Beste lezer,
ik heb een vito uit 2004, er ligt een 111 cdi motor in. Ik wil mijn cilinderkop er af halen. Ik heb alles los liggen en alle kop bouten al los. Nu is mijn vraag hoe kan ik de kop er van af krijgen. Er zit onder het nokkenas tandwiel nog een tandwiel, deze zit volgens mij met een as in de brandstofpomp. Wie weet hoe ik dit los kan krijgen zonder de distrubutieketting los te halen?
Cilinderkop vito 639 verwijderen lukt niet
Bedankt voor de tip, ik heb al gekeken echter vind ik hier niks van. Ik vermoed dat ik de ketting los moet halen en hem onder ook op tijd moet zetten. Pas dan kan het nokkenas tandwiel los en krijg ik de kop er af. Ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft.
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Euh..ketting moet er altijd toch af wil men een kop demonteren of ben ik nou gek?
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Bij moderne motoren met bovenliggende nokkenassen wel idd.
Oude motoren Met een onderliggende nokkenas met stoter stangen hoeft dit niet natuurlijk.
Kan me overigens ook nog een peugeot-je herinneren met tandwielen ipv een ketting
Oude motoren Met een onderliggende nokkenas met stoter stangen hoeft dit niet natuurlijk.
Kan me overigens ook nog een peugeot-je herinneren met tandwielen ipv een ketting
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.