Cilinderkop vito 639 verwijderen lukt niet

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Vdveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019 20:43

22 aug 2019 21:01

Beste lezer,

ik heb een vito uit 2004, er ligt een 111 cdi motor in. Ik wil mijn cilinderkop er af halen. Ik heb alles los liggen en alle kop bouten al los. Nu is mijn vraag hoe kan ik de kop er van af krijgen. Er zit onder het nokkenas tandwiel nog een tandwiel, deze zit volgens mij met een as in de brandstofpomp. Wie weet hoe ik dit los kan krijgen zonder de distrubutieketting los te halen?
Gebruikersavatar
1967
Berichten: 455
Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien

23 aug 2019 12:41

genoeg filpmjes op youtube over dit onderwerp. :goedzo:
Vdveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019 20:43

23 aug 2019 13:18

Bedankt voor de tip, ik heb al gekeken echter vind ik hier niks van. Ik vermoed dat ik de ketting los moet halen en hem onder ook op tijd moet zetten. Pas dan kan het nokkenas tandwiel los en krijg ik de kop er af. Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

24 aug 2019 17:37

Euh..ketting moet er altijd toch af wil men een kop demonteren of ben ik nou gek?
Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2220
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

26 aug 2019 16:08

Bij moderne motoren met bovenliggende nokkenassen wel idd.
Oude motoren Met een onderliggende nokkenas met stoter stangen hoeft dit niet natuurlijk.

Kan me overigens ook nog een peugeot-je herinneren met tandwielen ipv een ketting
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Plaats reactie