Bedankt, als het origineel zo is ga ik er niet aan prutsen, dan moet ik enkel uitvissen waarom die aan de passagierskant het niet doet.
En bedankt voor de tip, ik heb het opgeschreven. Zou me niet verwonderen als veel monteurs dat niet weten.
En ik zal de schakelaar een paar keer proberen. Had daar eigenlijk zelf moeten aan denken. Doordat ik weinig kilometer doe, heb ik dat met de knoppen van de ramen in de bmw.
C126 500SEC aankoop en vragen
Kleine update.
Toen we de wagen wilden nemen, was de batterij plat. Na slechts twee weken, niets meer, nul, noppes, nul lichtjes op het dashboard, terwijl het niet eens koud is.
Takeldienst gebeld, maar startte moeizaam. Toen ik geld ging afhalen om de takeldienst te betalen (hun bancontact app werkte niet), viel de motor stil, omdat die vierkant draait, en z'n toerental niet vasthoud. Terug geholpen door de takeldienst die gelukkig nog niet weg was, en maar meteen doorgereden naar de garage.
De mensen dachten wss dat ik debiel was, links remmen, gas geven om het toerental hoog genoeg te houden, en de wagen in neutraal laten uitlopen naar de rode lichten. En ik heb ze alle 5 gehad op weg naar de garage, weer een jaar van mijn leven weg.
Dus, het motorprobleem (ontsteking?) word opgelost, en hij word uitgemeten omdat de batterij zo vlug plat was, wss ergens een lek.
De tankklep word gerepareerd, alsook de spiegelbediening van de rechtse spiegel, het kofferslot, en de gordel aan de passagierskant. De toerenteller werkt soms wel, soms niet, mss kan dat te maken hebben met de ontsteking? Daar gaan ze ook naar kijken.
En ik heb een offerte gevraagd voor de airco. Ik weet dat dat nogal kan oplopen, dus ik wil geen verrassingen, we hebben er al genoeg.
Nu nog de nummerplaathouder met de url van onze "beste vriend" eraf halen, want ik ga echt geen reclame maken voor die *zelf in te vullen*...
Toen we de wagen wilden nemen, was de batterij plat. Na slechts twee weken, niets meer, nul, noppes, nul lichtjes op het dashboard, terwijl het niet eens koud is.
Takeldienst gebeld, maar startte moeizaam. Toen ik geld ging afhalen om de takeldienst te betalen (hun bancontact app werkte niet), viel de motor stil, omdat die vierkant draait, en z'n toerental niet vasthoud. Terug geholpen door de takeldienst die gelukkig nog niet weg was, en maar meteen doorgereden naar de garage.
De mensen dachten wss dat ik debiel was, links remmen, gas geven om het toerental hoog genoeg te houden, en de wagen in neutraal laten uitlopen naar de rode lichten. En ik heb ze alle 5 gehad op weg naar de garage, weer een jaar van mijn leven weg.
Dus, het motorprobleem (ontsteking?) word opgelost, en hij word uitgemeten omdat de batterij zo vlug plat was, wss ergens een lek.
De tankklep word gerepareerd, alsook de spiegelbediening van de rechtse spiegel, het kofferslot, en de gordel aan de passagierskant. De toerenteller werkt soms wel, soms niet, mss kan dat te maken hebben met de ontsteking? Daar gaan ze ook naar kijken.
En ik heb een offerte gevraagd voor de airco. Ik weet dat dat nogal kan oplopen, dus ik wil geen verrassingen, we hebben er al genoeg.
Nu nog de nummerplaathouder met de url van onze "beste vriend" eraf halen, want ik ga echt geen reclame maken voor die *zelf in te vullen*...
- Mooster
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Jongen wat een pech!
Is t wellicht een idee de auto naar een specialist te brengen welke een diagnose stelt waar je wat aan hebt en je op voorhand gebreken preventief mee kunt aanpakken?
Op deze manier kun je nog voor een hoop verassingen komen te staan die de beleving van een w126
zou kunnen bederven.
Is t wellicht een idee de auto naar een specialist te brengen welke een diagnose stelt waar je wat aan hebt en je op voorhand gebreken preventief mee kunt aanpakken?
Op deze manier kun je nog voor een hoop verassingen komen te staan die de beleving van een w126
zou kunnen bederven.
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
- douwewe
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
Het zit je niet mee.
Maar het zijn allemaal dingetjes die wel op te lossen zijn.
Een accu die compleet plat ligt kan van alles zijn.
Van een kofferbak lampje die blijft branden tot een inwendige sluiting in de accu.
Maar het zijn allemaal dingetjes die wel op te lossen zijn.
Een accu die compleet plat ligt kan van alles zijn.
Van een kofferbak lampje die blijft branden tot een inwendige sluiting in de accu.
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
Mijn Accu red het ook nie zo heel lang, maar komt dat niet mede doordat de Centrale vergrendeling met een compressor werkt en die af en toe druk moet opbouwen?
Ik heb zo'n schroef accupool erop zitten en als ik weet dat ik 2 of 3 weken niet zal rijden dan draai ik die pool los en dan heb jje nergens last van.
Vervelend dat je wel veel tegelijk lijkt te hebben. Succes in ieder geval
Groet,
patrick
Ik heb zo'n schroef accupool erop zitten en als ik weet dat ik 2 of 3 weken niet zal rijden dan draai ik die pool los en dan heb jje nergens last van.
Vervelend dat je wel veel tegelijk lijkt te hebben. Succes in ieder geval
Groet,
patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- douwewe
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59
- Mercedes-Benz: w126
- Specialisatie: w126
- Locatie: sexbierum
De cv compressor draaid alleen als jij hem bediend met de sleutel in het deurslot of met een afstand bediening.
Hoeft dus niet druk te draaien.
Accu die leeg loopt.
Dan zit er vaal een gebruiker in de auto.
Kofferbak lampje wat sluiting heeft en blijft branden bijvoorbeeld
Hoeft dus niet druk te draaien.
Accu die leeg loopt.
Dan zit er vaal een gebruiker in de auto.
Kofferbak lampje wat sluiting heeft en blijft branden bijvoorbeeld
een probleem word pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
en een probleem is zo groot als jij hem maakt
Voor problemen groot of klein moet je in douwes prutshok zijn
-
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: 24 mei 2015 22:46
- Mercedes-Benz: w126c en w203
Wat een pech allemaal, woon je ver van Houten? Ik heb ook een 500sec die niet goed was. Heeft 4 maanden bij een garage gestaan, ik was 4000 euro verder en hij liep nog niet goed. Ben town naar ElGriffo gegaan en die had het binnen een half uur gevonden en dezelfde dag ver opgelost.
Het ia voor mij een uur en 20 minuten rijden maar ik ga nergens anders meer heen als ik een probleem heb met mijn sec.
Het ia voor mij een uur en 20 minuten rijden maar ik ga nergens anders meer heen als ik een probleem heb met mijn sec.
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Je krijgt alleen roestende remschijven
Er Blijken ook merken te zijn die de “hoed” in een coating/verf leveren .
Er Blijken ook merken te zijn die de “hoed” in een coating/verf leveren .
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: 24 mei 2015 22:46
- Mercedes-Benz: w126c en w203
Volgensmij doet Brembo dat. Ik heb ze gespoten en het ziet er netjes uit, als je het weet kun je ze spuiten vóór het monteren.
Of je geeft er gewoon niks om natuurlijk
Of je geeft er gewoon niks om natuurlijk
Sh*t happens zeker?
De w126 is al sinds m'n jeugd mijn favoriete wagen, dus ik zal dat niet door die kl****** stuk laten maken. Het zijn zaken die normaal makkelijk opgelost moeten raken, maar je weet nooit. De spiegel is wss een nieuwe motor of bedrading, de gordel mss een nieuw slot, het tankdeksel wss een pinnetje, want de centrale vergrendeling werkt, kofferslot mss de stangetjes beter afstellen...
En het is een flink eind naar ElGriffo. Ik woon in Brugge, dus reken maar twee uur voor ik voorbij Antwerpen ben, als er weinig file is, en dan is het nog een "eindje".
Dat is de enige reden dat de wagen nu daar niet staat. M'n vriendin weet al, als de motorproblemen nu niet opgelost raken, we een paar dagen op hotel gaan in Nederland
En dan ben ik deze nog bijna vergeten. We waren de gps vergeten, dus reden we op de verkeersborden terug naar Brugge. Rond Antwerpen verkeerd gereden omdat richting Brugge/de kust niet te vinden was, wss 5 minuten de LEZ ingereden, €150 boete ~cencuur~. Kl*te Antwerpen!!!
De w126 is al sinds m'n jeugd mijn favoriete wagen, dus ik zal dat niet door die kl****** stuk laten maken. Het zijn zaken die normaal makkelijk opgelost moeten raken, maar je weet nooit. De spiegel is wss een nieuwe motor of bedrading, de gordel mss een nieuw slot, het tankdeksel wss een pinnetje, want de centrale vergrendeling werkt, kofferslot mss de stangetjes beter afstellen...
En het is een flink eind naar ElGriffo. Ik woon in Brugge, dus reken maar twee uur voor ik voorbij Antwerpen ben, als er weinig file is, en dan is het nog een "eindje".
Dat is de enige reden dat de wagen nu daar niet staat. M'n vriendin weet al, als de motorproblemen nu niet opgelost raken, we een paar dagen op hotel gaan in Nederland
En dan ben ik deze nog bijna vergeten. We waren de gps vergeten, dus reden we op de verkeersborden terug naar Brugge. Rond Antwerpen verkeerd gereden omdat richting Brugge/de kust niet te vinden was, wss 5 minuten de LEZ ingereden, €150 boete ~cencuur~. Kl*te Antwerpen!!!
Als je 's ochtends om een uur of vijf thuis vertrekt ben je voor 08.00 in Utrecht, dus ik zie het probleem niet zo. Ja, vroeg opstaan misschien maar op deze manier door tobben (en je weer een oor laten aannaaien) lijkt mij ook geen optie.Jumo schreef: En het is een flink eind naar ElGriffo. Ik woon in Brugge, dus reken maar twee uur voor ik voorbij Antwerpen ben, als er weinig file is, en dan is het nog een "eindje".
Dat is de enige reden dat de wagen nu daar niet staat.
Terug voor 49,80 met de trein: https://www.nsinternational.nl/nl/trein ... 0325?pax=A
Je moet het natuurlijk wel willen.
.
Boxer power.
Geloof me, je raakt echt niet in drie uur van Brugge naar Utrecht. Probeer het gerust, ik daag je zelfs uitEric schreef: Als je 's ochtends om een uur of vijf thuis vertrekt ben je voor 08.00 in Utrecht, dus ik zie het probleem niet zo. Ja, vroeg opstaan misschien maar op deze manier door tobben (en je weer een oor laten aannaaien) lijkt mij ook geen optie.
Terug voor 49,80 met de trein: https://www.nsinternational.nl/nl/trein ... 0325?pax=A
Je moet het natuurlijk wel willen.
.
Toen ik in Zeebrugge werkte, deed ik vanuit Assebroek 20-25 minuten over 20 kilometer met de motorfiets, waarvan 10km autosnelweg aan 150-160km/u, omdat je in de bebouwde kom zoveel tijd verliest.
Vanuit Brugge is het een ramp om naar een autostrade te rijden, zelfs zonder files. Antwerpen is niet beter. Je hebt veel stukken van 70 en 90, veel richtingsveranderingen. Niet dat ik uitvluchten zoek hoor, maar met wat geluk lukt het in 5 uur.
Dan kunnen we beter aan afspraak maken, en een paar overnachtingen boeken in een hotelletje tot de wagen klaar is. Veel makkelijker.
Ik heb iedere ochtend, dus 5 dagen per week twee wagens die tegen 08.00 uur uit Zeebrugge vertrekken en dan zonder problemen voor 12.00 uur in Amsterdam staan. We hebben het hier overigens over vrachtwagens.
Je haalt tot twee keer toe Antwerpen aan, wat heb je daar te zoeken? Via Terneuzen en de tunnel. Ja, is een paar km omrijden en kost een beetje tol. So what?
Maar zoals ik al eerder schreef, je moet het allemaal wel willen.
.
Je haalt tot twee keer toe Antwerpen aan, wat heb je daar te zoeken? Via Terneuzen en de tunnel. Ja, is een paar km omrijden en kost een beetje tol. So what?
Maar zoals ik al eerder schreef, je moet het allemaal wel willen.
.
Boxer power.
Eric, je hebt het nu al over 4 uur. En met een wagen raak je niet vlugger vooruit dan met een vrachtwagen. Trouwens, 260km aan max. 90km/u in 4 uur? Als de twee bedrijven naast de autostrade liggen misschien, liggen ze in het centrum, no way, toch niet als ze zich aan de snelheidsbeperkingen houden.
En hoe zou ik anders rijden dan rond Antwerpen? Ik ben geen professionele chauffeur, dus als ik hem niet vergeet, volg ik de gps. Geen idee hoe ik over Terneuzen zou moeten rijden. In Antwerpen betaal je trouwens ook tol, als je de Liefkenshoektunnel neemt om niet teveel tijd te verliezen, dus dat maakt het verschil niet.
Afstand is ook geen probleem. We zijn de velgen voor de BMW gaan ophalen in Groningen, 400km enkel. Maar dat was grotendeels autostrade, en hebben we in een dag gedaan.
Het is niet omdat ik hulp vraag, dat ik al mijn acties moet verantwoorden. Ik hou de forumleden graag op de hoogte over het hoe en wat van de wagen, en alle raad is welkom. Maar als er iemand begint met "Je moet het natuurlijk wel willen." dan krijg ik het. Er al eens over nagedacht, dat er mss nog andere redenen zijn, dat ik nog niet tot bij ElGriffo gereden ben? Buiten het feit, dat ik geen zin heb om met een wagen die vierkant draait, en waarvan ik niet weet als ik hem kan herstarten als hij stilvalt, 250km te rijden? Al eens de tarieven bekeken als ik de wagen moet laten takelen, als hij het halverwege voor gezien houd? Tijdens kantooruren, in Brugge, max. 10km, €100...
En dat is het laatste dat ik daarover ga zeggen.
En hoe zou ik anders rijden dan rond Antwerpen? Ik ben geen professionele chauffeur, dus als ik hem niet vergeet, volg ik de gps. Geen idee hoe ik over Terneuzen zou moeten rijden. In Antwerpen betaal je trouwens ook tol, als je de Liefkenshoektunnel neemt om niet teveel tijd te verliezen, dus dat maakt het verschil niet.
Afstand is ook geen probleem. We zijn de velgen voor de BMW gaan ophalen in Groningen, 400km enkel. Maar dat was grotendeels autostrade, en hebben we in een dag gedaan.
Het is niet omdat ik hulp vraag, dat ik al mijn acties moet verantwoorden. Ik hou de forumleden graag op de hoogte over het hoe en wat van de wagen, en alle raad is welkom. Maar als er iemand begint met "Je moet het natuurlijk wel willen." dan krijg ik het. Er al eens over nagedacht, dat er mss nog andere redenen zijn, dat ik nog niet tot bij ElGriffo gereden ben? Buiten het feit, dat ik geen zin heb om met een wagen die vierkant draait, en waarvan ik niet weet als ik hem kan herstarten als hij stilvalt, 250km te rijden? Al eens de tarieven bekeken als ik de wagen moet laten takelen, als hij het halverwege voor gezien houd? Tijdens kantooruren, in Brugge, max. 10km, €100...
En dat is het laatste dat ik daarover ga zeggen.