W211 trekt naar rechts
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Is niet de eerste keer dat een camberbout in het verkeerde gat zit....
In het verleden wist 1 uitlijner niet eens van het bestaan laat staan hoe toe te passen
en bleek de laatste keer toen het voor het eerst goed is gedaan een camberbout in
een verkeerd gat te zitten..... stonden er wel 2 op de factuur van die prutser destijds.....
In het verleden wist 1 uitlijner niet eens van het bestaan laat staan hoe toe te passen
en bleek de laatste keer toen het voor het eerst goed is gedaan een camberbout in
een verkeerd gat te zitten..... stonden er wel 2 op de factuur van die prutser destijds.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Hij zei dat de camber versteld moest worden. De grote arm verstellen, is de casterhoek verstellen.plorie schreef:Het subframegat moet ook rond zijn. Je maakt gebruik van een ovaal gat met ribben in de draagarmbus.
De linker geselecteerde arm dus, en die was dus helaas rond.. zowel in het subframe als in de arm. Of wist de uitlijner hier geen raad mee...... ? Had ik maar een foto gemaakt...
- Bijlagen
-
- IMG_1054.jpg (144.58 KiB) 661 keer bekeken
Der. Die. DAS.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Hier een duidelijke beschrijving over hoe een camberbout eruit ziet, hoe het gat eruit ziet en hoe
camberbouten toe te passen.
En dan begrijp je meteen waarom je deze bouten niet mag draaien als ze geplaatst zijn.......
(….iets met niet de eerste en niet de laatste …)
Met dank aan MBWorld : https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... -pics.html
camberbouten toe te passen.
En dan begrijp je meteen waarom je deze bouten niet mag draaien als ze geplaatst zijn.......
(….iets met niet de eerste en niet de laatste …)
Met dank aan MBWorld : https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... -pics.html
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Dat wat je op de foto ziet is hoe je de caster versteld, dus het wiel meer naar voren of naar achter instellen.Cornelis schreef:Hier een duidelijke beschrijving over hoe een camberbout eruit ziet, hoe het gat eruit ziet en hoe
camberbouten toe te passen.
En dan begrijp je meteen waarom je deze bouten niet mag draaien als ze geplaatst zijn.......
(….iets met niet de eerste en niet de laatste …)
Met dank aan MBWorld : https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... -pics.html
Bij mij was het wiel teveel geheld naar rechts toe, daarom moest dus het camber aangepast worden. In de caster (de grote arm) heb je dus inderdaad zo een ovaal vorm zitten, maar bij de camber was die er helaas niet.. Het is helemaal rond, ZEI DE UITLIJNER. Dus ik weet het zelf niet helemaal zeker, misschien dat hij het verkeerd heeft gezien.. of niet wist hoe die in te stellen is..
Bedankt voor de link trouwens, hartstikke handig voor anderen die de caster moeten verstellen!
Der. Die. DAS.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
Ik zou voor een second opinion bij een ander gaan.
Kan me niet voorstellen dat er geen sleufgat maar een rond gat in die arm zit.
Kan me niet voorstellen dat er geen sleufgat maar een rond gat in die arm zit.
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Zit ik ook aan te denken ja... maar waar..Benzrijder schreef:Ik zou voor een second opinion bij een ander gaan.
Kan me niet voorstellen dat er geen sleufgat maar een rond gat in die arm zit.
Idd ja, de grote armen waar we het verschil in lengte hadden gevonden zijn van Lemförder. Die (caster) hoefde hij niet te verstellen. De grote arm achter, welke overigens niet vervangen is, de camberarm, zit met een afwijking. Maar helaas blijken die gaten rond te zijn.plorie schreef:Je had er toch Lemförders onder gezet?
Der. Die. DAS.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 jul 2016 18:44
- Mercedes-Benz: fiat 500 1970
Voor een second opinion kan je naar Garage van Vliet in Neerijnen hebben mijn SLK weer laten sporen. Deze man weet echt waar het over gaat.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
Bel een paar garages in de buurt die naast reparatie ook kunnen uitlijnen.
Leg duidelijk uit dat je wil langskomen om te laten kijken naar de aanwezigheid van het stelboutgat van de rechter onderste draagarm.
En dat je, indien stelboutgat aanwezig is, de auto direct wil laten uitlijnen met die stelbout om te kijken of wielvlucht binnen de specs te krijgen is.
Is stelbout gat toch echt niet aanwezig dan zou ik op zoek gaan naar een set draagarmen die die stelmogelijkheden wel hebben. (Ik zou links en rechts tegelijk vervangen voor een A merk. Lemforder bijv.).
Artikelnrs Lemforder. (Kan je op zoeken)
29638 01
29639 01
of
29638 02
29639 02
Succes.
Leg duidelijk uit dat je wil langskomen om te laten kijken naar de aanwezigheid van het stelboutgat van de rechter onderste draagarm.
En dat je, indien stelboutgat aanwezig is, de auto direct wil laten uitlijnen met die stelbout om te kijken of wielvlucht binnen de specs te krijgen is.
Is stelbout gat toch echt niet aanwezig dan zou ik op zoek gaan naar een set draagarmen die die stelmogelijkheden wel hebben. (Ik zou links en rechts tegelijk vervangen voor een A merk. Lemforder bijv.).
Artikelnrs Lemforder. (Kan je op zoeken)
29638 01
29639 01
of
29638 02
29639 02
Succes.
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Een giga mega bedankt aan iedereen die heeft meegedaan en meegedacht aan deze post!
Het probleem is opgelost....
Oplossing?
Goede uitlijning..
Ben geweest bij Profile Henze in Rijswijk. Eenmaal aangekomen hebben ze meteen gemeten en natuurlijk de afwijking in het Camber meteen opgespoord. Het probleem van dat het camber gat in mijn auto rond was blijkt dus heel anders te zijn. Ik had gewoon weer de verkeerde bouten (Nogmaals bedankt Mercedes Den Haag, en bedankt vorige uitlijner. )
Gelukkig hadden zij wel de verstelbouten op voorraad.. Dus die meteen erin gezet, daarna versteld, proefritje gedaan.. en wat blijkt? Auto trekt totaal niet naar rechts. Stuur is kaarsrecht!
En nu lekker kilometers vreten!
Het probleem is opgelost....
Oplossing?
Goede uitlijning..
Ben geweest bij Profile Henze in Rijswijk. Eenmaal aangekomen hebben ze meteen gemeten en natuurlijk de afwijking in het Camber meteen opgespoord. Het probleem van dat het camber gat in mijn auto rond was blijkt dus heel anders te zijn. Ik had gewoon weer de verkeerde bouten (Nogmaals bedankt Mercedes Den Haag, en bedankt vorige uitlijner. )
Gelukkig hadden zij wel de verstelbouten op voorraad.. Dus die meteen erin gezet, daarna versteld, proefritje gedaan.. en wat blijkt? Auto trekt totaal niet naar rechts. Stuur is kaarsrecht!
En nu lekker kilometers vreten!
Laatst gewijzigd door merak op 10 jan 2019 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Der. Die. DAS.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 22 feb 2015 15:04
- Mercedes-Benz: C220 CDI 2006
Soms duurt het wat langer voordat het opgelost is maar ok. Als het maar opgelost wordt .
Heel veel plezier gewenst nog met je auto.
Groetjes,
Heel veel plezier gewenst nog met je auto.
Groetjes,