Hallo,
Ik ben Peter en nieuw hier. Ik heb een A-klasse van 2010 (W169) en ben helemaal tevreden over deze auto.
Sinds kort echter sluit mijn rechter voorportier niet meer via de centrale vergrendeling, wel met de handel in het portier. Ik hoor geen mitrailleurgeluiden, zoals ik al eerder heb gelezen hier.
Van andere berichten hier heb ik gelezen, dat het zou kunnen liggen aan de pomp. Of heeft iemand een betere suggestie?
Het probleem is, dat ik niet weet waar die pomp gemonteerd zit. Kan iemand mij daarover berichten?
Ik heb overigens ook een lekkage gehad in de bak van het reservewiel, maar daar zit die pomp niet direct in de buurt (denk ik).
Graag uw reactie.
Bedankt.
Pomp centrale vergrendeling w169
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Beste Peter,
De centrale portiervergrendeling van de W169 en W245 gaat elektronisch; er zit dus geen pomp.
Als een slot niet meegaat, dan is waarschijnlijk het slot of de deurmodule kapot.
Is de accu van de auto nog wel okay?
Ik vermoed dat je een defect slot of een defecte deurmodule wel kunt laten uitlezen.
De centrale portiervergrendeling van de W169 en W245 gaat elektronisch; er zit dus geen pomp.
Als een slot niet meegaat, dan is waarschijnlijk het slot of de deurmodule kapot.
Is de accu van de auto nog wel okay?
Ik vermoed dat je een defect slot of een defecte deurmodule wel kunt laten uitlezen.
Beste Arjen,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik hoef dus niet naar de pomp te zoeken, gelukkig!
Enige weken geleden heb ik de spanning van de accu afgelezen. Toen was het 11.9V
Nu is het nog maar 11,7V. In de gevarenzone?
Peter
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik hoef dus niet naar de pomp te zoeken, gelukkig!
Enige weken geleden heb ik de spanning van de accu afgelezen. Toen was het 11.9V
Nu is het nog maar 11,7V. In de gevarenzone?
Peter
Laatst gewijzigd door PeterU op 21 mei 2019 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Peter, 11,7V is wel wat weinig, maar dat kan niet de reden zijn.
Probeer even met wat siliconenspray in het slot te spuiten (deurpalletje met de hand tegen de klok in eruit draaien, en dan langs de metalen stift wat spuiten).
Wellicht helpt het iets. Zo niet, dan vrees ik voor je dat het slot "einde oefening" is.
Voordat je straks onnodig onderdelen vervangt zou ik je aanraden om even langs je dichtsbijzijnde Mercedes-Benz dealer te rijden, en om te vragen of zij een defect portierslot voor je kunnen uitlezen.
Als je vaste klant bent bij de MB dealer dan zal het je weinig tot niets kosten; als je er voor het eerst komt dan kost het wellicht een paar tientjes (kun je vooraf even vragen). Dit haal je er direct uit door niet onnodig zaken te gaan vervangen.
Probeer even met wat siliconenspray in het slot te spuiten (deurpalletje met de hand tegen de klok in eruit draaien, en dan langs de metalen stift wat spuiten).
Wellicht helpt het iets. Zo niet, dan vrees ik voor je dat het slot "einde oefening" is.
Voordat je straks onnodig onderdelen vervangt zou ik je aanraden om even langs je dichtsbijzijnde Mercedes-Benz dealer te rijden, en om te vragen of zij een defect portierslot voor je kunnen uitlezen.
Als je vaste klant bent bij de MB dealer dan zal het je weinig tot niets kosten; als je er voor het eerst komt dan kost het wellicht een paar tientjes (kun je vooraf even vragen). Dit haal je er direct uit door niet onnodig zaken te gaan vervangen.