Kan je een foto plaatsen van het object welke je nu verdenkt?
Als het geluid zich voordoet gaat dan een van de vergrendelknopjes in de deuren op en neer?
Geluid bij open cv W211
Hier een foto van de verlichting.gerson schreef:Kan je een foto plaatsen van het object welke je nu verdenkt?
Als het geluid zich voordoet gaat dan een van de vergrendelknopjes in de deuren op en neer?
Mvg Gert
- Bijlagen
-
- IMG_20171207_130651.jpg (75.28 KiB) 598 keer bekeken
-
- IMG_20171207_130237.jpg (59.06 KiB) 598 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik heb me ook ooit laten vertellen dat (zoals DennisCombi zei) dat klepje dat naar beneden komt, de sensor van de interieurdetectie van het alarm is. Tenminste, als er een v/h SCM klasse 3 alarm op zit.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
normaal als je de auto afsluit gaat dat klepje open en als je de auto opent gaat hij weer dicht , als hij veel herrie maakt zal het tandwieltje wel kapot zijn
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Ik zal hem binnen kort eens uit halen dan kan ik meer zien ?Dennis combi schreef:normaal als je de auto afsluit gaat dat klepje open en als je de auto opent gaat hij weer dicht , als hij veel herrie maakt zal het tandwieltje wel kapot zijn
Mvg Gert
gertk schreef:Ik zal hem binnen kort eens uit halen dan kan ik meer zien ?Dennis combi schreef:normaal als je de auto afsluit gaat dat klepje open en als je de auto opent gaat hij weer dicht , als hij veel herrie maakt zal het tandwieltje wel kapot zijn
Ik heb hem vandaag na gekeken er was een pootje van het schanier af gebroken heb het gelijmt met seconde lijm en verstevigd met heel dun glasmat dus is het nu weer goed
Mvg Gert
- Bijlagen
-
- IMG_20171208_130143.jpg (88.09 KiB) 506 keer bekeken
-
- IMG_20171208_130105.jpg (116.43 KiB) 506 keer bekeken
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 04 jan 2020 20:29
- Mercedes-Benz: W211 280T
Companen,
Ik heb dezelfde ervaring, als bovenin het topic beschreven. Ik ben daarom gaan zoeken op dit forum en op dit topic gestuit. ik heb een identieke ervaring. Alleen 's-ochtends, als ik de auto van het slot haal, hoor ik het brommende geluid van onder de kap. Als ik de kap open wil doen om te checken is het al weer klaar. De deur openen heeft er niks mee te maken, het gebeurt al met de deuren van het slot (het ontwaken van de auto, zeg maar).
Ik heb een filmpje geprobeerd bij te voegen met het geluid, maar dat kan niet op deze site. ik heb het filmpje hernoemt naar een pdf. als je het download en .pdf vervangt in .mov dan kan je het afspelen. Ik weet niet of dit mag, maar wie niet waagt, die niet wint is mijn credo (oftewel: waar geen wil is, is een uitweg ). Je moet wel goed luisteren hoor. Het was winderig tijdens de opnames.
Persoonlijk denk ik niet dat het de pomp van de hoogteregeling aan de achterzijde is. Volgens mij komt de wagen pas omhoog als dat nodig is (bij mij blijft ie altijd op niveau, sinds ik de balgen heb laten vervangen) en als het nodig is, slaat de pomp pas aan als je de motor start. Dat is tenminste wel mijn ervaring toen de één van de balgen nog inzakte.
Ik heb een S211 uit 2004 met 100% zeker een SBC pomp. Ik heb de module links voorin en maak veelvuldig gebruik van de SBC-H functie.
Mijn vraag, is dit geluid conform wens of driegt er hier iets kapot te gaan? Uiteraard ben ik, net als vele 211 bezitters hier, bezorgd over de SBC pomp en de potentiele glycol problemen. Ik krijg het idee uit dit topic dat het geluid wel degelijk van de SBC pomp afkomstig is en ook zo hoort te zijn.
Kan iemand dat bevestigen/nuanceren?
Ik heb dezelfde ervaring, als bovenin het topic beschreven. Ik ben daarom gaan zoeken op dit forum en op dit topic gestuit. ik heb een identieke ervaring. Alleen 's-ochtends, als ik de auto van het slot haal, hoor ik het brommende geluid van onder de kap. Als ik de kap open wil doen om te checken is het al weer klaar. De deur openen heeft er niks mee te maken, het gebeurt al met de deuren van het slot (het ontwaken van de auto, zeg maar).
Ik heb een filmpje geprobeerd bij te voegen met het geluid, maar dat kan niet op deze site. ik heb het filmpje hernoemt naar een pdf. als je het download en .pdf vervangt in .mov dan kan je het afspelen. Ik weet niet of dit mag, maar wie niet waagt, die niet wint is mijn credo (oftewel: waar geen wil is, is een uitweg ). Je moet wel goed luisteren hoor. Het was winderig tijdens de opnames.
Persoonlijk denk ik niet dat het de pomp van de hoogteregeling aan de achterzijde is. Volgens mij komt de wagen pas omhoog als dat nodig is (bij mij blijft ie altijd op niveau, sinds ik de balgen heb laten vervangen) en als het nodig is, slaat de pomp pas aan als je de motor start. Dat is tenminste wel mijn ervaring toen de één van de balgen nog inzakte.
Ik heb een S211 uit 2004 met 100% zeker een SBC pomp. Ik heb de module links voorin en maak veelvuldig gebruik van de SBC-H functie.
Mijn vraag, is dit geluid conform wens of driegt er hier iets kapot te gaan? Uiteraard ben ik, net als vele 211 bezitters hier, bezorgd over de SBC pomp en de potentiele glycol problemen. Ik krijg het idee uit dit topic dat het geluid wel degelijk van de SBC pomp afkomstig is en ook zo hoort te zijn.
Kan iemand dat bevestigen/nuanceren?
Laatst gewijzigd door VincentDerksen op 23 aug 2020 13:14, 3 keer totaal gewijzigd.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat hoort zo. Het geluid dat je hoort is de SBC pomp die zijn drukreservoir bij vult. Soms bij het openen van de deur, soms gewoon onder het rijden.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Zoals al eerder in dit topic gezegd: als je die pomp niet hoort moet je je zorgen gaan maken...VincentDerksen schreef: ↑23 aug 2020 12:45 net als vele 211 bezitters hier, bezorgd over de SBC pomp en de potentiele glycol problemen.
Wat betreft die glycol:
Laat een glycol testje doen, dan weet je iig hoe het er voor staat.
Als alles nog binnen de perken is (zou haast wel moeten tenzij je nu al schakel problemen ondervind) dan kun je preventief je radiateur laten vervangen. Als de radiateur nog de originele betreft, dan is het ding dus ook al 16 jaar oud en is het niet heel ondenkbaar dat je binnenkort toch wel aan de beurt bent voor het ding... (wat voor mij ook 1 van de redenen was om beslist NIET voor een aparte koeler te gaan)
En ik ben nog nooit bezorgd geweest, dat zou alleen maar mijn rijplezier in de weg staan.
Gewoon incalculeren bij een S211 dat je ooit je luchtbalgen gaat doen, je radiateur gaat doen en je SBC pomp mogelijkerwijze aan zijn einde levenscyclus raakt en bij langer bezit je wielophanging vernieuwd moet worden...
Oja, achterschokbrekers willen het ook nog wel eens opgeven...
Verder: kent zijn gelijke niet...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 04 jan 2020 20:29
- Mercedes-Benz: W211 280T
Dank voor jullie reacties, dat wordt door mij ten zeerste gewaardeerd.
Dan specifiek voor Marco: Ik zit idem in de film als jij. Het komt zoals het komt en als ik zelf de betreffende onderdelen vervang dan weet ik in ieder geval zeker hoe de wagen er technisch voorstaat. Zo heb ik de beide balgen al eerder dit jaar laten vervangen en verwacht ik op korte termijn wel issues met de versnellingsbak. Ik constateer het volgende:
- Volgens mij moet er af en toe koelvloeistof bij (bij de beurt 10dKm geleden ging er een halve liter in, recentelijk in de bergen flikkerde het lampje 1 of 2 keer op, maar dat zou mijns inziens kunnen omdat de auto dan heel scheef staat/rijdt.
- Ik vind de bak niet heel soepel schakelen. Opschakelen doet ie in principe goed en exact zoals ik wil, maar terugschakelen gaat minder soepel en vergt wel een flink dosis gas. Soms schakelt die dan ook ineens 2 trappen terug. Nu weet ik van Martijn dat de 240 rijdt als een 4-cilinder maar zuipt als een 8 cilinder ( ) en dat de motor onderin (~2000/2500rpm) wel een (te) mager koppel levert maar een soepel schakelende bak zou dat toch prima moeten kunnen compenseren.
- Ik merk in de eerste trap, zeker als de motor koud is, dat ie flink afremt op de motor. Als die warm is, is dat beduidend minder. De wagen zou standaard in de 2e trap moeten optrekken, dat rijdt heerlijk soepel (deed mijn oude w123 met M110 ook).
Dus ik ben me mentaal aan het voorbereiden, maar wat ik niet goed snap, en ben benieuwd naar jullie argumenten is waarom er dan een aparte koeler moet worden geïnstalleerd. Als de oorzaak een gecombineerde koeler is die na verloop van tijd (~10 jaar) gaat lekken dan kan ik de koeler toch ook in zijn geheel vervangen. Nieuwe koelers zijn wellicht beter gefabriceerd en hebben dit euvel niet meer óf als een nieuwe koeler pas weer na 10 jaar gaat lekken, dan zie ik dan wel weer verder. Hoe zien jullie dit?
Dan specifiek voor Marco: Ik zit idem in de film als jij. Het komt zoals het komt en als ik zelf de betreffende onderdelen vervang dan weet ik in ieder geval zeker hoe de wagen er technisch voorstaat. Zo heb ik de beide balgen al eerder dit jaar laten vervangen en verwacht ik op korte termijn wel issues met de versnellingsbak. Ik constateer het volgende:
- Volgens mij moet er af en toe koelvloeistof bij (bij de beurt 10dKm geleden ging er een halve liter in, recentelijk in de bergen flikkerde het lampje 1 of 2 keer op, maar dat zou mijns inziens kunnen omdat de auto dan heel scheef staat/rijdt.
- Ik vind de bak niet heel soepel schakelen. Opschakelen doet ie in principe goed en exact zoals ik wil, maar terugschakelen gaat minder soepel en vergt wel een flink dosis gas. Soms schakelt die dan ook ineens 2 trappen terug. Nu weet ik van Martijn dat de 240 rijdt als een 4-cilinder maar zuipt als een 8 cilinder ( ) en dat de motor onderin (~2000/2500rpm) wel een (te) mager koppel levert maar een soepel schakelende bak zou dat toch prima moeten kunnen compenseren.
- Ik merk in de eerste trap, zeker als de motor koud is, dat ie flink afremt op de motor. Als die warm is, is dat beduidend minder. De wagen zou standaard in de 2e trap moeten optrekken, dat rijdt heerlijk soepel (deed mijn oude w123 met M110 ook).
Dus ik ben me mentaal aan het voorbereiden, maar wat ik niet goed snap, en ben benieuwd naar jullie argumenten is waarom er dan een aparte koeler moet worden geïnstalleerd. Als de oorzaak een gecombineerde koeler is die na verloop van tijd (~10 jaar) gaat lekken dan kan ik de koeler toch ook in zijn geheel vervangen. Nieuwe koelers zijn wellicht beter gefabriceerd en hebben dit euvel niet meer óf als een nieuwe koeler pas weer na 10 jaar gaat lekken, dan zie ik dan wel weer verder. Hoe zien jullie dit?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Een aparte koeler wordt soms geadviseerd met als argument dat je dan nooit meer last kunt hebben van glycol in je bak.
Nu zit die koeler in je radiateur, en dus kun je daar lekkage krijgen met alle gevolgen van dien.
Maar een aparte koeler kost bijna net zo veel als een nieuwe radiateur, en als je radiateur dan toch al 16 jaar oud is, kun je mijn inziens beter die radiateur vervangen omdat je anders de kans loopt EN een koeler te plaatsten, om kort daarna alsnog je radiateur te moeten vervangen.
Los van dat blijkt dat er ook wel wat opwarmtijden veranderen met een aparte koeler, maar ik heb het nooit overwogen dus ik heb me er verder niet in verdiept.
Die glycol test zou ik iig even laten doen met de klachten die je omschrijft.
Dat je koelwater lekt kan makkelijk, ook ik heb dat recent aan de hand gehad (zie hier) en dus is er gewoon een nieuwe radiateur geplaatst met een nieuw expansivat (en die lekkage was al hier geconstateerd) nadat vorig jaar de glycol test slechts 100ppm aangaf (zie hier) en ik dus geen reden tot paniek had (waar toen overigens wel een aparte koeler werd geadviseerd en als ik dat gedaan had, was ik een jaar later dus inderdaad voor de 2de maal aan de beurt geweest)
Nu zit die koeler in je radiateur, en dus kun je daar lekkage krijgen met alle gevolgen van dien.
Maar een aparte koeler kost bijna net zo veel als een nieuwe radiateur, en als je radiateur dan toch al 16 jaar oud is, kun je mijn inziens beter die radiateur vervangen omdat je anders de kans loopt EN een koeler te plaatsten, om kort daarna alsnog je radiateur te moeten vervangen.
Los van dat blijkt dat er ook wel wat opwarmtijden veranderen met een aparte koeler, maar ik heb het nooit overwogen dus ik heb me er verder niet in verdiept.
Die glycol test zou ik iig even laten doen met de klachten die je omschrijft.
Dat je koelwater lekt kan makkelijk, ook ik heb dat recent aan de hand gehad (zie hier) en dus is er gewoon een nieuwe radiateur geplaatst met een nieuw expansivat (en die lekkage was al hier geconstateerd) nadat vorig jaar de glycol test slechts 100ppm aangaf (zie hier) en ik dus geen reden tot paniek had (waar toen overigens wel een aparte koeler werd geadviseerd en als ik dat gedaan had, was ik een jaar later dus inderdaad voor de 2de maal aan de beurt geweest)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Optrekken in de tweede versnelling doet hij alleen in de winter stand (W).
In de standaard stand (S) trekt hij gewoon op in de eerste versnelling.
In de standaard stand (S) trekt hij gewoon op in de eerste versnelling.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO