Dubbele brandstofpomp
Heb een vraagje over de brandstofpomp van mijn W124 - 260E. Mijn wagen is voorzien van 2 brandstofpompen terwijl ik bij alle andere type's maar 1 brandstofpomp gemonteerd zie, iemand die mij hier wat meer info kan over geven ?
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06 nov 2017 12:06
De 260E heeft vanaf chassisnr 573502 twee ongezekerde brandstofpompen.
Wil je ze testen, brug je bus 7 en 8 van het voetje van het brandstofpomprelais (KPR).
Leo
Wil je ze testen, brug je bus 7 en 8 van het voetje van het brandstofpomprelais (KPR).
Leo
Zijn dat de laatste cijfers vh chassis dan want dit is wel een kort nr
Als ik ze brug (bus 7en 8)dan zou ik beide pompen moeten horen draaien dus en als ik niets hoor zijn de 2 pompen misschien stuk of een verzadigde benzinefilter en als ik ze wel hoor dan is de relais stuk zeker ?
Ik vraag me wel af wat de bedoeling is van 2 pompen.
Als ik ze brug (bus 7en 8)dan zou ik beide pompen moeten horen draaien dus en als ik niets hoor zijn de 2 pompen misschien stuk of een verzadigde benzinefilter en als ik ze wel hoor dan is de relais stuk zeker ?
Ik vraag me wel af wat de bedoeling is van 2 pompen.
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06 nov 2017 12:06
Die 2e pomp is om te voorkomen dat er zich damp/luchtbellen vormen, dat was nl het geval bij 1 pomp.
Als je bus 7 en 8 brugt en de pompen werken niet, kan er ook draad- of stekker breuk zijn.
Met 7 en 8 gebrugd meten of er 12V bij de pompen aankomt, dus met een multimeter onder de auto.
Vanaf het relais zitten er in de kabel naar de pompen 2 stekkers.
Een 1 pins-stekker achter de accu met zwart/rood/witte draad.
Een 2 pins-stekker met een zwart/rood/witte en een bruine massa draad, achter de CV pomp.
Ook even meten of de bruine wel massa maakt.
Werken ze gebrugd wel, hoeft het relais niet stuk zijn, die heeft ook een krukas-sensor signaal nodig.
Hoe je dat meet, weet ik niet. Wel dat dat signaal op pin 10 binnen komt.
Leo
Als je bus 7 en 8 brugt en de pompen werken niet, kan er ook draad- of stekker breuk zijn.
Met 7 en 8 gebrugd meten of er 12V bij de pompen aankomt, dus met een multimeter onder de auto.
Vanaf het relais zitten er in de kabel naar de pompen 2 stekkers.
Een 1 pins-stekker achter de accu met zwart/rood/witte draad.
Een 2 pins-stekker met een zwart/rood/witte en een bruine massa draad, achter de CV pomp.
Ook even meten of de bruine wel massa maakt.
Werken ze gebrugd wel, hoeft het relais niet stuk zijn, die heeft ook een krukas-sensor signaal nodig.
Hoe je dat meet, weet ik niet. Wel dat dat signaal op pin 10 binnen komt.
Leo
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Centrale Vergrendeling.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)