projectauto hebt om te youtuben of dat het je daily is welke misschien 1000km per week moet blijven draaien.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5664
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ideetje om deze discussie voort te zetten in het topic dat er speciaal voor is aangemaakt? viewtopic.php?f=46&t=84227
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Is een hard werkende pool. Ook al zaken mee gedaan. Heeft bijna alle turbo’s op voorraad liggen en is dan logisch als je de oude moet in leveren. Je kan zelfs mee kijken hoe ze een turbo openschroeven, leuk om te zien.Nikko1993 schreef: ↑14 jul 2020 15:48Is dit een betrouwbare firma?
Ik heb ze opgezocht op de website, heb ze gebeld. En kwam ik uit bij een man die Nederlands sprak met een accent. Niet dat ik het erg vind. Maar nie dat hij me half afgeleverd werk levert, en ik straks met een kapotte compressiewiel van de turbo zit.
Ik moet mijn turbo inleveren en dan krijg ik een ander mee die aangepast is naar mijn wens. Dat was zijn reactie. Dus met mijn turbo gaan ze niks doen. Maar moet het wel voorgoed inleveren.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
Gaat mijn s124 straks ook weer doen volle kms maken niet zoals toen met de s211
Je hoeft toch niet elke km volgas te geven.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2