Nou dit is hem dan.
Ik zal jullie in de komende weken op de hoogte houden.
(Toch niet) geknapte distributieketting M271 motor
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Aan de remschijven te zien , staat ie al een tijdje stil....
Suc6 met de reparatie , ben benieuwd of het mee gaat vallen
Suc6 met de reparatie , ben benieuwd of het mee gaat vallen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wel een mooi karretje
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
@ElGriffo hij heeft inderdaad even gestaan maar we gaan het zien.
@Rene SLK230 bedankt.
@Rene SLK230 bedankt.
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Nou het begin is er, en het valt niet mee. Normaal gesproken hebben Duitse auto’s over het algemeen wel redelijk onderhoud gehad. Deze motorisch in iedergeval niet. Zie het luchtfilter (de hoeveelheid in het luchtfilter lag ook nog wel los in de bak).
Snel maar door en handel los gehaald. Moet zeggen schrok wel een beetje.
Ik heb even gekeken met een camera of ik schade aan de cilinders kon zien dit was niet het geval.
Voor ik de kop er aftrek wil ik graag het volgende weten:
1 ik wil graag de compressie meten, als deze ok is heb ik volgens mij geen klepschade. Kan ik de ketting verwijderen samen met de nokken as want dan staan de kleppen alle maal dicht en kan ik compressie meten.
2 kan ik dan (mocht de compressie goed zijn) de ketting er weer door “freubelen” of moet dan het deksel aan de voorzijde van de motor af.
3 gezien de schade aan de geleider en de ketting is het verstandig om het carterpan te lichten. Of denken jullie dat het na repareren met een keer extra olie verversen (met filter) ook wel gaat lukken.
Ach ja en morgen is er weer een dag.
Snel maar door en handel los gehaald. Moet zeggen schrok wel een beetje.
Ik heb even gekeken met een camera of ik schade aan de cilinders kon zien dit was niet het geval.
Voor ik de kop er aftrek wil ik graag het volgende weten:
1 ik wil graag de compressie meten, als deze ok is heb ik volgens mij geen klepschade. Kan ik de ketting verwijderen samen met de nokken as want dan staan de kleppen alle maal dicht en kan ik compressie meten.
2 kan ik dan (mocht de compressie goed zijn) de ketting er weer door “freubelen” of moet dan het deksel aan de voorzijde van de motor af.
3 gezien de schade aan de geleider en de ketting is het verstandig om het carterpan te lichten. Of denken jullie dat het na repareren met een keer extra olie verversen (met filter) ook wel gaat lukken.
Ach ja en morgen is er weer een dag.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Tandwielen zijn idd ook totaal versleten...
Compressie meten zonder distributie? Via de startmotor je krukas laten draaien. Is dat slim als je niet zeker weet of alle kleppen goed sluiten?
Ws kan je als je nokkenas er uit is ook via de bougiegaten je cylinders een voor een onder druk zetten, om dan te kijken of die enige tijd gelijk blijft / het drukverlies over de tijd bij alle 4 een beetje gelijk is.
Je zult ws ook je onderste tandwiel willen vervangen waar lijkt mij de voorkant (distributiedeksel?) toch ook voor open moet?
Tot zover mijn gedachte-experiment vanachter een I-Phone
Compressie meten zonder distributie? Via de startmotor je krukas laten draaien. Is dat slim als je niet zeker weet of alle kleppen goed sluiten?
Ws kan je als je nokkenas er uit is ook via de bougiegaten je cylinders een voor een onder druk zetten, om dan te kijken of die enige tijd gelijk blijft / het drukverlies over de tijd bij alle 4 een beetje gelijk is.
Je zult ws ook je onderste tandwiel willen vervangen waar lijkt mij de voorkant (distributiedeksel?) toch ook voor open moet?
Tot zover mijn gedachte-experiment vanachter een I-Phone
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 17 feb 2019 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Of je kleppen sluiten zie je wel als je nokkenassen eraf liggen.
Maar met alles dicht zal je motor niet best draaien.
Maar met alles dicht zal je motor niet best draaien.
Logboek S500.
- tonnetje
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 03 jan 2010 19:37
- Mercedes-Benz: mercedes W205 C200 prestige ex W212 ex R170 ex W201 ex C126
- Specialisatie: trucker
- Locatie: drenthe
Pffff die heeft gewoon door gereden ondanks de mechanische herrie die dit blok geproduceerd moet hebben voor de final breakdown
Of a technisch iemand
Of a technisch iemand
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik zou even de lektest doen.
Nokkenassen er uit en de cilinders onder druk Zetten met lucht . ( doe ik met klepseals vervangen ook)
Als de kleppen krom zijn dan zullen deze niet afdichten en dan ontsnapt de lucht of in de uitlaat of in de inlaat of in beide
Dan weer te of er kleppen krom zijn , je kunt redelijk in de slang voelen en horen of de kompressie goed is.
Zoals eerder gezegd heb ik voor de veiligheid de kop er af gehaald maar was achteraf niet nodig .
Lektest uitvoeren -> oké -> ja -> tandwielen , ketting , spanner , olie en filter , vaccuum slangen , bougies vervangen alles op tijd en gaan met die banaan.
Wel even controleren of er veel troep onderin ligt .
Bij ijzerveizel zou ik wel de hele motor uit elkaar halen
Nokkenassen er uit en de cilinders onder druk Zetten met lucht . ( doe ik met klepseals vervangen ook)
Als de kleppen krom zijn dan zullen deze niet afdichten en dan ontsnapt de lucht of in de uitlaat of in de inlaat of in beide
Dan weer te of er kleppen krom zijn , je kunt redelijk in de slang voelen en horen of de kompressie goed is.
Zoals eerder gezegd heb ik voor de veiligheid de kop er af gehaald maar was achteraf niet nodig .
Lektest uitvoeren -> oké -> ja -> tandwielen , ketting , spanner , olie en filter , vaccuum slangen , bougies vervangen alles op tijd en gaan met die banaan.
Wel even controleren of er veel troep onderin ligt .
Bij ijzerveizel zou ik wel de hele motor uit elkaar halen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
Even weer een update.
Vanochtend de ketting gedeeld en de nokkenassen eruit gehaald. Ik denk dat ik wel klaar ben met deze motor. Iemand een andere mening dan hoor ik het graag.
Dit hebben beide nokkenassen op meerdere plaatsen.
Riggels kun je duidelijk voelen.
Dus als iemand een goede motor weet (voor normaal geld] 271.944 dan hoor ik het graag.
Is het eventueel mogelijk een motor met motornummer 271.954 in te bouwen. Of moet ik dan computer en eventueel kabelboom ook overzetten.
Vanochtend de ketting gedeeld en de nokkenassen eruit gehaald. Ik denk dat ik wel klaar ben met deze motor. Iemand een andere mening dan hoor ik het graag.
Dit hebben beide nokkenassen op meerdere plaatsen.
Riggels kun je duidelijk voelen.
Dus als iemand een goede motor weet (voor normaal geld] 271.944 dan hoor ik het graag.
Is het eventueel mogelijk een motor met motornummer 271.954 in te bouwen. Of moet ik dan computer en eventueel kabelboom ook overzetten.
Laatst gewijzigd door pollythepolster op 24 feb 2019 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Dat is een vervelende tegenvaller natuurlijk, het had een leuk project geweest ook om te volgen.
Voor je gevonden, al is het maar voor een prijs indicatie.
http://nl.mbspecialist.com/mercedes_web ... 045022633/
Blijf je topic wel volgen …
Succes
Voor je gevonden, al is het maar voor een prijs indicatie.
http://nl.mbspecialist.com/mercedes_web ... 045022633/
Blijf je topic wel volgen …
Succes
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Heeft die zonder olie gedraaid?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pollythepolster
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 28 okt 2007 15:55
- Mercedes-Benz: W245 B200; S212 E220 CDI, W123 230
- Locatie: Twente
@ Jeroen. Motor heeft voor zover ik weet niet zonder olie gedraaid maar heeft wel weinig onderhoud gehad. Olie is mooi zwart en de onderdelen ook zoals je ziet.
@ dejongtimer. Dat zijn mooie prijzen, maar ze zijn ook wel te vinden voor iets minder of gereviseerd voor 2600,- . Anders ga ik deze reviseren. Duurt het alleen iets langer.
@ dejongtimer. Dat zijn mooie prijzen, maar ze zijn ook wel te vinden voor iets minder of gereviseerd voor 2600,- . Anders ga ik deze reviseren. Duurt het alleen iets langer.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4076
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Die riggels zitten er wel vaker in hoor, is geen krukaslager.
Ga niet ontkennen dat het zo hoort maar kwaad kan het ook niet.
Nokkenassen zitten gelagerd in een ALU tussenplaat wat op de cilinderkop gekit zit.
Kritisch kijken hoort er zeker bij, maar als je bij ieder krasje/ditje/datje het onderdeel wilt vervangen, dan gaat dit project duizenden euros kosten.
Een motor van demontagebedrijf is ook maar afwachten wat je koopt.
Ga niet ontkennen dat het zo hoort maar kwaad kan het ook niet.
Nokkenassen zitten gelagerd in een ALU tussenplaat wat op de cilinderkop gekit zit.
Kritisch kijken hoort er zeker bij, maar als je bij ieder krasje/ditje/datje het onderdeel wilt vervangen, dan gaat dit project duizenden euros kosten.
Een motor van demontagebedrijf is ook maar afwachten wat je koopt.