W203 2006 220cdi
Airco werkt niet. Leidingen onder motorkap ijskoud, binnen hete lucht.
Ook als de verwarming/airco op 0 staat, blaast die vanzelf warme lucht. Het is 1 grote sauna/hel in de auto.
Uitlezen geeft aan iets met de warmte/koude klep, hele dashboard eruit is geen optie. Dat kost meer dan dat de auto waard is. Iemand een idee?
Airco reset al tig keer geprobeerd door de 2 knopjes in te drukken die vervolgens gaan knipperen, echter blijven ze bij mij uren lang doorknipperen zonder stop.
Zekeringen van de airco ook gecontroleerd en zijn OK
Weer ander probleem w203
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Laatst gewijzigd door Onderdekoffer op 08 jun 2023 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi OnderDeKoffer,
Soms is een stelmotor defect maar meestal zijn het geschurde plastic armpjes die door de stelmotor wordt aangedreven.
Deze zijn wel te vervangen zonder de dash eruit te halen, maar enkelen zijn erg moeilijk bij te komen.
Airco reset, 1x of 1000x, lost een kapotte stelmotor of gescheurde arm niet op.
Hoor je geen tikkend geluid rondom de dashboard bij het aanzetten van het kontakt?
Groeten, Msmax
Soms is een stelmotor defect maar meestal zijn het geschurde plastic armpjes die door de stelmotor wordt aangedreven.
Deze zijn wel te vervangen zonder de dash eruit te halen, maar enkelen zijn erg moeilijk bij te komen.
Airco reset, 1x of 1000x, lost een kapotte stelmotor of gescheurde arm niet op.
Hoor je geen tikkend geluid rondom de dashboard bij het aanzetten van het kontakt?
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Het zou misschien een optie zijn, indien ze niet heel moeilijk zijn qua locatie. Nee ik hoor geen tikkend geluid, noch een tik.Msmax schreef: ↑08 jun 2023 23:27 Hoi OnderDeKoffer,
Soms is een stelmotor defect maar meestal zijn het geschurde plastic armpjes die door de stelmotor wordt aangedreven.
Deze zijn wel te vervangen zonder de dash eruit te halen, maar enkelen zijn erg moeilijk bij te komen.
Airco reset, 1x of 1000x, lost een kapotte stelmotor of gescheurde arm niet op.
Hoor je geen tikkend geluid rondom de dashboard bij het aanzetten van het kontakt?
Groeten, Msmax
Ook als de airco doe, heb ik geen vermogenverlies wat normaliter wel zo is bij het gebruik van de airco die paar pk-tjes minder, heb ik dus zeg maar niet.
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Mogelijk werkt de meng klep niet juist. Als nood zou je de warm watertoevoer naar je kachel kunnen afknijpen. Wel zo prettig met 30 graden.
Van de kachel is maar weinig te vervangen zonder dashboard delen te verwijderen. Veel kan wel zonder het complete dashboard te verwijderen
Van de kachel is maar weinig te vervangen zonder dashboard delen te verwijderen. Veel kan wel zonder het complete dashboard te verwijderen
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Hoe en waar zou je dit kunnen afknijpen, dank uRaimon schreef: ↑09 jun 2023 00:12 Mogelijk werkt de meng klep niet juist. Als nood zou je de warm watertoevoer naar je kachel kunnen afknijpen. Wel zo prettig met 30 graden.
Van de kachel is maar weinig te vervangen zonder dashboard delen te verwijderen. Veel kan wel zonder het complete dashboard te verwijderen
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Ik heb net de auto (motor is nog warm na ca 100km), motor uitgezet, sleutel in positie 2. Airco aan op hoogste blaasstand nr 6. Er kwam iets koudere lucht/lauw uit, maar zeker nog geen 'airco koelte'.
Echter als ik de motor weer start blaast die superhete lucht, lijkt wel een broodfabriek tussen al die ovens.
Echter als ik de motor weer start blaast die superhete lucht, lijkt wel een broodfabriek tussen al die ovens.
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hmmm... er zit een waterpomp die meedraait met de motor waardoor het water wordt rondgepompt in het circuit.Onderdekoffer schreef: ↑09 jun 2023 00:16 Ik heb net de auto (motor is nog warm na ca 100km), motor uitgezet, sleutel in positie 2. Airco aan op hoogste blaasstand nr 6. Er kwam iets koudere lucht/lauw uit, maar zeker nog geen 'airco koelte'.
Echter als ik de motor weer start blaast die superhete lucht, lijkt wel een broodfabriek tussen al die ovens.
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Van onder de motorkap lopen de verwarminsslangen naar binnen door het schutbord. Raimon bedoeld dat daar de aanvoerslang afgeknepen kan worden. Er loopt dan geen 80grC water meer naar het verwarmingscircuit.
- HighWayStar
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 20 apr 2023 18:58
- Mercedes-Benz: S211 E350 Avantgarde
- Specialisatie: Rakettechnologie
Als je met een schroevendraaier kan omgaan, zou je het zelf kunnen proberen. Kost je dan alleen (veel!) tijd...Onderdekoffer schreef: ↑08 jun 2023 23:18
[...], hele dashboard eruit is geen optie. Dat kost meer dan dat de auto waard is. Iemand een idee?
ProTip: maak foto's van hoe de verschillende delen zitten, voordat je ze losmaakt/verwijdert.
Few are those who see with their own eyes and feel with their own hearts. - Albert Einstein
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Op welke manier? Slang eruit trekken..?
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
[quoteUitlezen geeft aan iets met de warmte/koude klep, hele dashboard eruit is geen optie.][/quote]
Zonder een duidelijke Foutcode en Diagnose, is hier niets zinnigs over te zeggen.
Laat het systeem met alle kleppen Live uitlezen, zodat je voordat je alles los moet halen, weet waar je aan begint.
Zonder een duidelijke Foutcode en Diagnose, is hier niets zinnigs over te zeggen.
Laat het systeem met alle kleppen Live uitlezen, zodat je voordat je alles los moet halen, weet waar je aan begint.
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is afknijpen niet hetzelfde als slang eruit trekken...
Staat toch enigszins duidelijk "afknijpen".
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 23 sep 2018 09:43
- Mercedes-Benz: C220 cdi 2006 sed. Aut. W203
- Locatie: Amsterdam
Hoe dient dit dan afgeknepen te worden?Msmax schreef: ↑09 jun 2023 19:08Ik weet het niet zeker maar volgens mij is afknijpen niet hetzelfde als slang eruit trekken...
Staat toch enigszins duidelijk "afknijpen".
Groeten, Msmax
Het enige wat Duitsers kunnen... Mercedes maken!