Het is ook kwestie van overwegen wat wil je kwijt en bijv een aantal opties te laten of juist zoeken dat die delen aantoonbaar vervangen zijn.
Mijn S kostte destijds 140.000 euro dus de delen en onderhoud daarvan zijn ook gebaseerd op die 140.000 euro en dan heb ik nog een instap s klasse kort, een E begint vanaf 50/55 dus dan kun je nagaan dat de kosten van bouwen ook stuk lager zijn.
Persoonlijk als ik dan toch een diesel nam een S350 cdi ipv 320
Diesel en milieu regels S320 CDI 2006
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik krijg het topic dat je bedoeld niet gevonden. Kan je misschien een linkje plaatsen?
Eens een Benz, altijd een Benz!
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Klopt
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Bedankt voor het linkje!
Dure beurtjes .
Nog ff nadenken wat ik wil.
Twijfel continu tussen even doorrijden met mijn E en dan een keer een S kopen.
Of langer doorrijden met mijn E en dan weer een E kopen maar dan de w213.
Met houtafwerking erin. Dat MOET erin zitten.
Dure beurtjes .
Nog ff nadenken wat ik wil.
Twijfel continu tussen even doorrijden met mijn E en dan een keer een S kopen.
Of langer doorrijden met mijn E en dan weer een E kopen maar dan de w213.
Met houtafwerking erin. Dat MOET erin zitten.
Eens een Benz, altijd een Benz!
Niet alles is slecht. De overige 100000 wat het wel goed doen hoor je natuurlijk niks over.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Dat gaat ook nog wel. Maar ik ben meer van hout.
Maar goed alles beter dan dat aluminium in de w213.
Maar goed alles beter dan dat aluminium in de w213.
Eens een Benz, altijd een Benz!
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Hoe het in Amsterdam zit weet ik wel, namelijk vanaf november 2020 a.s dus mogen er geen dieselautos van voor 2006 zich binnen het ring gebied begeven. Dus 2006 zit je goed, gelukkig is mijn w203 ook uit 2006, heb ik even geluk!
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Ik zie dat het aangepast is, eerst was het vanaf 2006. Maar het is dus dat elke diesel auto erin mag die in het bezit is van een 'emissieklasse 4 of hoger'.
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik ben afgelopen dagen aan het googlen geweest.
Ook stond er bij mijn garage ineens een fantastische S320 CDI te koop. Ik had hem bijna gekocht. Had al een afspraak staan te gaan kijken.
Ik had wel twijfels omdat het een euro 4 diesel is van 2008. en ik nu een euro 5 diesel heb van 2010.
Maar de auto bleek ineens verkocht onder voorbehoud van financiering. Jammer dacht ik.
Toen ben ik eens gaar rekenen. Ik heb een SLK staan en die gebruik ik voor vakantie en plezier ritten. Het woonwerk verkeer is meestal met mijn huidige E.
Dat zou dan de S moeten worden. Ik ben wel bijna zover dat ik echt een S wil.
na wat reken werk kwam ik erachter dat voor 30.000 km de S diesel en benzine niet veel verschillen op jaarbasis in rijden. dan ben ik alleen uitgegaan van Brandstof en wegenbelasting kosten. 500-1000 euro per jaar. Dat vind ik erg meevallen.
Daardoor ben ik ook gaan denken met het oog op de milieuzones dat ik ook een oudere S op benzine kan kopen misschien. Dat zijn erg fijne auto's denk ik. Bijvoorbeeld een 2004 w220 ofzo. Dat blijf ik een prachtige wagen vinden.
Ook stond er bij mijn garage ineens een fantastische S320 CDI te koop. Ik had hem bijna gekocht. Had al een afspraak staan te gaan kijken.
Ik had wel twijfels omdat het een euro 4 diesel is van 2008. en ik nu een euro 5 diesel heb van 2010.
Maar de auto bleek ineens verkocht onder voorbehoud van financiering. Jammer dacht ik.
Toen ben ik eens gaar rekenen. Ik heb een SLK staan en die gebruik ik voor vakantie en plezier ritten. Het woonwerk verkeer is meestal met mijn huidige E.
Dat zou dan de S moeten worden. Ik ben wel bijna zover dat ik echt een S wil.
na wat reken werk kwam ik erachter dat voor 30.000 km de S diesel en benzine niet veel verschillen op jaarbasis in rijden. dan ben ik alleen uitgegaan van Brandstof en wegenbelasting kosten. 500-1000 euro per jaar. Dat vind ik erg meevallen.
Daardoor ben ik ook gaan denken met het oog op de milieuzones dat ik ook een oudere S op benzine kan kopen misschien. Dat zijn erg fijne auto's denk ik. Bijvoorbeeld een 2004 w220 ofzo. Dat blijf ik een prachtige wagen vinden.
Eens een Benz, altijd een Benz!
Dat zijn alleen de kosten die je zo kan rekenen. Brandstof en wegenbelasting ik verwacht dat je bij de garage ook met de S ineens wel eens S bedragen zou kunnen krijgen. Kortom je onderhoud zou zo maar eens wat duurder kunnen zijn dan het onderhoud aan de E. Wellicht kunnen andere die ook van een E naar een S zijn gegaan aangeven hoeveel het verschil is en of er een verschil was.
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Dat begrijp ik dat een S veel duurder is dan een E.
Gelukkig heb ik ook budget om wat te doen als dat nodig is. Anders zou ik nooit aan een S durven te beginnen.
Gelukkig heb ik ook budget om wat te doen als dat nodig is. Anders zou ik nooit aan een S durven te beginnen.
Eens een Benz, altijd een Benz!