Hallo,
is er iemand bekend hier met aftermarket xenon set met H7 lamp ( voor in de W203)
hoort het graag
Gr Karta
Aftermarket Xenon
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- LewisYall
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
- Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
- Specialisatie: Houthakken
Ik zou gewoon voor originele xenon koplampen gaan. Die zijn wel iets duurder, en de auto moet vervolgens omgeprogrammeerd worden middels Star diagnosis. Maar dan heb je serieus kwaliteit. Aftermarket xenon werkt helaas slecht of zelfs niet i.v.m het can-bus systeem van de w203.
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik dacht dat aftermarket niet meer verkocht mocht worden. En zo heel slecht vind ik ze niet. Heb ze in mijn vriendin der aygo ingebouwd en ook een lens/projector in gebouwd en dat geeft een bak licht en ook groot licht werkt perfect dus bi-xenon. Lichrbeeld perfect! Links een horizontale strakke lijn en rechter gedeelte van het licht een schuine lijn die de berm in schijnt met se goede hoek.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- LewisYall
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
- Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
- Specialisatie: Houthakken
Er zullen vast goede aftermarket xenonsets bestaan. De reden dat ik adviseer om voor een set originele xenon koplampen te gaan is simpel. Over het algemeen is xenon verlichting zuiniger in stroomverbruik dan halogeen. Bij een halogeen uitgevoerde W203 registreert de SAM een aftermarket xenonset als “kapot” omdat ie registreert dat er minder stroom wordt verbruikt. Dit zorgt voor meldingen in je combi instrument en knipperende xenon bij draaiende motor. Oplossing: Originele xenonkoplampen monteren en je auto laten omcoderen middels Star.kevin1990 schreef: ↑08 jul 2020 23:27 Ik dacht dat aftermarket niet meer verkocht mocht worden. En zo heel slecht vind ik ze niet. Heb ze in mijn vriendin der aygo ingebouwd en ook een lens/projector in gebouwd en dat geeft een bak licht en ook groot licht werkt perfect dus bi-xenon. Lichrbeeld perfect! Links een horizontale strakke lijn en rechter gedeelte van het licht een schuine lijn die de berm in schijnt met se goede hoek.
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
- rickytt3
- Donateur
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 13 mei 2014 10:51
- Mercedes-Benz: W211 200K Classic 2007
- Locatie: Heemskerk
Welnee, daar zijn al jaren goede oplossingen voor. Pilot levert bijvoorbeeld kwalitatief prima sets. Waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over meldingen.
Natuurlijk is origineel de mooiste upgrade voor je auto. Maar zo'n aftermarket set is zeker een betaalbaar alternatief
Natuurlijk is origineel de mooiste upgrade voor je auto. Maar zo'n aftermarket set is zeker een betaalbaar alternatief
- LewisYall
- Berichten: 883
- Lid geworden op: 04 okt 2018 13:31
- Mercedes-Benz: S203 C320 CDI Avantgarde Combi
- Specialisatie: Houthakken
Oh, ik had zelf zo’n “can-bus proof” H7 xenonset geprobeerd op mijn S203 destijds. Ik kreeg alleen maar malfunction meldingen en knipperende koplampen. Na een avondje forumspitten heb ik toch maar originele xenonkoplampen aangeschaft. Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van gehad.rickytt3 schreef: ↑09 jul 2020 08:11 Welnee, daar zijn al jaren goede oplossingen voor. Pilot levert bijvoorbeeld kwalitatief prima sets. Waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over meldingen.
Natuurlijk is origineel de mooiste upgrade voor je auto. Maar zo'n aftermarket set is zeker een betaalbaar alternatief
Ex: S203 C 270 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=95321
Nu: S203 C 320 CDI Avantgarde Combi
Logboek: viewtopic.php?f=62&t=107430
- rickytt3
- Donateur
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 13 mei 2014 10:51
- Mercedes-Benz: W211 200K Classic 2007
- Locatie: Heemskerk
Op m'n Mercedes heb ik het eerlijk gezegd niet geprobeerd, beide waren al af-fabriek met xenon uitgerust. Maar bij drie andere auto's met verlichtingscontrole van mij (Peugeot, Opel, Fiat) werkte de Pilot-canbus-sets probleemloos.
-
- Donateur
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 25 jun 2007 14:55
- Mercedes-Benz: S211, E320 Benzine
- Specialisatie: ouweh**ren
- Locatie: Rotterdam
Mijn vorige auto, een W210, heb ik voorzien van aftermarket xenon. Setje zonder canbus, maar op mijn auto gaf dat geen problemen. De hoeveelheid licht zie je dan hebt is verbluffend, je wil echt nooit meer met halogeenlampjes rondrijden. Wel de lampen iets verder naar beneden bijgesteld om tegenliggers te ontzien.
Ondertussen is de wetgeving aangescherpt, geloof ik. Op het koplampglas staat een merkteken. Als oom agent meent dat u verblindend licht voert, en u staande houdt, is een blik op het merkteken voldoende om te constateren dat uw koplamp niet bedoeld was voor lampen zonder gloeidraad.
Ondertussen is de wetgeving aangescherpt, geloof ik. Op het koplampglas staat een merkteken. Als oom agent meent dat u verblindend licht voert, en u staande houdt, is een blik op het merkteken voldoende om te constateren dat uw koplamp niet bedoeld was voor lampen zonder gloeidraad.