Regenereren E350 CDI 2013

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Forumregels
Let bij technische vragen op de regels: #2 Vragen en #3 Antwoorden
Benzje053
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2017 13:17
Mercedes-Benz: MB E 350 CDI T AMG line
Locatie: Enschede

Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Benzje053 » 27 nov 2017 17:35

Hallo mede ster rijders.

Een korte vraag. Ik heb sinds een paar maanden een E350 CDI 4Matic T-model met 7traps automaat. De auto bevalt prima, alleen regenereert de auto (heeft iets met roet en uitstoot te maken) om de 300 tot 500 km. Hierdoor loopt het toerental op en heb je het gevoel dat je constant met de choke open rijd. ipv 550 toeren is het dan 750 toeren stationair. Het gaspedaal reageert ook erg traag/sloom.

De garage geeft aan dat de auto een regeneratie programma aan het afwerken is i.v.m. roet en uitstoot. Het proces is nog niet afgelopen waardoor hij hoger in toeren blijft lopen. Ik snap het principe maar het lijkt mij niet normaal dat ik 1 tot 2 keer per week het gevoel heb dat mijn auto "overspannen" is.... Kent iemand dit? Ervaringen mee?.

W220L
Donateur
Berichten: 2781
Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor W220L » 27 nov 2017 17:43

Rijd je veel in de stad of korte stukken ?

Eelco77
Berichten: 458
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Eelco77 » 27 nov 2017 20:44

Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/

Benzje053
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2017 13:17
Mercedes-Benz: MB E 350 CDI T AMG line
Locatie: Enschede

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Benzje053 » 06 dec 2017 20:47

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Blijf het een vreemd proces vinden. Iets wat zich op de snelweg moet oplossen heb ik met name als ik van de snelweg af kom.... hoog in toeren.
Dealer zegt er niets aan te kunnen doen. Ook nog second opinion gedaan. Zelfde verhaal. Het maakt het rijden in de stad er niet fijner op. En dan hebben we het nog niet over verhoogde brandstof verbruik tijdens de regeneratie.

Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Frits » 06 dec 2017 22:10

Ik ben geen expert, maar volgens mij is zo vaak regenereren niet normaal. In mijn auto zit dezelfde motor, en in de 30.000 km die ik in 1 jaar gereden heb, had ik slechts een paar keer het idee dat hij aan het regenereren was. Zou er geen probleem kunnen zijn met het roetfilter? Het lijkt erop dat het roetfilter met regenereren niet schoon wordt, of dat hij veel te snel vervuilt.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

Gebruikersavatar
Cornelis
Donateur
Berichten: 9108
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Cornelis » 07 dec 2017 07:55

Goede kwaliteit diesel erin (V-Power of vergelijkbaar) en de auto af en toe flink laten "werken" zal 'm goed doen.
Zware aanhanger erachter of een flink stuk blazen op de Autobahn is gezond voor een diesel ;)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....

Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 5503
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Tom » 07 dec 2017 10:11

Ik heb met name ervaring met de 4 cilinder diesels maar daar merk ik echt 0 verschil in het rijden. Ik denk zelfs dat het gros vd chauffeurs niet eens merkt dat het proces aan de gang is! Het klinkt een beetje als een heel klein gaatje in de uitlaat en als je je handen achter de uitlaat houd voel je dat de uitlaatgassen veel warmer zijn. Verder merk je niets.

Als je uitleest kun je volgens mij de nodige statistieken uitlezen over regenereren (hoe vaak, wanneer, afgebroken pogingen,....).

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40912
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Peter » 07 dec 2017 11:36

Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.
Bijlagen
vvies.jpg
vvies.jpg (180.38 KiB) 558 keer bekeken
#NoStress

Gebruikersavatar
TheDiver
Donateur
Berichten: 2625
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: S211 E220 Cdi 2006 / W201 190E 2.0L 1993
Specialisatie: Wereldreiziger

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor TheDiver » 07 dec 2017 13:54

Er is wel meer pikzwart aan die wagen van je. :lol:

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001

Gebruikersavatar
Dennis combi
Berichten: 5475
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S212 350 cdi 4-matic 2011 - kawasaki z1000 2008
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Dennis combi » 07 dec 2017 15:17

tijdens regenereren zie je hem idd wel roken , denk ook dat als de km stand hoger wordt hij meer gaar regenereren omdat het filter voller komt te zitten
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.autoservice-Dennis.nl

Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 2196
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e
Locatie: Flevopolder

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Borgmonster » 07 dec 2017 15:44

Eelco77 schreef:Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/

Interessant stukje onder die link die je geeft. Vooral de opmerkingen erin voor als je je wagen gechipt hebt. Ik kan me voorstellen dat er het een en ander mis kan gaan wanneer de chip niet snapt wat er gedaan wordt tijdens een regeneratie en dat de regeneratie daardoor in de soep loopt.

@Peter: de rook zou juist minder zwart moeten zijn tijdens een regeneratie, denk ik. Het spul verbrandt dan juist dus blijft er geen roet meer over. Is het geen remstof?
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij

Gebruikersavatar
Evan
Donateur
Berichten: 4775
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: W211 E500 2004 - W168 A160 2001 - Ducati Multistrada 1200S
Specialisatie: Heel ver reiken
Locatie: noord limburg

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Evan » 07 dec 2017 16:39

Borgmonster schreef:
Eelco77 schreef:Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/

Interessant stukje onder die link die je geeft. Vooral de opmerkingen erin voor als je je wagen gechipt hebt. Ik kan me voorstellen dat er het een en ander mis kan gaan wanneer de chip niet snapt wat er gedaan wordt tijdens een regeneratie en dat de regeneratie daardoor in de soep loopt.

@Peter: de rook zou juist minder zwart moeten zijn tijdens een regeneratie, denk ik. Het spul verbrandt dan juist dus blijft er geen roet meer over. Is het geen remstof?


Er komt wel degelijk zwarte aanslag uit de uitlaat. Een truck bijvoorbeeld moet bij sommige merken modellen door de garage geregenereerd worden. Je wil niet weten wat er allemaal uit deze buizen gevlogen komt.
Ook staat er bij deze duidelijk voorschriften uit te kijken waar te parkeren tijdens t regenereren uitgaande van de hitte en uitstoot van vuiligheid
greeting Evan
———————————————————————
Ex W126 500 SEC 1983 - EX W201 190E 2.0 1988 - Ex W201 190E 2.6 1989 - EX S124 E280 1995 - EX S211 E270cdi 2003
W211 E500 2004

Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 2196
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e
Locatie: Flevopolder

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Borgmonster » 07 dec 2017 23:33

Wauw, had ik niet verwacht omdat het idee van regenereren toch juist is om het roet te verbranden. Maar misschien dat een deel verbrandt en een ander deel er dan uitgeblazen wordt.

Je zal er maar naast staan met je witte broek. :lol:
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij

Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 285
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: W210 320 CDI 2001 / W221 350 CDI AMG 2012
Specialisatie: Taxi / Koffiemachines
Locatie: Apeldoorn

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor Mercedesfreund » 07 dec 2017 23:49

Laatst mijn monteur gesproken over dit regenereren. Ik zag m bezig met een verstopt filter. Ik vroeg merk je daar wat van? Van dat rgr merk je niets tot heeeel iets op constante snelheid op de autoweg. Hij zei dat de motor dan heeeel ietsjes en heel even iets inhoud maar daar moet je dat écht op letten. Qua rook zie je niets, maar dan ook helemaal niets, ook niet bij een vervuild filter. Die bus was net terug van een rit Oostblokski, dus dat hielp ook weinig die autoweg. Evenals die filterschoonmaakzooiuiteenflesje. Wat wel funest was zei hij, zijn korte stukjes rijden. Nogmaals, zijn woorden.

stamgast_2
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

Re: Regenereren E350 CDI 2013

Berichtdoor stamgast_2 » 08 dec 2017 07:51

Peter schreef:Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.



Denk eerder pekel en zooi.

Geen idee hoe jou uitlaat er uit ziet. Maar de adblue houd hem brandschoon.